De 10 beste Corvette-modellene

Spørsmål av generell art som ikke passer inn under en spesifikk modell.
Svar
Brukeravatar
arneoe
Corvette-Maniac
Corvette-Maniac
Sted: Hokksund
Kontakt:

De 10 beste Corvette-modellene

Legg inn av arneoe » tor sep 26, 2013 23:51

Det er litt trøst å lese denne artikkelen.
Jeg var litt overrasket over at 1984 C4 med "miss" fire motor var en av de fine. En 85 C4 med TPI er min favoritt. :D

http://www.edmunds.com/car-reviews/feat ... -time.html

Arne

Brukeravatar
CORVETTENORWAY
Corvette-Freak
Corvette-Freak
Sted: vear,stokke
Kontakt:

Re: De 10 beste Corvette-modellene

Legg inn av CORVETTENORWAY » ons nov 06, 2013 21:58

missfire ??? :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Brukeravatar
arneoe
Corvette-Maniac
Corvette-Maniac
Kontakt:

Legg inn av arneoe » ons nov 06, 2013 23:54

Det var Cross Fire Ingition motorer i 1982 og 1984 Corvette. Disse ofte kalt Mis Fire Injection motorer fordi det var ofte feil i disse innsprøytningssystemet. Cross Fire Injection ble i 1985 erstattet av TPI-innsprøytningen som var langt bedre.

Bilde

Arne

Brukeravatar
CORVETTENORWAY
Corvette-Freak
Corvette-Freak
Kontakt:

Legg inn av CORVETTENORWAY » tor nov 07, 2013 00:13

jeg er enig i at tpi er et bedere system , men det er stort potensiale i et cfi system også !!! jeg har gjort en del mod.og vet at det er mye å hente !! går nå klart bedere en 85 - 88 tpi !!! :D

Brukeravatar
arneoe
Corvette-Maniac
Corvette-Maniac
Kontakt:

Legg inn av arneoe » tor nov 07, 2013 03:19

CORVETTENORWAY skrev:jeg er enig i at tpi er et bedere system , men det er stort potensiale i et cfi system også !!! jeg har gjort en del mod.og vet at det er mye å hente !! går nå klart bedere en 85 - 88 tpi !!! :D
Det høres svært interessant ut og det er sikkert mange her på forumet som vil ha stor glede av å få vite hva du har gjort og erfart. :D .... En Cross Fire Injection tråd ville være godt lesestoff! Som sagt står en C4 høyt oppe på ønskelista. Det kunne være greit å vite hva ditt fornavn .. jeg synes det er svært patetisk å bruke "kalle navn" :roll: .... I alle fall er du herved oppfordret til å skrive om CFI.

Arne

Brukeravatar
CORVETTENORWAY
Corvette-Freak
Corvette-Freak
Kontakt:

Legg inn av CORVETTENORWAY » tor nov 07, 2013 19:45

navnet er Rune , vbt.

Brukeravatar
arneoe
Corvette-Maniac
Corvette-Maniac
Kontakt:

Legg inn av arneoe » tor nov 07, 2013 22:46

Fint Rune, det ville være bra om det kommer mer info om de litt nyere Corvette-modellene som nå er eller snart er 30års-biler. :D

CFI er litt spesiell og det kan være nyttig vite mer om for de som har 82 og 84 årsmodeller av Corvette. Info om TBI finnes i bøtter og spann ute på Internett, men er vel ikke aktuelt for oss. TPI også er godt kjent og har lenge vært min preferanse.

Dersom du er interessert i modifisering av Corvette bør du registrere deg på VetteMod og følge litt med der:

http://www.vettemod.com/index.html

Arne

Brukeravatar
ArneS
Corvette-Freak
Corvette-Freak
Kontakt:

Legg inn av ArneS » fre nov 08, 2013 20:22

Er veldig enig i at C4 ZR1 ble rangert så høyt utrulig flott bil og denne bilen har den mest avanserte motoren produsert i en USA bil noensinne med sugemotor og dette er tjuefire år siden, 32 ventiler 4 overliggende kammer og kjededrift pluss at dette er en utrulig flott bil å sjå på Ferrari måtte ha turbo på sine motorer for være i nærheten av av å takle denne bilen pluss at dette er veldig fin motor å sjå på og synest denne bilen har fått sin rette
plass

_zps593c175c.png.html]Bilde[/url]

Brukeravatar
TheSaint
Corvette-Maniac
Corvette-Maniac
Sted: Hønefoss
Kontakt:

Legg inn av TheSaint » søn nov 10, 2013 23:00

ArneS skrev:Er veldig enig i at C4 ZR1 ble rangert så høyt utrulig flott bil og denne bilen har den mest avanserte motoren produsert i en USA bil noensinne med sugemotor og dette er tjuefire år siden, 32 ventiler 4 overliggende kammer og kjededrift pluss at dette er en utrulig flott bil å sjå på Ferrari måtte ha turbo på sine motorer for være i nærheten av av å takle denne bilen pluss at dette er veldig fin motor å sjå på og synest denne bilen har fått sin rette
plass

_zps593c175c.png.html]Bilde[/url]

Og den motoren ble vel nærmest konstruert i Europa avv Lotus så det forklarer vel en del

Svar