Vindusviskere som lever sitt eget liv

Svar
Hans V
Corvette-Newbie
Corvette-Newbie
Kontakt:

Vindusviskere som lever sitt eget liv

Legg inn av Hans V » lør jul 18, 2015 18:44

Hei.

Er fersk eier av en flott, men ikke original, C2 Convertible. Nå kjører jeg lite i regnvær men ble forrige dagen overrasket av et skybrudd, og var helt nødt til å bruke viskerne. Begge, men spesielt den på høyre side går alt for langt før den snur og "gnager" dermed" på vindusrammen. Selger hadde i og for seg advart meg mot dette, men vinduspolishen holdt ikke unna alt vannet. Vet noen om det er noe å gjøre med dette, justering, nye deler eller annet?

Trenger dessuten å få gjort en forstillingskontroll. Noen tips om hvor jeg kan få gjort dette ikke alt for langt fra Drammen?

Brukeravatar
Runex
Corvette-Fanatic
Corvette-Fanatic
Sted: Asker
Kontakt:

Re: Vindusviskere som lever sitt eget liv

Legg inn av Runex » lør jul 18, 2015 19:43

På corvetteforum.com finner du en del tips . Blant annet denne : http://www.corvetteforum.com/forums/c1- ... tment.html
Rune G

Brukeravatar
arneoe
Corvette-Maniac
Corvette-Maniac
Sted: Hokksund
Kontakt:

Legg inn av arneoe » tir jul 21, 2015 13:51

Hans V skrev:Hei.
Trenger dessuten å få gjort en forstillingskontroll. Noen tips om hvor jeg kan få gjort dette ikke alt for langt fra Drammen?
Anbefaler Auto Bergh, verksted i Vestfossen. Ring mobil 90689513 for å avtale time. Nytt utstyr og flinke fagfolk. Dersom du ønsker det kan jeg bistå med forslag til hjulvinkler m.m. :D

Arne

Hans V
Corvette-Newbie
Corvette-Newbie
Kontakt:

Legg inn av Hans V » tir jul 28, 2015 23:13

Takker for konstruktive svar. Skal forhøre meg med gutta i Vestfossen. Mht hjulvinkler så ønsker jeg nok ikke helt standard, da bilen er langt fra original i understellet og har tannstangstyring - og jeg ønsker mer camber og raskere turn-in.

Brukeravatar
arneoe
Corvette-Maniac
Corvette-Maniac
Sted: Hokksund
Kontakt:

Legg inn av arneoe » fre jul 31, 2015 12:19

Hans V skrev:Takker for konstruktive svar. Skal forhøre meg med gutta i Vestfossen. Mht hjulvinkler så ønsker jeg nok ikke helt standard, da bilen er langt fra original i understellet og har tannstangstyring - og jeg ønsker mer camber og raskere turn-in.
Ta en titt her Hans:

http://www.corvetteclub.no/phpBB2/viewt ... &start=450

Arne

Svar