Slakk i yoke til drivaksel

* Ingen Corvette i 1983
Svar
geiraa
Corvette-Newbie
Corvette-Newbie
Innlegg: 26
Registrert: fre nov 26, 2010 09:16
Sted: Bærum
Kontakt:

Slakk i yoke til drivaksel

Legg inn av geiraa » tor jan 27, 2011 23:19

Heisann!!
Har plukket ut drivakslinger, og funnet slakk i yoker til disse. Slakken er ikke opp og ned, men ca 4-5 mm ut og inn. Er dette riktig? Må Yokene byttes, eller er det foringer/lagere, og hva trenger jeg isåfall av deler??

Brukeravatar
arneoe
Corvette-Maniac
Corvette-Maniac
Innlegg: 2302
Registrert: tor jun 12, 2008 11:55
Sted: Hokksund
Kontakt:

Re: Slakk i yoke til drivaksel

Legg inn av arneoe » tor jan 27, 2011 23:38

4-5 mm ut og inn. Er dette riktig?
Nei dette er i det meste laget.
Må Yokene byttes
Ja.
eller er det foringer/lagere
Nei.
og hva trenger jeg isåfall av deler??
2 stk. yoker, 2 stk C-clip, 1 stk ny pakning til baklokk, 2 literbokser med 80/90SAE mineral gearolje og 1 boks slipmiddel (noen anbefaler 2 bokser). NB! Hele kandangen må ned.

Arne

geiraa
Corvette-Newbie
Corvette-Newbie
Innlegg: 26
Registrert: fre nov 26, 2010 09:16
Sted: Bærum
Kontakt:

Re: Slakk i yoke til drivaksel

Legg inn av geiraa » fre jan 28, 2011 08:47

Tusen takk!!!
Her kommer jaggu svara fort... :D
Da vet jo jeg hva jeg skal i helga...

geiraa
Corvette-Newbie
Corvette-Newbie
Innlegg: 26
Registrert: fre nov 26, 2010 09:16
Sted: Bærum
Kontakt:

Re: Slakk i yoke til drivaksel

Legg inn av geiraa » fre jan 28, 2011 09:01

Jeg burde kanskje bytte lager og simmerringer samtidig??

Brukeravatar
stigaa
Corvette-Fanatic
Corvette-Fanatic
Innlegg: 633
Registrert: tor jan 01, 1970 02:00
Sted: Stjørdal
Kontakt:

Re: Slakk i yoke til drivaksel

Legg inn av stigaa » fre jan 28, 2011 16:35

hei det hjelper deg ingen ting og skifte yokene om ikke du skimser opp lamellene i klokka, i utgangspunktet er vell alle yokene like,(standard) men må skimses oppforskellig både for hver side og hver klokke, jeg har skimset opp klokka og brukte de gamle yokene men byttet lameller og lager
http://www.ecklers.com/corvette-differe ... -1979.html
og skal du alikevell skifte lager har du skimsen i dettet kitet http://www.ecklers.com/corvette-differe ... -1979.html

Brukeravatar
v8power
Corvette-Fanatic
Corvette-Fanatic
Innlegg: 750
Registrert: tor jan 01, 1970 02:00
Kontakt:

Re: Slakk i yoke til drivaksel

Legg inn av v8power » lør jan 29, 2011 00:06

Nja, som oftest kommer meste parten av slarken av at endene på yokene blir slitt ned. Med nye yoker blir det som oftest bra nok. Har sett yoker som har vært slitt inn helt til låseringen.
Men det er riktig som stigaa sier at hvis lamellene er slitt vil det fremdeles bli endel slark ut-inn.
Et par millimeter endeseiling går fint.
Men bytt simmeringene samtidig.

Raymond
Corvette-Newbie
Corvette-Newbie
Innlegg: 15
Registrert: søn sep 28, 2008 12:52
Sted: Myre i Vesterålen
Kontakt:

Re: Slakk i yoke til drivaksel

Legg inn av Raymond » lør mai 23, 2015 19:28

stigaa skrev:hei det hjelper deg ingen ting og skifte yokene om ikke du skimser opp lamellene i klokka, i utgangspunktet er vell alle yokene like,(standard) men må skimses oppforskellig både for hver side og hver klokke, jeg har skimset opp klokka og brukte de gamle yokene men byttet lameller og lager
http://www.ecklers.com/corvette-differe ... -1979.html
og skal du alikevell skifte lager har du skimsen i dettet kitet http://www.ecklers.com/corvette-differe ... -1979.html
Hei.
Kan det gå bra å bare skifte lamellene og ikke skimse etterpå ?

Svar

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 7 gjester