Bytte av simringer, erfaringer?

Svar [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
MortenJ
Corvette-Newbie
Corvette-Newbie
Kontakt:

Bytte av simringer, erfaringer?

Legg inn av MortenJ » fre aug 05, 2016 11:24

Hei

Er det noen som har erfaring med bytte av simring bak på motor og front på girkasse?
Har undersøkt litt og det er vel mulig å bytte på motor uten å ta den ut? jeg har en 84 modell, så har vel delt simring her.

Men hvordan er det med inngående aksel på girkassa? regner med at girkassa må ut? Er det relativt enkel jobb for en hobby mekaniker med vanlige verktøy? eller er det bedre å sette det bort?

Har fått en ca pris på 20 000 på bytte av begge 2 inkludert arbeid og deler på verksted.

Mvh
Morten

Brukeravatar
C5_2000
Corvette-Fanatic
Corvette-Fanatic
Sted: Søgne
Kontakt:

Re: Bytte av simringer, erfaringer?

Legg inn av C5_2000 » fre aug 05, 2016 18:41

Hei .

Har du en plass å stå , nok verktøy fra Biltema og en GM verkstedmanual burde du klare dette selv.

Jeg tok ut motoren på min 91 modell da jeg hadde denne bilen .
Skulle egentlig bare bytte ventiltetninger (pga blårøyk) men det ballet litt på seg underveis :mrgreen:
Jeg hadde knapt skrudd på en V8 før jeg begynte på jobben :D
Tok masse bilder underveis før jeg demonterte diverse som hjalp med remonteringen .

Jeg laget en tråd i forumet og fikk flere gode tilbakemeldinger som hjalp godt på veien .
http://www.corvetteclub.no/forum/9/6367

Gjør du jobben selv anbefaler jeg å lage en egen tråd på forumet så burde du få hjelp av andre motorkyndige underveis .

Det var utrolig lærerikt og å givende å ha gjort det selv .

mvh Øystein

Svar
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable