Edelbrock forgasser

* Ingen Corvette i 1983
Svar [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
Brukeravatar
75Corvette
Corvette-Freak
Corvette-Freak
Sted: Lørenskog
Kontakt:

Edelbrock forgasser

Legg inn av 75Corvette » man jul 18, 2016 16:06

hei. jeg skal bytte ut den originale Rochester forgasseren til Edelbrock 600 og lurer da på om denne vil passe på original manifold om jeg også kjøper overgang fra rochester til edelbrock. lurer også på om edelbrock forgasserne har tilkobling for kullfilter som den org forgasseren har? eller kan jeg bare blende slangen som går ned til kullfilteret.

Brukeravatar
75Corvette
Corvette-Freak
Corvette-Freak
Kontakt:

Re: Edelbrock forgasser

Legg inn av 75Corvette » fre jul 22, 2016 00:02

er det ingen som har noe svar?

Brukeravatar
CorvetteFeber
Corvette-Fanatic
Corvette-Fanatic
Sted: Hurum
Kontakt:

Legg inn av CorvetteFeber » fre jul 22, 2016 06:59

Hei,

Jeg har ikke kjennskap til Edelbrock, men Rochester Quadrajet er spreadbore. Hvis Edelbrock forgasseren du ser på er square bore bør du ha en adapterpaking.

Riktig justert fungerer Quadrajet forgasserne fra Rochester veldig bra. Hva er formålet med forgasserbytte?

//Geir

Brukeravatar
75Corvette
Corvette-Freak
Corvette-Freak
Kontakt:

Legg inn av 75Corvette » fre jul 22, 2016 12:52

hei. grunnen til at jeg bytter er at rochester forgasseren som jeg har lekker i alle pakninger og er nesten umulig å justere riktig. har søkt litt rundt etter pakningsett til den men har ikke funnet noe enda. så nå har jeg kjøpt en ny edelbrock 600 da de hadde tilbud på amerikanskbildeler i halden. men jeg lurer bare på om det Har noe å si at jeg blender slangen til bensindampen. Da den nye gasseren ikke har tilkobling for det

Brukeravatar
CorvetteFeber
Corvette-Fanatic
Corvette-Fanatic
Sted: Hurum
Kontakt:

Legg inn av CorvetteFeber » lør jul 23, 2016 09:06

Hvis jeg forstår deg rett sitter du med en canister som du ikke får koblet til gasseren. Jeg har ikke dette på min og ville bare fjernet den.

Brukeravatar
75Corvette
Corvette-Freak
Corvette-Freak
Kontakt:

Legg inn av 75Corvette » søn jul 24, 2016 00:25

takk for svar. har nå fått montert den nye forgasseren uten canisteren. bilen gikk mye bedre når gasseren ikke sugde falskluft overalt. det eneste som gjenstår er å forbedre festet for gass wiren.
Vedlegg
IMG_7926.JPG

Svar
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable