Hva skjedde med mitt forslag på årsmøtet den 18 februar?

Svar
Brukeravatar
arneoe
Corvette-Maniac
Corvette-Maniac
Sted: Hokksund
Kontakt:

Hva skjedde med mitt forslag på årsmøtet den 18 februar?

Legg inn av arneoe » ons apr 12, 2017 05:23

Hva skjer med innkommende forslag til årsmøtet fra medlemmene? Jeg vet ikke om jeg har oversett noe, men jeg sendte vitterlig inn et begrunnet forslag som ble mottatt til rett tid av CCN og jeg har bekreftelse på at forslaget ble mottatt. Jeg ønsker svar på resultatet av eventuell avstemning:

----------------------------------------
Til: Årsmøtet i CCN den 18. februar 2017
Fra: Arne Øen
Dato: 28/12 2016

FORSLAG:
1. Det åpnes for skrive- og lesetilgang for alle Corvette-entusiaster som positivt ønsker å bidra til å opprettholde CCN-Forumets eksistens og utvikling. Hensikten er å knytte de to nyopprettete CCN-kontrollerte FB-sidene mot Forumet på en bedre måte.
2. CCN sin gamle «offisielle» FB-side legges ned. CCN-internt medlemsinfo legges til «lukkede områder kun for medlemmer» på FB og/eller Forumet.

BEGRUNNELSE:
Styrevedtaket og endring i styret som resulterte i at CCN opprettet sine egne FB-sider har vist seg å gi gode resultater og bidrar til å samle Corvette-miljøet på en positiv måte. CCN har nå kontrollen på egne FB-sider som bør ha en større tilknytning til Forumet for øke aktiviteten der. Det er derfor nødvendig å åpne for skrivetilgang for alle, slik det var tidligere.
-------------------------------------

Arne

Brukeravatar
corvettelars
Corvette-Fanatic
Corvette-Fanatic
Sted: Asker
Kontakt:

Re: Hva skjedde med mitt forslag på årsmøtet den 18 februar?

Legg inn av corvettelars » man apr 17, 2017 18:25

Hei Arne.
Ditt forslag var nesten akkurat det samme som Henning også fremmet, og det ble behandlet sammen med det.
Det ble ikke skrevet ned i referat at dette gjaldt både ditt og Hennings innlegg, men det står i referatet som er gjengitt i Journalen.

Vi i styret har jobbet med å se på muligheter for å gjøre vårt forum tilgjengelig både med lese og skrivetilgang for ikke medlemmer.
På vår nåværende plattform vil ikke dette la seg løse på en ønsket måte.
Derfor vil forumet fortsatt ha lesetilgang for ikke medlemmer, og skrivetilgang for medlemmer.

Vi jobber videre med å se på løsninger, men det vil ikke komme en rask endring på dette.
Saken er ikke avsluttet av styret.

Lars W.

Brukeravatar
arneoe
Corvette-Maniac
Corvette-Maniac
Kontakt:

Legg inn av arneoe » ons apr 19, 2017 17:37

Takk for svaret Lars! Da håper jeg at styret snart finner gode løsninger som også ivaretar Forumet slik det framgår av statuttene for CCN. Jeg er av den oppfatningen at spørsmål/tråder på FB-siden som har interessant teknisk innhold kanaliseres i større grad over til Forumet. Det samme gjelder medlemsinformasjon. :D

Arne

Brukeravatar
arneoe
Corvette-Maniac
Corvette-Maniac
Kontakt:

Legg inn av arneoe » ons jan 17, 2018 00:58

Noe nytt i denne saken?

Arne

Brukeravatar
C5_2000
Corvette-Fanatic
Corvette-Fanatic
Sted: Søgne
Kontakt:

Legg inn av C5_2000 » tor jan 18, 2018 13:40

Hei Arne ,

Tror CCN ledelsen dessverre kun prioriterer FB mot sine medlemmer .
Det synes jeg er synd da forumet kunne vært en aktiv kunnskapsdatabase på NORSK for alle norske Corvette eiere ., hvor alle kunne søkt hjelp .

Det var en slags oppgradering av forumet i høst som har gjort enda mer tungvint/krevende å legge ut bilder enn før denne oppgraderingen .

Jeg for min del gidder ikke å legge ut mer på forumet når CCN ledelsen ikke løfter en finger for at forumet skal leve/bestå /fungere .

Når jeg ser hvor enkelt /greit det fungerer på Corvetteforum.com , synes jeg det er synd at ikke CCN forumets funksjonalitet kan bli like bra :(

mvh Øystein , ex medlem

Brukeravatar
C3VETTE
Corvette-Maniac
Corvette-Maniac
Sted: Lyngdal
Kontakt:

Legg inn av C3VETTE » tor jan 18, 2018 23:00

Hei Arne & Øystein

Ønsker bare å bekrefte at vi som sitter i styret i CCN fortsatt har fokus på at forumet skal være levende ,men for at forumet skal være levende må medlemmene poste tråder der.

Som dere sikkert har fått med dere så har våre web ansvarlige sagt fra at de ønsker avløsning .Vi har i den forbindelse søkt etter deres etterfølgere som kan videreutvikle vårt forum .

Håper og tror at det nye styret som trår til nå på nyåret også vil fokusere på at forumet blir en kunnskapsbase for oss Corvette lovere . :D

Kanskje du Øystein kunne hjelpe til med å få CCN forumet opp på Corvetteforum .com nivå :? ?

Mvh Kenneth

Brukeravatar
C5_2000
Corvette-Fanatic
Corvette-Fanatic
Sted: Søgne
Kontakt:

Legg inn av C5_2000 » fre jan 19, 2018 11:49

Hei Kenneth .

Takk for respons . Som du vet så har jeg ikke fornyet medlemskapet i CCN for 2018 pga oppgitthet overfor CCN styret forsømmelse av forumet i lang tid og har mistet helt troen på at noe skjer (derfor utmelding) .

Så lenge dere i styret ikke gjør noe aktivt for å få bedre/enkle funksjonalitet i forumet samt fronter nytteverdien av å ha et levende forumet via FB er dette forumet en død hest !

Jeg har nå begynt å skrive litt på Corvetteforum.com og trives godt med engelsk språk , men synes det litt vedmodig at vi ikke har et fungerende (i mine øyne) forum på norsk .

Fb er i mine øyne greit til øyeblikksinfo /spørsmål og for å komme kjapt i kontakt med folk spesiellt via mobilen .

FB er også en plass hvor mange nyter og få yter .
Mange vil kun fylle bensin & polere og da er nok FB grei nok , men skal man finne /bygge kunnskaper om Corvettene gjøres dette bedre via et forum .

Er for min del mye mer givende å bruke tid og energi på en forumspost som blir liggende til evig tid til hjelp for andre enn en FB post som er borte i morgen .

Hva som er mulig å endre på dagens forumsplattform vet jeg ikke , men det har vært litt på trass jeg har giddet å skrevet de siste gangene i høst pga bugs/problemer jeg opplever som kom med "oppgraderingen" i høst .

Jeg kan en god del om pc og data , men webutvikling måtte jeg ha lært fra bunn av (som sikkert hadde vært interessant og lærerikt) , men det bør vel være erfarne personer starter med dette .

Jeg har mange tanker om hva som bør gjøres mhp funksjonalitet .

mvh Øystein

Brukeravatar
C3VETTE
Corvette-Maniac
Corvette-Maniac
Sted: Lyngdal
Kontakt:

Legg inn av C3VETTE » fre jan 19, 2018 15:01

Ja Øystein

Er veldig enig med deg i det du skriver om forumet, og at siste oppgradering på ingen måte ble noe bedre.
Her må vi stå sammen å prøve å få til en løsning som blir bra på sikt.Det ligger så mye bra informasjon på forumet, og fb vil aldri kunne måle seg med CCN forumet.

Jeg har dessverre ingen kjennskap til hvordan et slikt forum skal driftes eller vedlikeholdes,men i mitt hode tenker jeg at det må være enklest mulig å bruke noe vårt forum dessverre ikke er.

Håper vi får tak i rette person som klarer å få forumet opp å gå igjen.
Her ønsker styret å gjøre det som må til ,men vi er nødt til å ha hjelp.

Håper at vi finner noen fortest mulig til å hjelpe oss.

mvh Kenneth

Brukeravatar
arneoe
Corvette-Maniac
Corvette-Maniac
Kontakt:

Legg inn av arneoe » ons jan 24, 2018 13:36

Kjære Kenneth.

Det er bare å innse at etter ett års behandling har styret i CCN absolutt ikke gjort noen ting med mitt forslag om å endre skrivetilgangen på Forumet. Man trenger da ikke ny programvare for å gjøre dette, eller har jeg misforstått?

Skrivetilgangen på Forumet er fastsatt å være «en medlemsfordel» samtidig som CCN-FB-siden er åpen for alle. Dette er jo det samme som å legge ned Forumet!

Styret i CCN formilder all info om klubben på FB uten å tenke på at de har et ansvar for Forumet. Prominente CCN-medlemmer skriver nå bare på FB, og tekniske spørsmål stilles og besvares der. Forumet er glemt.

Å oppfordre oss som virkelig har bidratt til å holde Forumet levende, jeg tenker spesielt på Harry og Øystein, til bidra mer virker patetisk når styret i CCN motarbeider oss!

Jeg er ikke ex.-medlem og ønsker selvsagt å bidra med å skrive dersom CCN er villig til å ivareta Forumet. Det gjør ikke CCN nå!

Som medlem vil jeg be om at styret i CCN ferdigbehandler mitt forslag innen kort tid og kommer med et skikkelig og utfyllende svar.

Ta dette med deg til styret Øystein og fortell dem om Forumet vårt, de bruker vel sjelden sin «medlemsfordel» vil jeg tro!

Jeg venter i spenning.

Arne

Brukeravatar
corvettelars
Corvette-Fanatic
Corvette-Fanatic
Kontakt:

Legg inn av corvettelars » søn jan 28, 2018 21:45

Hei Arne.

Jeg vil gi deg et langt og utfyllende svar på mail, i mellomtiden kan jeg informere deg med at det er helt korrekt det du skriver, styret har ikke gjort noe med ditt forslag med skrivetilgangen på forumet. Årsaken er årsmøtevedtaket som sier at det fortsatt skal være kun for betalende medlemmer!
At styret motarbeider dere er jeg derimot ikke enig i. Styret jobber for klubben og medlemmene.
Vi er på jakt etter Webb-ansvarlig, og inntil dette er på plass vil det skje lite med dette spørsmål.

Lars Wyller

Brukeravatar
arneoe
Corvette-Maniac
Corvette-Maniac
Kontakt:

Legg inn av arneoe » man jan 29, 2018 13:39

Takk for svaret Lars!

Ja jeg vet at vedtaket ble tatt på årsmøtet, men i den kontekst møter svært få medlemmer på grunnplanet. Dersom du ønsker å vite hva medlemmene ønsker, vedrørende skrivetilgang på Forumet vårt, bør du spørre lokalgruppene. Jeg har tatt dette spørsmålet opp i årsmøtet i min lokalgruppe. Jeg håper at dette blir videreformidlet til styret på årsmøtet i CCN om kort tid.

Det er ganske betegnende at "tørken" på Forumet og i CJ er at frivilligheten i klubben bør revitaliseres. For å kunne få medlemmer og andre til å bidra til CCN sitt beste, må styret i CCN finne gode virkemidler. Jeg mener at åpen skrivetilgang på Forumet kan være positivt.

At det er bare medlemmer som "får lov til" å skrive i CJ, har jeg full forståelse for. Jeg er ganske sikker at vi medlemmer som skriver på Forumet også kan bidra positivt med å gjøre CJ mer interessant. Slik CJ er i dag bruker jeg under 5 minutter for å "lese" innholdet og se på bilder.

Uavhengig av skrivetilgang eller ikke vil jeg anmode at alle tillitsvalgte i CCN bruker Forumet til all klubbrelatert informasjon!

Lykke til med årsmøtet. :-)

Arne

Brukeravatar
arneoe
Corvette-Maniac
Corvette-Maniac
Kontakt:

Legg inn av arneoe » tir jan 30, 2018 00:51

corvettelars skrev:
søn jan 28, 2018 21:45

.... Årsaken er årsmøtevedtaket som sier at det fortsatt skal være kun for betalende medlemmer!.....
Hei Lars!
Jeg vet ikke om dette utsagnet ditt er helt riktig, men du kan jo korrigere meg. Det er min oppfatning at årsaken er et styrevedtak, ikke årsmøtevedtak som sier at det fortsatt skal være kun for betalende medlemmer. Det er derfor jeg peker på styret i CCN. Jeg begrunner dette med informasjon hentet fra side 42 CJ nr 1 2017 samt din melding fra styret den 17. april:
INNKOMMENDE SAKER:
-Henning har fremmet forslag om at det omgjøres fra årsmøtevedtak til styrevedtak om at det skal være skrivetilgang på vårt forum. Det ble stemt Over dette, det ble avgjort med 30 mot 4 stemmer, så dette blir nå mulighet til å avgjøre dette som styrevedtak.
Den refererte teksten er noe kryptisk, men slik jeg forstår skulle være dette være det «samme» som mitt.

corvettelars skrev:
man apr 17, 2017 18:40
....................
Vi i styret har jobbet med å se på muligheter for å gjøre vårt forum tilgjengelig både med lese og skrivetilgang for ikke medlemmer.
På vår nåværende plattform vil ikke dette la seg løse på en ønsket måte.
Derfor vil forumet fortsatt ha lesetilgang for ikke medlemmer, og skrivetilgang for medlemmer.

Vi jobber videre med å se på løsninger, men det vil ikke komme en rask endring på dette.
Saken er ikke avsluttet av styret.
....................
Det kunne jo være greit om dette blir tatt med i den videre diskusjonen.

Arne

Brukeravatar
corvettelars
Corvette-Fanatic
Corvette-Fanatic
Kontakt:

Legg inn av corvettelars » tir jan 30, 2018 13:30

Hei Arne.

Som jeg har forsøkt å si til deg tidligere, så er denne saken ikke avsluttet av styret, og vi skal se på dette når vi har den ekspertisen vi trenger.
Enn så lenge blir det som mitt tidligere svar.

Lars Wyller

Svar