Nyimportert 62 Corvette med motortrøbbel..

Svar
Brukeravatar
vette62
Corvette-Newbie
Corvette-Newbie
Kontakt:

Nyimportert 62 Corvette med motortrøbbel..

Legg inn av vette62 » fre jul 01, 2005 18:16

Fikk min 62 Corvette denne uken, og motoren gikk kjempefint, helt til jeg samme dag byttet bensin på vei til jobben. Da startet den kort tid etter å fuske, og gikk kun på 7 cyl. Tok bilen til Bergeim Auto for å skifte plugger i håp om at det var løsningen. Det var det ikke. Etter masse feilsøking i 2 dager, har de ennå ikke funnet problemet. Alle cyl tenner og de påstår at det kommer bensin også (våt plugg i nr 7). Men den vil ikke gå på alle 8. Nå vil de ta opp motoren for å sjekke registeret, da de mener at timingen på tenningen er problemet. Er det noen motor doktorer her som kan si om dette høres trolig ut?

Btw. Fyllte 98 okt og hadde i blytilsetting..

Brukeravatar
HARRY
Corvette-Maniac
Corvette-Maniac
Sted: Bergen
Kontakt:

motor trøbbel

Legg inn av HARRY » fre jul 01, 2005 22:18

ta en lekasjetest. trolig en brent ventil :? eller/ og slappe ventilfjærer :oops:

Johnny_Stingray
Corvette-Freak
Corvette-Freak
Kontakt:

Legg inn av Johnny_Stingray » lør jul 02, 2005 12:04

Rådfør deg med noen av de vi har i klubben som kan motor og slike problemer. Ski Motorverksted, Corvette Store (i Drøbak), Sverre Kahrs (Oslo).
Å ta opp motor`n bare fordi den ikke går på alle sylinderene høre litt drøyt ut, før en har lokalisert problemet. Og ikke minst DYRT (hvis du ikke gjør dette selv, da...!
Å få råd av disse koster ikke noe, og en liten feilsøking burde heller ikke koste stort.

Kan som de sier her være en ventil, så ta en kompresjonstest og en lekkasje test, så får du vite mer om tilstanden på selve motoren også.

At det skulle være selve bensinen hat jeg ingen tro på. Det var nok mere tilfeldigheter. :wink:

Lykke til, og hold oss oppdatert! Vi gleder oss til å se den nyankomne! :D

PS: Og du; jeg håper Bergheim har en sånn "No cure, no pay"-ordning ... :lol:

Jon E.

Brukeravatar
68vette
Corvette-Lover
Corvette-Lover
Kontakt:

Ta opp motoren?

Legg inn av 68vette » ons jul 06, 2005 03:01

Å ta opp motoren er ikke akurat det første jeg ville prøvd på. Og å ta den opp for å sjekke registeret høres litt (les veldig) rart ut. Hvis mann vil sjekke teninga så er det lettere måter å gjøre dette på.
Joda de gutta der vil nok gjerne skru fra hverandre motoren din. De lever jo av å skru. Og du betaler?? Nei jeg er enig i de over her som sier at du bør få bilen til noen som virkelig kan dette.
Og da MÅ DU avtale HVA som skal gjøres på forhånd og hvor mye det skal koste. Ellers så kan du lette betale MYE mer for å få reparert den motoren du har enn det vil koste deg å kjøpe en helt ny motor.

Lykke til!

Svar