Bygge om t-top til convertible

Spørsmål av generell art som ikke passer inn under en spesifikk modell.
Svar
Brukeravatar
zx9r
Corvette-Fanatic
Corvette-Fanatic
Innlegg: 635
Registrert: tir jan 17, 2012 07:51
Sted: Oslo/kragerø
Kontakt:

Bygge om t-top til convertible

Legg inn av zx9r » lør mar 09, 2013 15:40

Hvordan er reglene/loven om man plutselig har lyst til å bygge c3'en om til en convertible? (jeg har det heldigvis)
Og rent praktisk, er det mye arbeid, og er det dyrt?
Finnes det noen her som har gjort det noengang?
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money.”
― Margaret Thatcher

Brukeravatar
jet1991
Corvette-Freak
Corvette-Freak
Innlegg: 336
Registrert: lør mar 27, 2010 21:46
Sted: Åkrehamn (Karmøy)
Kontakt:

Re: Bygge om t-top til convertible

Legg inn av jet1991 » søn mar 10, 2013 16:15

Det er mange som har gjort dette borte i USA. Da spesielt 76 - 85 modellene som ikke kom som cabriolet originalt. Birdcage-en må modifiseres og den bakre delen av karosseriet må byttes. Det er nok lettest å bytte hele karosseriet eller å kjøpe en bil som allerede er cabriolet. Hvis du søker på google på "c3 corvette convertible conversion" så vil du finne ganske mye informasjon og også noen tråder der det vises hvordan noen corvetter har blitt ombygd.

Når det gjelder staten så har jeg ikke peiling. Mest sannsynlig så vil de være så vanskelige så mulig.
1980 L82 Svart\Rød - Frame-off restaurert av oss. Begynner vel å bli en resto-rod.
Kan nåes på: janthom91@gmail.com

Brukeravatar
zx9r
Corvette-Fanatic
Corvette-Fanatic
Innlegg: 635
Registrert: tir jan 17, 2012 07:51
Sted: Oslo/kragerø
Kontakt:

Re: Bygge om t-top til convertible

Legg inn av zx9r » søn mar 10, 2013 21:20

Med de lave prisene på corvette som det er i norge for tiden, så lønner det seg nok å bare kjøpe seg en convertible.

Rekordlav pris er denne 1975 modellen til bare 135 tusen. Hadde lønt seg å solgt den i sverige eller tyskland.
http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=40301517
Får man i det hele tatt kjøpt seg en kjørbar c3 conv i usa til denne prisen tro?

Denne '75 conv. og endedelen med spoileren fra de siste c3'ene, det ville etter min smak vært den peneste c3-convertible som er laget.

Nå er denne corvetten solgt, dette salget var på rekordtid, noe jeg antok siden det var mulig med innbyttebil.
Han som kjøpte den fikk en unik sjanse som jeg aldri noengang har sett før, og heller aldri kommer til å se igjen.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money.”
― Margaret Thatcher

Brukeravatar
jet1991
Corvette-Freak
Corvette-Freak
Innlegg: 336
Registrert: lør mar 27, 2010 21:46
Sted: Åkrehamn (Karmøy)
Kontakt:

Re: Bygge om t-top til convertible

Legg inn av jet1991 » man mar 11, 2013 20:40

Shabby C3 og de siste årene også C4 kan fås for under 5000 USD om du tråler craigslist. Disse bilene er da sjelden i noen bra stand, men de er lovlige på veien (iallefall i USA :twisted: ). 135000 for en kabriolet her i norge er en meget overkommelig pris etter min mening. Bilen så ikke så verst ut heller. Far min fikk faktisk lyst på akkurat den bilen, men jeg tror han har nok med Harleyen sin i en stund fremover. Jeg synes selv at 80 - 82 Corvetter som har blitt bygget om til kabriolet ser ganske bra ut. Men disse eksisterer det ikke så mange av. De fleste som har blitt bygget til kabriolet har blitt bygget av eldre corvetter.
1980 L82 Svart\Rød - Frame-off restaurert av oss. Begynner vel å bli en resto-rod.
Kan nåes på: janthom91@gmail.com

Brukeravatar
zx9r
Corvette-Fanatic
Corvette-Fanatic
Innlegg: 635
Registrert: tir jan 17, 2012 07:51
Sted: Oslo/kragerø
Kontakt:

Re: Bygge om t-top til convertible

Legg inn av zx9r » man mar 11, 2013 21:42

Denne corvetten så veldig bra ut, den var ikke gått særlig langt.
Hadde ikke jeg kjøpt min conv. ifjor, da hadde jeg kjøpt denne usett (det gjorde jeg jo med min), fordi min måtte være rød.
Denne er det bare å kjøpe bakparten på, så er det nesten en 81-82 (utenpå).
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money.”
― Margaret Thatcher

Brukeravatar
C3VETTE
Corvette-Maniac
Corvette-Maniac
Innlegg: 1541
Registrert: tor okt 02, 2008 17:55
Sted: Lyngdal
Kontakt:

Re: Bygge om t-top til convertible

Legg inn av C3VETTE » man mar 11, 2013 22:45

Shipohoi
Å kjøpe Corvette usett kan fort bli risikosport
Det skal ihvertfall ikke jeg gjøre :mrgreen:
Mvh Kenneth.

Brukeravatar
zx9r
Corvette-Fanatic
Corvette-Fanatic
Innlegg: 635
Registrert: tir jan 17, 2012 07:51
Sted: Oslo/kragerø
Kontakt:

Re: Bygge om t-top til convertible

Legg inn av zx9r » tir mar 12, 2013 04:53

Man MÅ vite på forhånd hva det er man skal ha,
og får man bra fotoer, som nærbilder over og under alt som er, og en video i tillegg, da er ikke dette noe risiko.
Og hvor langt bilen er gått helt ærlig.

Alt jeg eier (absolutt alt) er kjøpt på raske avgjørelser uten å teste, kun på selgers beskrivelse (i løpet av 1 dag, dvs kontortiden)

Alternativet blir at andre kjøper bilen foran ansiktet ditt, og da blir det aldri noe bil i det hele tatt.

Husker da jeg kjøpte huset mitt engang, og la merke til alle de andre som var så kresne at de aldri fikk seg hus. Eller var så treige at husene steg så mye i pris at de kunne ha kjøpt seg to hus om de hadde tatt like raske avgjørelser som meg.

Det er slik at, dukker plutselig gjendstanden opp som man leter etter, da skal man aldri nøle ett eneste sekund.
Og det kan ta opptil 2-3 år før det dukker opp, etter mine erfaringer.

Kjeltringer vil finnes overalt, det gjelder å være på vakt, og da går det som regel bra.
(slikt kjenner man raskt på lukta, dvs at kjeltringer undervurder alltid alle andre)
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money.”
― Margaret Thatcher

Brukeravatar
jet1991
Corvette-Freak
Corvette-Freak
Innlegg: 336
Registrert: lør mar 27, 2010 21:46
Sted: Åkrehamn (Karmøy)
Kontakt:

Re: Bygge om t-top til convertible

Legg inn av jet1991 » tir mar 12, 2013 09:55

Hadde jeg fått skikkelige bilder av rammen og birdcageen så kunne nok jeg også funnet på å kjøpe en C3 usett. Men det er jo en stor fordel å få sett bilen med sine egne øyne før du betaler. Jeg såg en gang en C3 som akkurat hadde blitt importert hit. Jeg såg først bildene i salgsannonsen i USA og var overrasket at den bilen som såg så utrolig fin ut på bildene faktisk var alt annet enn fin når den stod fremfor meg. Gode bilder kan skjule mye.
1980 L82 Svart\Rød - Frame-off restaurert av oss. Begynner vel å bli en resto-rod.
Kan nåes på: janthom91@gmail.com

Brukeravatar
zx9r
Corvette-Fanatic
Corvette-Fanatic
Innlegg: 635
Registrert: tir jan 17, 2012 07:51
Sted: Oslo/kragerø
Kontakt:

Re: Bygge om t-top til convertible

Legg inn av zx9r » tir mar 12, 2013 10:35

jet1991 skrev:Hadde jeg fått skikkelige bilder av rammen og birdcageen så kunne nok jeg også funnet på å kjøpe en C3 usett. Men det er jo en stor fordel å få sett bilen med sine egne øyne før du betaler. Jeg såg en gang en C3 som akkurat hadde blitt importert hit. Jeg såg først bildene i salgsannonsen i USA og var overrasket at den bilen som såg så utrolig fin ut på bildene faktisk var alt annet enn fin når den stod fremfor meg. Gode bilder kan skjule mye.
Når det gjelder plastikkbilen corvette, så må man være forsiktig om man ikke har eid corvette før, da gjelder det å ha flaks ja. Det blir jo såklart litt annerledes med en eventuell corvette nummer to, da vet man nøyaktig hvor man skal se av egen erfaring. Og er corvetten rammeløftet og restaurert (dokumentert), for siden å bare være brukt på fine dager, da vurderer jeg dette som et relativt trygt kjøp.
Andre typer biler er nok enklere å vurdere.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money.”
― Margaret Thatcher

Svar

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 6 gjester