Oljetrykk måler

Spørsmål av generell art som ikke passer inn under en spesifikk modell.
Svar
Brukeravatar
Finn C3
Corvette-Newbie
Corvette-Newbie
Kontakt:

Oljetrykk måler

Legg inn av Finn C3 » tir apr 03, 2018 17:44

1981 C3
Det er skiftet føler på motor, når tenningen settes på går den til 4kg på måleren i bilen, starter den så går den til 10-12 kg Har nå skiftet selve måleren i bilen også men samme visning.(på den nye måleren er det en stripe på tilkoblingen tror det er en motstand parallelt med tilkoblingen. på den gamle var det ikke noe stripe.) Mulig dårlig forklart skal prøve å ta noen bilder. Noen forslag til hva jeg kan teste for å finne ut av dette?

Brukeravatar
75Corvette
Corvette-Freak
Corvette-Freak
Sted: Lørenskog
Kontakt:

Re: Oljetrykk måler

Legg inn av 75Corvette » tor apr 05, 2018 22:25

Hei. Når du skrur på tenningen skal måleren gå til null. Det virker som det er en kontakt feil? Fungerte den gamle måleren riktig?
Det stemmer at stripen du snakker om er en motstand og denne MÅ bli montert riktig ellers vil ikke måleren fungere riktig.
Hjelper dette ? http://repairs.willcoxcorvette.com/1977 ... tallation/

Brukeravatar
Finn C3
Corvette-Newbie
Corvette-Newbie
Kontakt:

Re: Oljetrykk måler

Legg inn av Finn C3 » fre apr 06, 2018 14:40

Føler ble byttet på motor først, ble ikke bedre så instrument i bil ble skiftet. Når tenningen blir satt på spretter nåla opp til 4kg og starter så går den til 10-12 kg. Redd for å sprenge motoren. Hadde den startet på 0 så hadde det vel vært normalt. Er elektriker av yrke men bil elektro er litt spesielt. Motstanden sitter mellom kablene så virker riktig for meg. Skal måle litt til å se om jeg kan se noe rart.
takker for tilbakemelding.

Svar