yoke slark ut og inn på "ny diff" , pluss PKK....

* Ingen Corvette i 1983
Svar [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
Brukeravatar
AndreasWin
Corvette-Lover
Corvette-Lover
Kontakt:

yoke slark ut og inn på "ny diff" , pluss PKK....

Legg inn av AndreasWin » søn mai 06, 2018 15:09

Hei!
Har hatt min 68 hengende på løftebukken i halvannet år etter EUkontroll/PKK
Fikk mangel på slark i hjullager , noe det ikke var , men noe slark ut og inn på yokes fra diff... kan jo se ut som hjullager slark hvis man ikke sjekker skikkelig

Så jeg bestillte en ny diff med noe høyere utveksling i samme slengen
Bestillte sent og ventet lenge , så 2017 ble det ikke noe kjøring.
Den så veldig bra ut først (jeg var nok litt rask til å installere den..)
Men jeg ser nå at denne også har litt slark ut og inn , dog mindre,, men sikkert 1mm på hs og kanskje 1,5 på vs.(har ikke mål helt eksakt )
Men det gir da noe bevegelse på hjul når man holder oppe og nede på hjulet og vipper opp og ned... (har ikke tatt bilen ut og kjørt en runde enda)
Er det noen som har erfaringer på dette? , jeg tror i praksis på normal kjøring dette ikke har så mye å si , men jeg risikerer vel mangel på PKK igjen....

Litt lei kan du si, eller mer drittlei hele bilen... ikke akkurat kjapt å ta ut og inn denne diffen...pluss at diff har jeg ikke så mye peiling eller verktøy til...

Ser fra endel amerikanske forum at det synses mye ,,, at optimalt fort er nede på 0,2mm
men at 1,3mm er levbart, andre sier ikke spiller så stor rolle så lenge så lenge yokene ikke er slitt ned eller tar borti diff hus...
Regner med at det ikke skal være noe stor belasting på clipset til yoken uansett, belasting ser jo designmessig til å være press innover...
Denne diffen er jo nye deler , men mulig posi-pakka ikke er shimset optimalt el..
angrer grusomt på at jeg ikke plukket den fra hverandre før jeg satte den inn, men gjort er gjort...

Noen med noe nyttig input ?

/ola

Brukeravatar
75Corvette
Corvette-Freak
Corvette-Freak
Sted: Lørenskog
Kontakt:

Re: yoke slark ut og inn på "ny diff" , pluss PKK....

Legg inn av 75Corvette » søn mai 06, 2018 23:08

Hei. Det hørtes litt mye ut når diffen er ny men du vil ikke merke noe som helst under kjøring. Jeg hadde bare kjørt med den slik den er, jeg har ca 2mm slakk i min også, men det er den originale diffen. Når man kjenner slakken i diffen vil den være fjærbelastet hvis det er slakk i lager vil det være "løst" hvis kontrolløren ikke greier å skille mellom hjullager å diff så hadde jeg nokk dratt til ett annet verksted. Men husk at det alltid skal være litt slakk i lager og diff så ting ikke blir forvarme.
Jeg ville ha sagt at mere en 3 -3,5mm slakk i diffen blir for mye.

Men selvfølgelig skjønner jeg at man blir litt lei når ingen ting man kjøper eller gjør fungerer. Innimellom blir jeg også veldig lei c4n min når den alltid skal gjøre motstand mot det man gjør. Reparerer en ting å får 3 feil tilbake :lol:
Sist redigert av 75Corvette den man mai 07, 2018 10:36, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
AndreasWin
Corvette-Lover
Corvette-Lover
Kontakt:

Re: yoke slark ut og inn på "ny diff" , pluss PKK....

Legg inn av AndreasWin » man mai 07, 2018 00:19

Hei!

Jeg bor i Oslo , men bilen står i verkstedet mitt i Valdres..
Vrir jeg på bak hjula "kvart på tre" så er det ikke noe slark , kun "klokka 6"
Ja litt bevegelse må det være , og jeg rengner med at når bilen står på fjøringa så har det lite å si pluss press er innover , skal vel ikke akkurat være mye utover belasting på det lille yoke klipset uansett..
holdt på å få mangel på hjullager foran også , men da spurte jeg hvordan de hadde tenkt å stramme disse koniske lagrene til null slark. Blitt morro....var helt nye og korrekt strammet

Ja trått når en diff ikke er er topp når den koster så mye,,,
Jeg skal oppover igjen om ett par uker , skal gå over resten da og ta en prøvetur
Hvordan stiller EU kontroll seg og "diff slark" ?
EU kontroll i juni..

ironiske var at sist gang hadde jeg min oppjassa feltvogn ,som jeg var sikker på at man skulle henge seg opp , men den gikk rett gjennom. men det er jo mer traktor en bil...

Svar
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable