Corvette Club Norway • Overhaling av c4

Overhaling av c4

Re: Overhaling av c4

Innlegg 75Corvette » Ons Jun 28, 2017 21:52

Ja det beld egentlig veldig bra. Denne starteren er også nesten 3ganger så sterk som originalen og tar opptil 20:1 kompresjons motorer :D så da blir det snart ombygging til callaway eller supercharge corvette :D
Brukerens avatar
75Corvette
Corvette-Lover
Corvette-Lover
 
Innlegg: 164
Registrert: Man Feb 22, 2016 12:14
Bosted: Lørenskog

Re: Overhaling av c4

Innlegg 75Corvette » Man Jul 10, 2017 19:21

Er det noen som har montert c5 bremser på c4? Lurer på om jeg skal gjøre deg når de jeg har tar kvelden. Skal vist bare være å kjøpe en braket til den nye caliperen. Corvetten min var bestilt med oppgraderte/større bremser så c5 bremser er kanskje ikke så mye bedre?
003 (1).jpg

Det er denne braketen det ef snakk om
Brukerens avatar
75Corvette
Corvette-Lover
Corvette-Lover
 
Innlegg: 164
Registrert: Man Feb 22, 2016 12:14
Bosted: Lørenskog

Re: Overhaling av c4

Innlegg 75Corvette » Lør Jul 29, 2017 11:08

Hei. Er det noen som vet hva dette er. Noen sier at dette er en pulsator som skal motvirke lyd fra bensinpumpen og de anbefaler også å fjærne den.
s-l1600 (1).jpg
Brukerens avatar
75Corvette
Corvette-Lover
Corvette-Lover
 
Innlegg: 164
Registrert: Man Feb 22, 2016 12:14
Bosted: Lørenskog

Re: Overhaling av c4

Innlegg C5_2000 » Lør Jul 29, 2017 13:36

Det er en pulsasjonsdemper som som skal dempe pulsering i fuelmanifoilen
Her er et par ord om pulsasjonsdemper .
Som det står nederst har pulsasjonsdemperen er funksjon men er ikke nødvendig
http://injector-rehab.com/shop/fpd.html
Dersom du måler normalt trykk på schraederventilen så er det vel like greit å la den forbli ( i mine øyne :D )
Den gjør ikke så mye av seg

P2112676.JPG

mvh Øystein
Brukerens avatar
C5_2000
Corvette-Freak
Corvette-Freak
 
Innlegg: 436
Registrert: Ons Nov 28, 2007 19:31
Bosted: Søgne

Re: Overhaling av c4

Innlegg 75Corvette » Lør Jul 29, 2017 23:56

Hei. Takk for svar. Har ikke fjernet den enda så den blir vel der til den forårsaker noen problemer.
Har også fått satt inn dysene og railen. Kjøpte Bosch III 24lbs dyser. Måtte modifisere retur tilkoblingen litt, da railen kom fra en 85 mod. 89,90,91 hadde 16mm tilkobling på trykk siden og retur mens 85,86,87 og 88 hadde 14mm på returen. Så da kappet jeg av tilkoblingen og skjøtet med en bensinslange. Gjorde dette fordi at jeg snart ikke orker å vente lengere for å kunne få startet den :D alle de andre delene jeg mangler er bestilt og kommer innen en uke :D
IMG_20170728_184855.jpg

IMG_20170728_184908.jpg

IMG_20170729_122514.jpg
Brukerens avatar
75Corvette
Corvette-Lover
Corvette-Lover
 
Innlegg: 164
Registrert: Man Feb 22, 2016 12:14
Bosted: Lørenskog

Re: Overhaling av c4

Innlegg 75Corvette » Lør Aug 05, 2017 23:00

Da startet corvetten for første gang på 4 år :D startet på 3 forsøk og ryker noe for jæ.... :lol:

Vil sterkt anbefale å kjøpe deler på sarpsborg motor
IMG_20170804_161812.jpg

IMG_20170805_145721.jpg


Gikk i fra dette
20170305_141137.jpg
20170305_141137.jpg (41.12 KiB) Vist 320 ganger

Til dette :D

IMG_20170805_145729.jpg
Brukerens avatar
75Corvette
Corvette-Lover
Corvette-Lover
 
Innlegg: 164
Registrert: Man Feb 22, 2016 12:14
Bosted: Lørenskog

Re: Overhaling av c4

Innlegg C5_2000 » Søn Aug 06, 2017 11:04

Det har gått fort med to års prosjektet :mrgreen: :mrgreen:
Du har hatt en travel vår/sommer :D
Har du skiftet O2 sensor ? Den er viktig for å balansere luft/bensinblandingen i Closed Loop .
http://tech.corvettecentral.com/2007/01/replacing-the-oxygen-sensor/

mvh Øystein
Brukerens avatar
C5_2000
Corvette-Freak
Corvette-Freak
 
Innlegg: 436
Registrert: Ons Nov 28, 2007 19:31
Bosted: Søgne

Re: Overhaling av c4

Innlegg 75Corvette » Søn Aug 06, 2017 14:50

Ja to år går fort :lol: har ikke byttet o2 sensoren enda men den er bestilt og kommer trolig i morgen sammen med b4p sensoren. Men utrolig nokk startet den rett opp uten noen problemer :D jeg var sikker på at det skulle skje noe siden hele ledningsnettet og 80% av motoren manglet, men alt fungerte. Jeg skal fortsatt gjøre noen småting før den blir vist hos vegvesenet. Så det er alltid noe å gjøre :D
Brukerens avatar
75Corvette
Corvette-Lover
Corvette-Lover
 
Innlegg: 164
Registrert: Man Feb 22, 2016 12:14
Bosted: Lørenskog

Re: Overhaling av c4

Innlegg 75Corvette » Søn Aug 06, 2017 22:19

Er det noen som kan konstatere at automatgirkassen kjører den varme oljen inn i bunn av radiatoren og den kalde oljen ut på toppen? Grunnen jeg lurer er på grunn av at kjølerørene var kuttet av når jeg kjøpte bilen
Brukerens avatar
75Corvette
Corvette-Lover
Corvette-Lover
 
Innlegg: 164
Registrert: Man Feb 22, 2016 12:14
Bosted: Lørenskog

Re: Overhaling av c4

Innlegg C5_2000 » Man Aug 07, 2017 12:21

Her er bildet fra min 91 manual som viser linjene mellom girkasse og radiator .
Her ser det ut som linjene er krysset dvs øverste rør på gearkassen er koblet til nedre kobling på radiator .
Dette er muligens for at oljen skal strømme fra øverste til nederste punkt både gjennom gearkasse og radiator ..

Fant denne påstanden på Corvette forum.com
https://www.corvetteforum.com/forums/c4-tech-performance/2757493-700r4-4l60-transmission-lines-in-out.html#post1576495587
"On the 700R4 the bottom fitting on the right side of the transmission is the "out" line to the cooler and the top fitting is for the return line from the cooler."

auto trans c4 cooling.gif


Forhåpentligvis kan noen andre med C4 bekrefte/avkrefte dette .

mvh Øystein
Brukerens avatar
C5_2000
Corvette-Freak
Corvette-Freak
 
Innlegg: 436
Registrert: Ons Nov 28, 2007 19:31
Bosted: Søgne

Re: Overhaling av c4

Innlegg CORVETTENORWAY » Man Aug 07, 2017 21:36

dette stemmer med min 84 mod , skifta olje og filter + pakning på den sist vinter :D koblet fra retur på radiator ned i en bøtte - startet opp og lot den gå til olja som kom var ny .. etterfyllte på girkassa underveis :D
Brukerens avatar
CORVETTENORWAY
Corvette-Freak
Corvette-Freak
 
Innlegg: 218
Registrert: Tir Feb 12, 2013 21:09
Bosted: vear,stokke

Re: Overhaling av c4

Innlegg 75Corvette » Man Aug 07, 2017 22:23

Takk for svar. Det var slik jeg koblet opp rørene også men var litt i tvil da det var så mange forskjellige meninger. Hvis noen har sikerhetsbelter liggende og skal selge så si i fra. Er vell greit med sikkerhetsbelter ved førstegangsvisning :lol:
Brukerens avatar
75Corvette
Corvette-Lover
Corvette-Lover
 
Innlegg: 164
Registrert: Man Feb 22, 2016 12:14
Bosted: Lørenskog

Re: Overhaling av c4

Innlegg 75Corvette » Tir Aug 15, 2017 22:28

Hei alle sammen.
I følge gm er arbeids tempen på en l98 ca 99-100 grader syntes det er i meste laget når man står i kø osv. Lurer da på om jeg skal kjøpe en 71 eller 82 graders termostat. har kjøpt 185f on 170f off sensor til den lille kjøleviften som sitter foran radiatoren. Så jeg får se hvordan den blir og hva som skjer om jeg bruker standard termostat.
Brukerens avatar
75Corvette
Corvette-Lover
Corvette-Lover
 
Innlegg: 164
Registrert: Man Feb 22, 2016 12:14
Bosted: Lørenskog

Re: Overhaling av c4

Innlegg C5_2000 » Ons Aug 16, 2017 08:55

Hei .
Jeg ser i manualen jeg har for L98 motor for 91 modellen står det "Coolant Temperature
Engine coolant temperature is displayed in Celsius degrees. After engine is started the temperature should rise steadily to about 85-95°C then stabilize when the thermostat opens " , dvs jeg tror termostaten åpner i det området . Antar dette er likt for 89 modellen som også har L98 motor .
På 89 mener jeg kjøleviftene styres på samme måte som 91 modellen jeg hadde , begge viftene styres av setpunkter programmert i ECMén .
På 85-87 modellene styres viftene av en kjølevannstempbryter montert på motoren samt av ECMén .

Primærviften aktiveres av ECMén ved temp over 226F(108C) og bruk av aircondition , mens sekundærviften startes/stoppes når kjølevannstemperaturen kommer opp i 235F(113C) .

Begge viftene styres av disse releene plassert på siden av radiatoren
Skjermbilde 2017-08-16 kl. 08.33.42.png
Skjermbilde 2017-08-16 kl. 08.33.42.png (377.94 KiB) Vist 48 ganger

Temperaturene ser ut til å være ganske like de på min C5 , når den sviver på tomgang så beveger kjølevannstempen seg mellom 100 og 108 C når kjøleviften slår seg inn/ut .

mvh Øystein
Brukerens avatar
C5_2000
Corvette-Freak
Corvette-Freak
 
Innlegg: 436
Registrert: Ons Nov 28, 2007 19:31
Bosted: Søgne

Re: Overhaling av c4

Innlegg 75Corvette » Ons Aug 16, 2017 21:10

Takk for svar men tror jeg kjøper en 71 graders termostat uansett . Har også kjøpt hypertech chip. Vet at alle sier at det er totalt bortkastede penger men siden jeg manglet orginal chipen uansett så bled det hypertech. Hypertech chipen er satt opp slik at hoved viften går på ved ca 90 grader. Så vi får se hvordan det går
Brukerens avatar
75Corvette
Corvette-Lover
Corvette-Lover
 
Innlegg: 164
Registrert: Man Feb 22, 2016 12:14
Bosted: Lørenskog

ForrigeNeste

Gå til C4 1984 - 1996

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester

Sponsorer

Innlogging