Begynner det å bli litt vilt... eller hva synes dere?

Brukeravatar
Runex
Corvette-Fanatic
Corvette-Fanatic
Sted: Asker
Kontakt:

Re: Begynner det å bli litt vilt... eller hva synes dere?

Legg inn av Runex » ons mai 09, 2012 08:58

nilsole67 skrev:Hvis ikke dette er vilt :shock: :shock: så vet ikke jeg :arrow
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/FIRST-MA ... 3a73d0ec00
Husk å regne med frakt og moms på HELE beløpet. :D

Når bilen har tilhørt en historisk person : Niels Armstrong , som har gått på månen, synes jeg dette er en riktig pris.
Det er alltid slik at historiene bak bilen er mer viktig enn bilen selv når det gjelder prissetting.
Rune G

ber
Corvette-Newbie
Corvette-Newbie
Sted: Hönefoss
Kontakt:

Legg inn av ber » ons mai 09, 2012 14:32

Kanskje "Nils" har lagt igjen litt moondust på mattene også, og hva har han foretatt seg i bilen i sine yngre dager og sist men ikke minst hva priser NCRS dette til? :lol:
Bjørn

Brukeravatar
Runex
Corvette-Fanatic
Corvette-Fanatic
Sted: Asker
Kontakt:

Legg inn av Runex » ons mai 09, 2012 14:38

"
ber skrev:Kanskje "Nils" har lagt igjen litt moondust på mattene også .....
"Neil" skulle det nok være, men det blir vel "Niels på norsk. :lol:

Ellers blir det nok aldri slike priser på en 78 c3... :?
Rune G

rotom
Corvette-Lover
Corvette-Lover
Sted: Bergen
Kontakt:

Legg inn av rotom » tor jul 05, 2012 01:28

Jeg ser at bilen er en 1964 cab med så å si all numbers match (siden den er NCRS Top Flight sertifisert), den har 365 hp motoren og den er vurdert til NCRS Top Flight. Enten du liker en numbers match bil, eller en modifisert bil, vil det alltid være en numbers match bil som har høyest verdi (vet at noen vil si at de har sett modifiserte C-2'ere til høyere pris. Men, hvis du trekker fra investeringen/prislappen på modifikasjonen, så skjønner du hva jeg mener). Hvis en går inn på Amcar.no og sjekker prisguiden på denne bilen ser en at en ca "2'er" stand er vurdert til kr. 555.000. Med sertifikat fra NCRS Top Flight vil jeg definitivt si at bilen lett drar ut ekstra verdi på 100.000 kroner. Så, at bilen er verdt kr. 650.000 og sannsynligvis mer er jeg sikker på. Men, I Norge så er vi bare 5 mill mennesker. I Chicago bor det flere, og i hele USA bor det langt flere. Med andre ord, det er laaaangt flere kjøpere for denne bilen i USA enn i Norge og det er de som setter prisene på en slik bil - ikke vi i Norge. Men, det er tydeligvis en og annen nordmann som kjøper dyre biler fordi de vet hva den er verdt (fordi de ser litt forbi andedammen...). Bilen er jo også solgt, og kjenner jeg bilselgere godt, så pleier ikke de rikke så veldig mye på prisen nedover...

Jeg synes også det er flott at noen våger kreve "moneys worth" for kvalitetsikoner (enten de er modifisert eller ikke). For meg personlig vil alltid en godt ivaretatt numbers match være en numbers match, med mye høyere verdi enn de som er "tuklet" med. Men, det er jo bare min mening... Henry Ford måtte jo også lære seg at folk har forskjellig smak, og begynte å produsere Ford'er som var både blå, hvit, rød, svart og grønn til slutt...
Roar T

rotom
Corvette-Lover
Corvette-Lover
Kontakt:

Legg inn av rotom » tor jul 05, 2012 01:47

Runex skrev:
nilsole67 skrev:Hvis ikke dette er vilt :shock: :shock: så vet ikke jeg :arrow
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/FIRST-MA ... 3a73d0ec00
Husk å regne med frakt og moms på HELE beløpet. :D

Når bilen har tilhørt en historisk person : Niels Armstrong , som har gått på månen, synes jeg dette er en riktig pris.
Det er alltid slik at historiene bak bilen er mer viktig enn bilen selv når det gjelder prissetting.
Veldig godt poeng Rune. Og det er dette marketing is all about: make a good story that sells. Verdi er noe som betyr forskjellige ting for oss alle, fordi det har med tilfredsstillelse av et behov, en interesse osv. Men, i moderne markedsføring er en ikke bare opptatt av fysisk verdi på en bil, men også den gode historien som skal få kjøperen i kjøpemodus. Eks. kjøper du 1 kilo laks fra en oppdretter i dag, så får du det for ca 26 kroner, slaktet og bløgget. Hvis du røyker den laksen kan du selge den for, la oss si, 90 kroner kiloet. En russisk produsent av røykelaks markedsførte en røykelaks etter oppskrift av Tsar Nikolai den 2 (eller noe slikt...). Denne var blant annet marinert i den beste cognac osv. Poenget er at historien til hvordan røykelaksen er dandert, innpakket, Nikolai den 2 osv gjør at produsentene lever grevens glade dager ved å selge den for over 1000 kroner kiloet !!!! Og de selger j...mye av den ! Altså en laks som de kjøpte for kr. 26 kroner kiloet. Alt takket være den "gode historien" bak, som Rune nevnte.

For meg er bilen meget interessant og jeg hadde synes det hadde vært j...kult å fortalt vennene mine at Neil Armstrong
har "ride my ass in fiberglass" i den bilen !!!!! Så du kan si at du har en faktisk fysisk verdi på bilen, som blir enda høyere når du legger til den psykologiske (sosiale/status) verdien. Velkommen til the world of modern marketing !!!!
Roar T

Brukeravatar
Robhol
Corvette-Maniac
Corvette-Maniac
Sted: Buskerud
Kontakt:

Legg inn av Robhol » tor jul 05, 2012 09:47

Jeg skjønner det med historie, men jeg kunne ikke brydd meg mindre om det og jeg hadde i hvertfall ikke betalt 100000kr ekstra bare for at en kjent person har hatt ræva si i bilen :mrgreen:

Brukeravatar
henning
Site Admin
Site Admin
Kontakt:

Legg inn av henning » tor jul 05, 2012 13:44

Realverdi og affeksjonsverdi er to vidt forskjellige ting. Les om denne Dodge van, som noen vil gi 100.000 dollar for!
http://www.tv2.no/underholdning/broom/d ... 29067.html

Brukeravatar
TheSaint
Corvette-Maniac
Corvette-Maniac
Sted: Hønefoss
Kontakt:

Legg inn av TheSaint » søn aug 12, 2012 18:28

Vel, du fikk ikke noen 1964 Corvette levert fra fabrikk med knock off felger hvis noen tror det
Ser også ut som om det er replica knock offs

At bilselgere snakker seg imellom om hva de solgte bilene for kan jeg heller ikke se at det er noe å reagere på.
Vil vel tro at det er ganske vanlig i bilbransjen

Uansett bilen er utrolig flott :D

Svar