Olje LT1

Svar [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
mortengj
Corvette-Newbie
Corvette-Newbie
Kontakt:

Olje LT1

Legg inn av mortengj » fre jan 27, 2017 07:21

Hei!
Er en fersk eier av C4 LT1( 95/96 mod.). Tenkte og skifte motorolje på denne til våren,men ser det er en del forskjellige meninger om hvilken olje som bør brukes. Det står jo en lapp under panseret at bilen skal ha Mobil 1,5-30W. Men det jeg finner i salg er Mobil 1, 5-30 ESP.Mener å ha lest at denne oljen IKKE tilfredstiller krava til denne motoren?...Hadde vært fint og høre hva andre på forumet med samme bil bruker av olje,og erfaringer med det dere bruker.
Tenkte også og bytte kjølevæske,og lurte i den forbindelse på om det er en god ide og blande rensemiddel I kjølevæska,kjøre bilen varm,og så tappe av?..eventuelt type rensemiddel dere anbefaler, og hvilken type ny kjølevæske jeg skal bruke.
Bilen er kjørt 55000 KM,man. gir.
Er takknemlig for alle tips og råd :D
Hilsen Morten

Brukeravatar
C5_2000
Corvette-Fanatic
Corvette-Fanatic
Sted: Søgne
Kontakt:

Re: Olje LT1

Legg inn av C5_2000 » fre jan 27, 2017 08:34

Hei !

Sålangt jeg finner så bør oljen din tilfedstille GM4718M spec dvs Dexos 1 .
Dvs det er samme oljen som jeg bruker til min C5 .
Mobilolje solgt i Norge tilfredstiller meg bekjent ikke denne standarden.

Jeg kjøpte oljen (Pennzoil) fra Widik som CCN har avtale med og fikk den tilsendt .
Kjøpte olje til motor , automatkasse og differensial og betalte 140 i frakt .

Du kan jo kontakte Boo-Teddy Tvetitan (boo-teddy@widik.no) dersom du ønsker det , god service.
Olje til C4.gif
Mhp kjølevæske så skiftet jeg denne på min bil i høst . I og med at fargen så grei ut gjorde jeg ingen ting .
Flere kjører motor varm med rent vann en eller flere ganger før de fyller på kjølevæske

Jeg brukte amcar rabatten og kjøpte denne typen fra Sarpsborg Motor

Står litt mer info om mine valg i denne tråden jeg lagde i høst
http://www.corvetteclub.no/forum/10/7788#p49375

mvh Øystein

03.Kjølevæske.gif
03.Kjølevæske.gif (43.5 kiB) Vist 1359 ganger

Brukeravatar
C3VETTE
Corvette-Maniac
Corvette-Maniac
Sted: Lyngdal
Kontakt:

Legg inn av C3VETTE » fre jan 27, 2017 15:55

Hvis du skriver olje i søkerfelte så vil du få opp mye info om oljer

Dette temaet har blitt diskutert opp og ned mange ganger her

Lykke til
Mvh Kenneth

mortengj
Corvette-Newbie
Corvette-Newbie
Kontakt:

Legg inn av mortengj » fre jan 27, 2017 23:30

Hei igjen,
takk for mye god og interresant informasjon. Tenkte samme tanken,at selv om bilen er kjørt bare 55000 KM,så er min bil 20 år gammel,og at det da kan være en god ide og bytte alle væsker,så vet man hva man kjører rundt med:)
Litt mye sand og salt på veiene I mine områder nå,men plutselig er det vår og ny sesong,så da blir det fullt "væske-bytte":)

Mvh.
Morten

Svar
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable