wilwood D8-4 calipere

* Ingen Corvette i 1983
Svar
Brukeravatar
75Corvette
Corvette-Freak
Corvette-Freak
Sted: Lørenskog
Kontakt:

wilwood D8-4 calipere

Legg inn av 75Corvette » tor jun 30, 2016 16:38

hei. har nettopp byttet alle originale calierene grunnet stemplene satt seg fast og forårsaket varme gang. har nå byttet til Wilwood 8D-4 calipere, slanger/rør og BP10 klosser. men jeg syntes at pedalen har blitt veldig lav iforhold til det den var tidligere. har luftet ca 2-3 liter bremsevæske og det kommer ikke ut noe luft overhodet.alle koblinger er også helt tette. bilen har ikke vakuum bremser. bilens årsmodell er 1975

har også tenkt til å bytte bremse pumpe så kom gjerne med forslag om hvilken pumper som er bra og som kan brukes

Brukeravatar
C5_2000
Corvette-Fanatic
Corvette-Fanatic
Sted: Søgne
Kontakt:

Re: wilwood D8-4 calipere

Legg inn av C5_2000 » tor jun 30, 2016 18:14

Har du luftet bremseforsterkeren ?

http://www.corvettemagazine.com/tech-ar ... ke-system/

mvh Øystein

Brukeravatar
CorvetteFeber
Corvette-Fanatic
Corvette-Fanatic
Sted: Hurum
Kontakt:

Legg inn av CorvetteFeber » tor jun 30, 2016 20:31

Som Øystein skriver er det sannsynlig at det er luft i hovebremsepumpa. Den er kjent for å være lei å lufte, men det er masse artikler på nett hvis du søker på "how to bench bleed master cylinder" og alt i alt ganske kurant når du vet hvordan.

For øvrig et knall valg av bremser som bør fungere bra hvis resten av systemet er på stell.

Jeg har samme kalippere på min 73, kombinert med Wilwood hovedbremsesylinder og bremsekraftforsterker fra Hydratech (hydraulisk). En kombinasjon som fungerer knallbra.

//Geir

Brukeravatar
75Corvette
Corvette-Freak
Corvette-Freak
Kontakt:

Legg inn av 75Corvette » tor jun 30, 2016 23:16

takk for svar. har fått kjørt litt med bilen nå og på en eller annen måte så har bremsene blitt veldig bra :shock:
jeg har jo ikke bremsekraftforsterker så det er jo begrenset hvor kraftige bremser jeg kan få iforhold til en som har forsterker. jeg ble faktisk litt skuffet over ene caliperen da jeg faktisk fant litt aluminiums spon i caliperen :( tenker jo at wilwood calipere skal være kvalitet.

har et spørsmål til deg CorvetteFeber. var bremsepumpen til wilwood "bolt on" på bilen din eller var det mye og gjøre om på?

Brukeravatar
CorvetteFeber
Corvette-Fanatic
Corvette-Fanatic
Kontakt:

Legg inn av CorvetteFeber » fre jul 01, 2016 06:35

Bremsepumpe var bolt-on og kurant å bytte.

Servoforsterkeren derimot var en utfordring ettersom det er rimelig trangt oppunder dashbordet.

Siden du skriver at du ikke har bremsekraftforsterker - noe jeg synes høres merkelig ut - er jeg usikker på hvordan dette blir på bilen din.

Du finner litt informasjon fra jeg knotet med bremsene her: http://www.corvetteclub.no/forum/24/4700?start=330

//Geir

Brukeravatar
75Corvette
Corvette-Freak
Corvette-Freak
Kontakt:

Legg inn av 75Corvette » fre jul 01, 2016 10:30

tror dere denne bremsepumpen vil passe på bilen min med fester osv. http://www.ebay.com/itm/WILWOOD-ALUMINU ... 3efe5b2850

slik ser motorrommet mitt ut
Vedlegg
IMG_7497.JPG

Brukeravatar
CorvetteFeber
Corvette-Fanatic
Corvette-Fanatic
Kontakt:

Legg inn av CorvetteFeber » fre jul 01, 2016 12:01

Ut fra bildet ser det greit ut å demontere bremsepumpa, kun å løsne mutterne mot torpedoveggen og satse på at du slipper å holde igjen fra innsiden.

For å være sikker på at pumpa passer ville jeg sjekket radius (bore-size) og push-rod (type og lengde). Kjedelig å bestille feil.

Men, hvis det ikke er noe feil med hovedpumpa som du har vil ikke ny masterpumpe revolusjonere bremseopplevelsen. Da ville jeg heller satset på en bremsekraftforsterker.

//Geir

Brukeravatar
75Corvette
Corvette-Freak
Corvette-Freak
Kontakt:

Legg inn av 75Corvette » lør jul 02, 2016 23:56

takk for svar. tror jeg ikke kommer til å sette inn bremseforsterker da jeg må bore nye hull i torpedoveggen. Dessuten så har bremsene blitt veldig bra etter litt kjøring. jeg har jo i ihvertfall blitt kvitt de gamle caliperene som låste seg og som lakk. dessuten så fant jeg ut hva som gjorde at pedalen var hardere før. grunnen var at stemplene på 3 av de gamle caliperene ikke trakk seg ordentlig til bake

Svar