Slow starter

Svar
Xcrookie
Corvette-Newbie
Corvette-Newbie
Innlegg: 21
Registrert: tir okt 25, 2016 09:04
Kontakt:

Slow starter

Legg inn av Xcrookie » ons jul 26, 2017 15:15

Hei, jeg har en original 1986 TPI som har blitt litt treg å starte nå den er lunken. Når den er veldig kald eller veldig var starter den som regel kjapt, men når den har stått litt og det er varmt i været er den treg å få igang.
Kan det være noe sensor-feil? Har nettopp byttet plugger uten at det hjalp. Noen som har erfaring?

Brukeravatar
C5_2000
Corvette-Fanatic
Corvette-Fanatic
Innlegg: 552
Registrert: ons nov 28, 2007 19:31
Sted: Søgne
Kontakt:

Re: Slow starter

Legg inn av C5_2000 » fre jul 28, 2017 10:48

Hei .

Jeg ville først sjekket trykket du har på innsprøytingmanifoilen .
Dersom trykket synker når du har stoppet motoren kan det tyde på feil på trykkregulatoren , evt lekk injektor .
Det kan selvfølgelig være andre ting som tenningsmodul etc ,men jeg ville sjekket trykket først .
Jeg kjøpte meg et manometer med slange og kobling for schaederventil for mange år siden da jeg overhalte min 89 L98 motor som jeg har hatt nytte av flere ganger .
07_bensinslanger i motorrom.jpg
07_bensinslanger i motorrom.jpg (117.2 kiB) Vist 881 ganger
Du kan evt sjekke dette :
Classic symptoms of a bad Fuel Pressure Regulator. This is also the easiest thing to check....

- Follow the vacuum line from the FPR to the intake
- Pull the vacuum line off of the intake and check for fuel in the line
- If there is fuel present (or indications that fuel has run thru the line), the FPR is bad. If the vacuum line is 100% dry, the FPR is fine and it's time to look elsewhere.



mvh Øystein

Brukeravatar
jan-erik
Corvette-Lover
Corvette-Lover
Innlegg: 120
Registrert: tor jan 01, 1970 02:00
Kontakt:

Re: Slow starter

Legg inn av jan-erik » man apr 30, 2018 17:03

Det er en coldstart injector somsom så hvodt jeg husker er er skrudd inn i plenumet . Den kjennetegnes med et tynt metallrør som er festet till den. Den kan ha en tendens til å lekke litt, men det burde du se på bensintrykket at synker for fort.
Jeg skiftet ut injectorene mine med generasjon 3 Bosch. De har en mye bedre spray pattern, og motoren ble mye villigere med bedre throttle response, tomgangen ble bedre. Jeg har også justerbar bensintrykkregulator så du kan optimalisere bensintrykket
Jeg har en 85 z51.

Svar

Hvem er online

Brukere i dette forumet: 75Corvette, CORVETTENORWAY og 2 gjester