Borgeson styresnekke

* Ingen Corvette i 1983
Svar
oddster
Corvette-Newbie
Corvette-Newbie
Kontakt:

Borgeson styresnekke

Legg inn av oddster » ons jun 28, 2017 15:37

Hei. Bilen min (80') er akkurat nå hos Phoenix US-cars i Tønsberg for å montere Borgeson styresnekke. De sier de sliter med at rattstammen er for lang. Er ikke dette mulig å korte inn, evt. kappe? Vet at noe må gjøres mht lengden på rattstammen, men trodde ikke det skulle være noe problem for et verksted å fikse dette...

mvh oddi

Brukeravatar
75Corvette
Corvette-Freak
Corvette-Freak
Sted: Lørenskog
Kontakt:

Re: Borgeson styresnekke

Legg inn av 75Corvette » ons jun 28, 2017 16:59

Hadde samme problem når jeg monterte på min c3. Det er en liten plastsplint inne i rattstammen som skal knekke ved kollisjon. Bruk bare en gummihammer og dunk akslingen inn slik at denne splinten knekker da vil det passe med styresnekken. NB borgeson ambefaler å kutte av ca en 1/2-1 tomme (om jeg husket rett, står evt i bruksanvisningen om dette må gjøres) etter kolapsing av aksling i tillfele kollisjon så du ikke får rattet rett i magen. Jeg kuttet ikke rattakslingen kun dunket den inn.

Eneste du bør vite er at det kommer til å bli veldig uvant å kjøre bilen de førstd milene :lol:

Brukeravatar
ESS009
Corvette-Lover
Corvette-Lover
Sted: Råde/ Østfold
Kontakt:

Legg inn av ESS009 » ons jun 28, 2017 19:10

Hvis de ikke skjønner hva de skal gjøre ville jeg vel brukt noen andre til å bytte den :shock: :P
Orginal? Nei hvorfor det?

oddster
Corvette-Newbie
Corvette-Newbie
Kontakt:

Legg inn av oddster » ons jun 28, 2017 21:24

ESS009 skrev:Hvis de ikke skjønner hva de skal gjøre ville jeg vel brukt noen andre til å bytte den :shock: :P
Problemet er vel at jeg har hørt mye bra om de og han jeg prata med da jeg bestilte time var kjent med borgeson styresnekke. De har jo fått alt som fulgte med i esken, både smådeler og instruksjoner:/

Mvh oddi

Svar