Corvette Club Norway • ny motor eller reparere originalen - Side 3
Side 3 av 3

Re: ny motor eller reparere originalen

Lagt inn: søn jan 01, 2017 13:42
av 75Corvette
Ja det håper jeg :lol: . Nå blir jeg kvitt alt av egr og eksos oppvarmingen av manifolden så motoren må jo bli ganske driftssikker. Har jo også byttet komplett registerkjede, forgasser, løftere, bensinpumpe, alt av slanger, komplett fordeler, radiator, vannpumpe og oljepumpe. Og noe mer, Så motoren er mere eller mindre ny :D

Re: ny motor eller reparere originalen

Lagt inn: søn jan 01, 2017 19:15
av 75Corvette
Fant ut at hvis man bruker 1" spacer under forgasseren vil ikke standar luftfilter passe når panseret er lukket. Så til dere som tenker på å bytte innsug på en corvette c3 ihvertfall 74-76 mod er det kun edelbrock preformer 2101 uten spacer som vil passe under std panser. Hvis man skal bruke spacer må man bruke et annet filter eks edelbrock pro flow 1000

Re: ny motor eller reparere originalen

Lagt inn: man jan 02, 2017 16:18
av arneoe
Hva skal du med spacer'en?

Arne

Re: ny motor eller reparere originalen

Lagt inn: man jan 02, 2017 19:49
av 75Corvette
siden denne manifolden kan brukes med både spread bore og square bore forgasser så anbefalte edelbrock å bruke enten en pakning med stål inlegg eller spacer på square bore gasser. Grunnen til at jeg bruker den spaceren var fordi den bled brukt på den gammle manifolden. Har også hørt at man fikk "LITT" mere hk og nm men det er vel no vi ikke greier å merke med vår kjøring :lol:

Kjøpte nå pakning med stålinlegg slik at jeg slipper spaceren

Da fikk jeg også startet vetten. Nå var lyden på eksosen borte og motoren gikk nesten like "KONTROLERT" som en c5. Så innsuget ble veldig bra :D
IMG_20170102_174424.jpg
Ferdig :-)
Brukte dette finne produktet kan anbefales.
IMG_20170102_170549.jpg