Hei
Jeg er en helt fersk Corvette eier( C3 82mod). lurer på hvor er det billigst og kjøpe original deler hen, eller deler av høy kvalitet. Trenger tetningslister til dører og ny frontspoiler.
Bilen har også en tendens til å spore fryktelig mye på slitt asfalt, men dette er vel normalt, syntes også det er mye dødgang på rattet, men aner ikke om det skal være slik eller om det er noe å gjøre med.
Har noen av dere noen tips? Tas i mot med takk.
Thor
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/phpbb/session.php on line 639: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
Tetningslister til dører og frontspoiler
-
- Corvette-Newbie
- Innlegg: 1
- Registrert: man jul 24, 2017 09:17
- Kontakt:
- 75Corvette
- Corvette-Freak
- Innlegg: 360
- Registrert: man feb 22, 2016 12:14
- Sted: Lørenskog
- Kontakt:
Re: Tetningslister til dører og frontspoiler
Hei og velkommen til klubben.
Kommer an på hvor i landet du bor men sarpsborg motor ( http://sarpsborgmotor.no/main.aspx?guest=yes ) pleier å ha hyggelige priser og god service. Selv kjøper jeg mye deler der og er veldig fornøyd. Når jeg har kjøpt der har de også vært veldig villige til å sende i oppkrav om jeg ikke kan få hentet selv. Man har også steinar stolen i lørenskog ( http://www.sstolen.no ) de er veldig greie her også men har ikke like mye spesialdeler på lager sammenlignet med Sarpsborg motor.
Sporing kommer også an på hva slags dekk dim du har og slakk i styring/forstilling. Jeg bruker 245/50 r15 om jeg husker riktig men norske veier er jo så dårlige at sporing på en slik bil er nesten uunngåelig. Har hørt at 224 foran og 245-255 bak er en veldig bra dekk bredde på en c3. Jeg har også en ford probe GT og selv den som er fra 1995 sporer ekstremt med 235 dekk.
Når det gjenger dødgang på rattet så er det normalt å ha rundt ca 2cm dødgang. Men selvfølgelig så er jo null dødgang best
du kan prøve å stramme opp styresnekken med å stramme den lille bolten på toppen av snekka. Men dette kan være litt vanskelig hvis du ikke vet hva du driver med, da snekken kan skjære seg fast om du ikke stiller den når den er i mittstilling. Dette kan medføre at du ikke grier å styre bilen. Dødgangen i rattet kan også komme av slitte endeled og hjelpesnekke osv. Jeg byttet ut den gamle snekken til borgeson med gode resultater nesten ikke dødgang eller sporing
Her er en video på hvordan du kan justere styresnekken. https://youtu.be/bde9EM0RKmo
Kommer an på hvor i landet du bor men sarpsborg motor ( http://sarpsborgmotor.no/main.aspx?guest=yes ) pleier å ha hyggelige priser og god service. Selv kjøper jeg mye deler der og er veldig fornøyd. Når jeg har kjøpt der har de også vært veldig villige til å sende i oppkrav om jeg ikke kan få hentet selv. Man har også steinar stolen i lørenskog ( http://www.sstolen.no ) de er veldig greie her også men har ikke like mye spesialdeler på lager sammenlignet med Sarpsborg motor.
Sporing kommer også an på hva slags dekk dim du har og slakk i styring/forstilling. Jeg bruker 245/50 r15 om jeg husker riktig men norske veier er jo så dårlige at sporing på en slik bil er nesten uunngåelig. Har hørt at 224 foran og 245-255 bak er en veldig bra dekk bredde på en c3. Jeg har også en ford probe GT og selv den som er fra 1995 sporer ekstremt med 235 dekk.
Når det gjenger dødgang på rattet så er det normalt å ha rundt ca 2cm dødgang. Men selvfølgelig så er jo null dødgang best

Her er en video på hvordan du kan justere styresnekken. https://youtu.be/bde9EM0RKmo
- pinnen
- Corvette-Maniac
- Innlegg: 2827
- Registrert: tir feb 05, 2008 19:45
- Sted: Lillestrøm
- Kontakt:
Re: Tetningslister til dører og frontspoiler
Så , veldig Bra
Bare og justere i veiii
Faste og Fine , Slappe og Lange .
Bare en justering , så er Allt helt Toppers,s

Bare og justere i veiii



Faste og Fine , Slappe og Lange .
Bare en justering , så er Allt helt Toppers,s
Pinnen
- pinnen
- Corvette-Maniac
- Innlegg: 2827
- Registrert: tir feb 05, 2008 19:45
- Sted: Lillestrøm
- Kontakt:
Re: Tetningslister til dører og frontspoiler
Veldig ofte så hjelper det med og fylle mere luft i fordekka.
prøv 36/38 psi.
Gjør det først, og eventuelt stramme styresnekka etter på.
strammer du styresnekka, så lønner det seg og ta med verktøy under prøveturen
så kan man justere under veis
prøv 36/38 psi.
Gjør det først, og eventuelt stramme styresnekka etter på.
strammer du styresnekka, så lønner det seg og ta med verktøy under prøveturen
så kan man justere under veis

Pinnen
Hvem er online
Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester