Begynner det å bli litt vilt... eller hva synes dere?

Brukeravatar
Les Paul
Corvette-Newbie
Corvette-Newbie
Sted: Stavanger
Kontakt:

Begynner det å bli litt vilt... eller hva synes dere?

Legg inn av Les Paul » tir apr 10, 2012 12:51

Heisan

Sjekk ut denne annonsen... http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=33997368

650.000,- hmmmmmm.... tja, jo, kanskje, eller forresten NEI... dette blir for vilt!

Selger skriver:
"...Det er originaliteten og tilstanden her, som gir vann i munnen, for den kjente. En slik bil som er restaurert til ny, med nye deler, vil aldri oppnå samme verdi eller status...."

Når jeg leser dette får jeg et inntrykk av at dette er en urørt bil, i tillegg til at alt er originalt (en såkalt "survivor"). M.a.o; hvis den er urørt, samtidig som den er original, skal alt være 100% slik som den var da den forlot fabrikken engang i 1964.

Joda, jeg er for så vidt enig at originalitet representerer en bedre verdi kontra uoriginale eksemplarer, men når jeg ser et sånt flott eksemplar, så stusser jeg alltid når noen sier at dette er en urørt bil.

Er det virkelig noen som tror at en så fin bil er urørt?

Sjekk denne: http://www.angelfire.com/scehovic/1964Corvette.html

Ettersom du leser nedover, forstår en raskt at det er samme bil det handler om. Det som er litt interessent er når du kommer til "History Update 2008".

Uansett.... bilen ser jo fantastisk flott ut, men 650.000,-? Det er markedet som til syvende slutt bestemmer hva bilen er verdt, men jeg må si... 650.000,- begynner det å bli litt vilt, eller hva synes dere?
Morten

Brukeravatar
Runex
Corvette-Fanatic
Corvette-Fanatic
Sted: Asker
Kontakt:

Re: Begynner det å bli litt vilt... eller hva synes dere?

Legg inn av Runex » tir apr 10, 2012 16:32

For 650.000 burde skiltet foran sitte rett....
Rune G

Brukeravatar
C3VETTE
Corvette-Maniac
Corvette-Maniac
Sted: Lyngdal
Kontakt:

Legg inn av C3VETTE » tir apr 10, 2012 19:34

Han her har vært diskutert her på forumet tidligere
Han vet å prise sine biler godt.og det er alltid de beste bilene han har for salg :mrgreen:

Hvis han får 50 lapper ekstra så fikser han nok skiltet i fronten :mrgreen:

Mvh Kenneth

Brukeravatar
jet1991
Corvette-Freak
Corvette-Freak
Sted: Åkrehamn (Karmøy)
Kontakt:

Legg inn av jet1991 » tir apr 10, 2012 21:23

Hvis dere ser på siden som det er linket til så etterlyser eieren informasjon om hva som skjedde med bilen. Han visste ikke mer enn at bilen sannsynligvis ble solgt til utlandet så jeg sendte han en link til anonnsen på finn og spurte om det er samme bilen. Vi får se om han svarer. Han solgte bilen sin i 08 så hvis det er samme bilen så må den vel ha vært i Norge i noen år nå?

Og ja, 650000 er dyrt. Men det er sannsynligvis verdt det for en som virkelig vil ha en `64 roadster i utstillingsstand. Var neppe billig i USA heller denne bilen.
1980 L82 Svart\Rød - Frame-off restaurert av oss. Begynner vel å bli en resto-rod.
Kan nåes på: janthom91@gmail.com

Brukeravatar
henning
Site Admin
Site Admin
Sted: Bergen
Kontakt:

Legg inn av henning » tir apr 10, 2012 23:11

jet1991 skrev:jeg sendte han en link til anonnsen på finn og spurte om det er samme bilen. Vi får se om han svarer.
Vin # 40867S105819 står begge steder og da har du vel svar...

Brukeravatar
HARRY
Corvette-Maniac
Corvette-Maniac
Sted: Bergen
Kontakt:

Legg inn av HARRY » tir apr 10, 2012 23:30

jet1991 skrev:Hvis dere ser på siden som det er linket til så etterlyser eieren informasjon om hva som skjedde med bilen. Han visste ikke mer enn at bilen sannsynligvis ble solgt til utlandet så jeg sendte han en link til anonnsen på finn og spurte om det er samme bilen. Vi får se om han svarer. Han solgte bilen sin i 08 så hvis det er samme bilen så må den vel ha vært i Norge i noen år nå?

Og ja, 650000 er dyrt. Men det er sannsynligvis verdt det for en som virkelig vil ha en `64 roadster i utstillingsstand. Var neppe billig i USA heller denne bilen.
Annonsør skriver at bilen ble tatt til Norge i 08, prisen er til syvende og sist kjøper og selger som må bli enige om :)

Brukeravatar
jet1991
Corvette-Freak
Corvette-Freak
Sted: Åkrehamn (Karmøy)
Kontakt:

Legg inn av jet1991 » ons apr 11, 2012 07:59

henning skrev:
jet1991 skrev:jeg sendte han en link til anonnsen på finn og spurte om det er samme bilen. Vi får se om han svarer.
Vin # 40867S105819 står begge steder og da har du vel svar...
Ja jeg så ikke det. Men jeg fikk svar fra den forrige eieren og han også sa det samme. Da fikk han ordnet opp en løs tråd.
1980 L82 Svart\Rød - Frame-off restaurert av oss. Begynner vel å bli en resto-rod.
Kan nåes på: janthom91@gmail.com

Brukeravatar
jan-erik
Corvette-Lover
Corvette-Lover
Kontakt:

Legg inn av jan-erik » ons apr 11, 2012 11:19

Bilen er sikkert fin den.

En slik bil til den prisen ville ha hatt en eier som er meget nøye med absolutt alle detaljer, og når man ser på registreringsskiltet er det skjevt og avgiftsoblaten er skjevt satt på. Da undrer man seg på om det er som det skal være ellers på en bil til den prisen.

Brukeravatar
Les Paul
Corvette-Newbie
Corvette-Newbie
Kontakt:

Legg inn av Les Paul » ons apr 11, 2012 15:16

Enig... det er en kjempeflott bil.

I dette tilfellet ønsker selger 650.000,- på bakgrunn av at bilen er urørt og original (det er jo det selger tross alt skriver, ikke sant?).

Jeg registrerer at alle har fått med seg at det er samme bil, men hvis dere leser det som står under "History Update 2008" på tidligere eiers web side, forstår man at denne bilen er langt i fra urørt.

Jeg gidder ikke å si eller spekulere noe om selger jeg, ettersom jeg ikke engang kjenner denne selgeren (det var heller ikke meningen med denne tråden), men det er vel tydelig at han i dette tilfellet ikke har gjort god nok research.

Poenget mitt er at så lenge selger bevisst bruker sin argumentasjon for å forsvare prisen, så bør det være et særdeles godt grunnlag for prisreduksjon når en med stor sannsynlighet kan dokumentere at det er "skrudd" mye på denne bilen.

650.000,- er ca. 115.000 dollars... en kan finne mye fint i det prisleie over dammen :D
Morten

Lindvall
Corvette-Newbie
Corvette-Newbie
Kontakt:

Legg inn av Lindvall » ons apr 11, 2012 15:35

Les Paul skrev:Enig... det er en kjempeflott bil.

I dette tilfellet ønsker selger 650.000,- på bakgrunn av at bilen er urørt og original (det er jo det selger tross alt skriver, ikke sant?).

Jeg registrerer at alle har fått med seg at det er samme bil, men hvis dere leser det som står under "History Update 2008" på tidligere eiers web side, forstår man at denne bilen er langt i fra urørt.

Jeg gidder ikke å si eller spekulere noe om selger jeg, ettersom jeg ikke engang kjenner denne selgeren (det var heller ikke meningen med denne tråden), men det er vel tydelig at han i dette tilfellet ikke har gjort god nok research.

Poenget mitt er at så lenge selger bevisst bruker sin argumentasjon for å forsvare prisen, så bør det være et særdeles godt grunnlag for prisreduksjon når en med stor sannsynlighet kan dokumentere at det er "skrudd" mye på denne bilen.

650.000,- er ca. 115.000 dollars... en kan finne mye fint i det prisleie over dammen :D
Momset du ikke inn din bil?
115000 USD blir ca. 830000 inkl. moms og frakt, skjønner heller ikke helt hvor du vil med denne tråden.
Burde kanskje være glad for at en C2 er dyr så lenge en sitter med en selv.... :wink:

Mvh.
Lindvall

Brukeravatar
Les Paul
Corvette-Newbie
Corvette-Newbie
Kontakt:

Legg inn av Les Paul » ons apr 11, 2012 15:48

Joda, det er sant det... en må selvfølgelig ikke glemme moms'en.

Til deg Jan Erik... jeg må smile litt... ser at tidligere eier Jim har tatt deg med på web siden sin :) Litt morsomt...
Morten

Brukeravatar
TheSaint
Corvette-Maniac
Corvette-Maniac
Sted: Hønefoss
Kontakt:

Legg inn av TheSaint » ons apr 11, 2012 17:22

Selger er vel godt kjent for annonsene sine uansett hvilket bilmerke det dreier seg om :wink:

midyear
Corvette-Newbie
Corvette-Newbie
Kontakt:

Legg inn av midyear » ons apr 25, 2012 18:41

Bilen er solgt .
Da begynner det ikke å bli så vilt allikavel ...... :lol:
Bra at prisen på 63-67 Sting Ray holder seg høy , ihvertfall
for oss som eier en .
Mvh
Rydland

Brukeravatar
Robhol
Corvette-Maniac
Corvette-Maniac
Sted: Buskerud
Kontakt:

Legg inn av Robhol » ons apr 25, 2012 20:36

midyear skrev:Bilen er solgt .
Da begynner det ikke å bli så vilt allikavel ...... :lol:
Bra at prisen på 63-67 Sting Ray holder seg høy , ihvertfall
for oss som eier en .
Mvh
Rydland
Er ikke dermed sagt at han fikk det han forlangte for den da :mrgreen:

ber
Corvette-Newbie
Corvette-Newbie
Sted: Hönefoss
Kontakt:

Legg inn av ber » tor apr 26, 2012 20:50

Hei, jeg ringte denne Rolf Haug og spurte på en høflig måte om ca. hva han fikk for bilen. Vi er vel alle klar over at dettte er en sak mellom selger og kjøper men siden jeg ringte som en nøytral tredjeperson er det ikke uvanlig å få en anntydning fra en høflig og serviceorientert bilselger. Det jeg fikk var en ufin forelesning om hvor lite jeg hadde med det å gjøre. :evil: Så folkens, hva han fikk for bilen forblir nok en hemmelighet. Han mente forresten at den var for lavt priset fordi det Norske markedet ikke tålte en høyere pris!! :D

Mvh Bjørn

Svar