Min erfaring med Ecklers

Spørsmål av generell art som ikke passer inn under en spesifikk modell.
Brukeravatar
Corvette71
Corvette-Newbie
Corvette-Newbie
Sted: Åsgårdstrand
Kontakt:

Min erfaring med Ecklers

Legg inn av Corvette71 » fre feb 25, 2011 18:23

Jeg skulle handle inn endel deler til min vette 1971 modell, men var usikker på hvor jeg skulle handle delene fra. På dette forumet hadde jeg lest om personer som både var fornøyde og misfornøyde med Ecklers. Men da jeg også er medlem av Corvette Club Norway(CCN) og klubben har ordnet gunstig rabattordning(25 % rabatt på ordinære priser) med firmaet, tenkte jeg å gi firmaet en sjanse. Jeg hadde også lest at det ble anbefalt å kontakte firmaet på telefon da flere hadde erfart at ved kontakt per mail, var oppfølgingen heller dårlig. Dessverre er jeg ikke helt stødig i muntlig engelsk, så jeg bestemte meg for å kontakte firmaet per mail.

Først sendte jeg en mail til Ecklers i slutten av November 2010 angående at jeg var medlem av CCN og hvordan vi skulle gjøre det med rabatten. Dagen etter fikk jeg et hyggelig svar som sa at jeg bare kunne bestille varene jeg skulle ha og deretter sende dem en mail, så skulle de gi meg rabatten. Imidlertid er det en ting som CCN bør rette opp i, Ecklers sa klart og tydelig at rabatten IKKE var på 25 %, men 15 %, de hadde endret rabattavtalen for samtlige bedrifter/bilforeninger etc. som de hadde avtale med. Muligens at det har skjedd en kommunikasjonssvikt et sted i og med at CCN bakerst i bladet fortsatt reklamerer med at medlemmer får 25 % rabatt hos Ecklers??

Når dette var avklart bestilte jeg deres katalog slik at jeg i ro og mak hjemme i sofakroken kunne drømme meg bort i alt det flotte som kan kjøpes til vetten. I og med at flere hadde klaget på lang leveringstid, tenkte jeg det var greit å få bestilt delene i god tid slik at jeg fikk montert alt så vetten ble klar til sesongen 2011. 10. februar i år sendte jeg min bestilling til Ecklers per mail og to dager senere fikk jeg svar tilbake der de beklaget at enkelte av delene ikke var på lager, men de skulle imidlertid være på lager innen en måneds tid. Jeg ba dem da om å vente med å sende delene som var på lager, til alt jeg hadde bestilt var kommet inn. Stor var derfor min overraskelse at jeg 8 dager senere fikk en ny mail der de sa at nå var alle delene, med unntak av to T-skjorter jeg også hadde bestilt, på lager. De skulle derfor sende delene til meg omgående og de to T-skjortene skulle de ettersende kostnadsfritt. Dette var altså den 20. februar.

Den 23. februar fikk jeg en ny mail der de bekreftet at varene nå var sendt til meg. Ecklers bruker FedEx og via sporingsnumrene til pakkene(delene ble sendt i to pakker) så jeg at FedEx hadde plukket opp pakkene 22. februar. Jeg trakk imidlertid på øyebrynene da jeg så at estimert leveringstid var 25. februar, dette kan umulig stemme var min reaksjon(særlig med tanke på fortolling i Norge). Stor var derfor overraskelsen da jeg idag mottok pakkene mine fra Ecklers.

Min konklusjon basert på min erfaring er at jeg er særdeles godt fornøyd med Ecklers, både når det gjelder responstid på mailer og effektivisering av ordrer som kommer inn. Fra jeg sendte min bestilling til varene var på døra hjemme hos meg tok det 15 dager, og dette er INKLUDERT forsinkelse på 8 dager grunnet at jeg ba dem om å vente med å sende varene til alle mine varer var på deres lager. Med andre ord, er varen på lager kan en forvente 7 dager fra bestilling til varen er levert på døra. Dette er imponerende spør du meg....

Brukeravatar
HARRY
Corvette-Maniac
Corvette-Maniac
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Min erfaring med Ecklers

Legg inn av HARRY » fre feb 25, 2011 23:02

Hei

Stemmer nok at et eller annet har skjedd med rabatten hos Ecklers, så veldig viktig at alle får svar på hvilken rabatt man får før bestilling. I neste Journal er 25% tatt vekk. Ut fra det vi finner ut har det alldri vert en håndfast avtale med Ecklers...
Så inntil vi får klarhet i dette, sjekk først.

hc

Brukeravatar
C3
Corvette-Freak
Corvette-Freak
Kontakt:

Legg inn av C3 » lør feb 26, 2011 02:35

Jeg bestillte varer fra Ecklers 1 des etter oppskriften fra Corvetteklubben for å få klubbrabatten på 25%, fikk etterhvert svar fra Ecklers at CCN ikke hadde noen avtale om rabatt.
De trakk kontoen min den 8.des og jeg fikk da en faktura-kvittering med Swedish Corvette klubb oppført som kunde ... og med 15% rabatt ( takk søta bror )

Jeg ble noe forundret siden denne rabattavtalen er blitt anonsert her på hjemmesiden , tok kontakt med Harry og han kunne bekrefte at det ikke var noen skriftlig avtale og at Ecklers heller ikke hadde betalt for anonseringen på hjemmesiden. Harry tok til ordet for at vi skulle se om vi kunne få til klubbrabatt avtaler hos flere leverandører, noe jeg støtter fullt ut.

Varene ankom den 1 februar i beste Ecklers stil. Hadde de opplyst at de ikke var på lager ved bestilling så hadde jeg kjøpt de hos andre. Det er også utrolig frekt å ta seg betalt, uten å ha noe å sende ut.

Det som er paradokset i min historie er at hvis jeg ikke hadde spørt om å få CCN rabatten så hadde jeg fått 20% rabatt fordi orderen var på over $ 500,-

Bra at noen er fornøyd med Ecklers, jeg er ferdig med dem.

Brukeravatar
Corvette71
Corvette-Newbie
Corvette-Newbie
Kontakt:

Legg inn av Corvette71 » lør feb 26, 2011 13:48

Skjønner godt din frustrasjon Corvette-Freak når du opplevde å bli behandlet slik. Er jo veldig merkelig at Ecklers behandler kunder så ulikt, kan det ha noe med ulike kundebehandlere å gjøre, at enkelte er mer serviceinnstilte enn andre?? Kan jo nevne at jeg bestilte varer for ca. 1700 $ før rabatten på 15 % ble trukket fra, kan størrelsen på ordren ha noe å si eventuelt?

I og med at det er så blandede erfaringer med Ecklers, finnes det andre firmaer i statene(eller andre land for den saks skyld) som har grei kvalitet til en rimelig penge, god service og rask leveringstid, som personer her på forumet utelukkende har positiv erfaring med å handle fra? Dette kan jo være smart å sjekke opp med tanke på eventuelle rabattavtaler som klubben kan få til for sine medlemmer.....

apron
Corvette-Newbie
Corvette-Newbie
Kontakt:

Legg inn av apron » ons mar 09, 2011 20:45

Etter litt frem og tilbake har jeg endelig fått en bekreftet bestilling hos Ecklers. Det gjenstår å se hvor lang tid det tar, men lovnaden var at den ble umiddelbart pakket og sendt i dag.

Viktig å merke seg er oppskriften for suksessfull bestilling:

1. Jeg lagde en liste fra nettbutikken og limte "shopping cart" over i .xls uten å betale. Listen fra xls printet jeg så til .pdf som et vedlegg til mail.
2. Mailen til debbie.hamilton@ecklers.net oppgir jeg følgende

Header: IInternational Parts order - Customer Code Nbr. 20907680 Eckler Discount for Corvette Club Norway
Dear friends at Ecklers,
Please find a parts order (enclosed as .pdf)
My Corvette Club Norway membership# is xxxx.

Please confirm order, rebates and order status. Please cancel items not in stock to avoid delay of shipment.

Shipping Address;
JetCarrier 6xxxxx
Att: Ola Dunk
601 W Linden Av Suite 61560
Linden, NJ 07036
Tel: 908-998-1152

Billing Address:
Name:Ola Dobbeldunk
Address: Dultestien 2, 3000 Drammen
Country: Norway

3. Lynraskt etterpå (innen 30 mins) ringer jeg og følger opp.
Debbie Hamilton
Eckler’s Wholesale Representative
001321-269-9680 ext 1407

4. Hun bekrefter ordren, hvilke deler som evt. ikke er in-stock og du bekrefter at de evt kan kanselleres. Videre bekrefter hun at Corvette Club Norway ikke har noen rabatt - men gir villig vekk Corvette Club Sweden sin.. :o
5. Kredittkortnummer oppgis - du har et kjøp!

6. Booke pakken hos Jetcarrier.

/Stein

Brukeravatar
CorvetteFeber
Corvette-Fanatic
Corvette-Fanatic
Sted: Hurum
Kontakt:

Legg inn av CorvetteFeber » tor mar 10, 2011 12:06

Mye ulike erfaringer med Ecklers, og jeg var veldig i tvil før jeg bestilte varer derfra for noen uker side.

Jeg fulgte omtrent samme oppskrift som apron.
Lagde komplett shopping cart og sendte en mail med full oversikt over artikkelnummer og navn, inkluderte avtalenummeret for Corvette Club Norway som er kommunisert her på forumet og mitt medlemsnummer.

Etter 2 dager kom bekreftet pris med rabatt, og varene ble bestilt. Avtale ble gjort om at de skulle sende forsendelsesinformasjon når varene var klar for utsending. En artikkel var ikke på lager, men jeg ønsket å vente ettersom det ike var bråhast.

Så begynte "komplikasjonene".

Fikk mail fra JetCarrier om at de hadde mottatt en forsendelse, men jeg hadde ikke laget noen reservasjon på bestilling. Så viser det seg at Ecklers har sendt deler av leveransen. Jeg tar kontakt via mail - får ikke svar. Ringer, får ikke kontakt med damen jeg hadde kontakt med ved bestillingen. Ringer, får ikke svar - legger igjen melding på telefonsvarer - ingen respons og uka går.

Etter en uke kommer omsider respons. De hadde likevel sendt deler av ordren, men nå ventet de plutselig på en annen artikkel...resultat 3 forsendelser i stedet for 1. Og jeg har ingen anelse om innholdet i de ulike pakkene.

Første forsendelse er nå på vei med Jetcarrier, det som bekymrer meg nå er fortolling. Heldigvis var det en i kroner og ører en relativt begrenset bestilling, selvom det var mange varer.
Skriver en oppdatering når varene er på plass.

Alle de store og kostbare innkjøpene har jeg gjort hos VanSteel.
De har vært utrolig proffe, responderer på mail umiddelbart.
De har sendt informasjon underveis ettersom jeg ville ha samlet forsendelse.
Jeg har hele tiden visst hva som gjenstår og når de forventet å være klar.
De ga meg oversikt over størrelse/vekt på samtlige kolli på forsendelsen og jeg fikk både bestilt transport i god tid hos JetCarrier og estimert pris.

/Geir

/Geir

Brukeravatar
TheSaint
Corvette-Maniac
Corvette-Maniac
Sted: Hønefoss
Kontakt:

Legg inn av TheSaint » fre mar 11, 2011 18:46

Det som irriterer meg er at Ecklers skriver at varene er "in stock" på lager noe som langt fra stemmer.
Har kjøpt en del hos Long Island Corvette(bare C2), Keen og de sender fort. Zip også sist jeg handlet der.

Har også handlet hos Willcox og de er jammen like trege som Ecklers har blitt.

Brukeravatar
Runex
Corvette-Fanatic
Corvette-Fanatic
Sted: Asker
Kontakt:

Legg inn av Runex » fre mar 11, 2011 20:07

At varer er "in Stock" sier ikke noe om hvilket lager de ligger på :lol:
I og med at man fører et vannvittig stort sortiment på Ecklers , antar jeg de har "stock" også hos underleverandører. Enkelte varer er ikke merket "In Stock" eller noe annet , hva skal vi tro om de ?
Ecklers mangler folk til å betjene henvendelser er åpenbart og de forhandler ikke bare Corvette deler.

Bruk av JetCarrier vil nok hjelpe på for de fleste da Ecklers da kun forholder seg til en US adresse og slipper å spesialbehandle ordren som "International order".
Men det er trist at de ikke har et bedre elektronisk WebShop system som kan fortelle litt om lagerstatus, antall , est time , bekreftelser om ordredatoer osv.
Men dette er egentlig typisk for flere amerikanske nettbutikker er min erfaring.
Ecklers har ok kvalitet på sine komponenter og jeg er ikke sikker på om man blir lykkeligere av å lete frem andre leverandører. Hører litt av de samme historiene knyttet til ulike leverandører.
Planlegging og tålmodighet er visst nødvendig.

Har en bestilling hos Ecklers nå 09/03 som ikke er bekreftet, så venter spent på hvordan løpet går denne gangen via JetCarrier.
Rune G

Brukeravatar
ArneS
Corvette-Freak
Corvette-Freak
Kontakt:

Legg inn av ArneS » fre mar 11, 2011 20:55

Har handlet fra USA siden ca 1990 og har hatt en god del forsendelser fra Ecklers,Corvettecentral, Corvette America, Zip, Mid America, og Ecklers er faktisk den beste
på levering tipper på at eg har hatt minst ca 50 leveringer fra Ecklers opp gjennom årene og alle har vore bra, før en klager på Ecklers så bør en prøve andre levrandører er ikke sikker at det er noe bedre tipper på at det kan bli verre

Brukeravatar
Corvette71
Corvette-Newbie
Corvette-Newbie
Kontakt:

Legg inn av Corvette71 » lør mar 12, 2011 11:52

En liten oppdatering: Som nevnt i trådens startinnlegg var det to varer Ecklers ikke hadde på lager og som de skulle ettersende kostnadsfritt for meg. Varene er nå sendt fra Ecklers, men de har jammen meg vært "frekke" nok til å trekke meg 25 $ i frakt.... :? Beløpet er så lite at jeg ikke gidder å krangle på det, men synes jo at det er dårlig kundeservice fra deres side og ikke holde det de lover. Av en eller annen grunn valgte de også å sende disse varene med båt i stedet for fly og leveringstiden var opptil 8 uker... Dette var riktignok bare et par rekvisitavarer, så for min del haster det ikke å få varene.

Dette var første gang jeg handlet direkte fra USA, så i motsetning til mange andre har jeg ingen å sammenligne med, men observerer jo hva ArneS skriver. For min del kommer jeg til å fortsette å handle fra Ecklers da den første leveringen jeg fikk var over all forventning med tanke på rask levering. Så får jeg heller ta mitt "forhold" til Ecklers opp til ny vurdering dersom det senere viser seg at Ecklers som leverandør beveger seg altfor mye i negativ retning med tanke på leveringstid, kundeservice etc. :wink:

Brukeravatar
Runex
Corvette-Fanatic
Corvette-Fanatic
Kontakt:

Legg inn av Runex » lør mar 12, 2011 19:06

Som nevnt opplever jeg bedre kontroll med frakt dersom man benytter JetCarrier.com som befrakter fra USA til Norge. men det er vel ulike erfaringer der også.
Rune G

Brukeravatar
CorvetteFeber
Corvette-Fanatic
Corvette-Fanatic
Sted: Hurum
Kontakt:

Legg inn av CorvetteFeber » ons apr 13, 2011 05:51

Nå skal hele ordren fra Ecklers være levert, og det frister mildt sagt ikke til gjentagelse.

Avtalen som ble gjort med Ecklers var at varene skulle sendes samlet. Likevel ble det 3 forsendelser, og INGEN informasjon
fra Ecklers før pakkene var hos JetCarrier på ulike tidspunkt. Forsøk på kansellere restordre fånyttes.

Når siste leveransen kom, en liten pose med monteringsklips for bremselinjen, hadde Ecklers pakket den i en diger eske. Verdien på innholdet ca 5$ og 35$ i frakt!!!

Jeg har sendt klage, men svarene som kommer savner mildt sagt enhver form for ydmykhet om at de som leverandør har et problem. Jeg la vekt på at
jeg skrev min henvendelse som privatperson og skrev blant annet:
"At first I thought I must be hit by a series of unfortunate incidents with Ecklers, however a long debate in the Corvette forums
prove to me that this is more the rule than an exception when dealing with Ecklers.

However, before posting any negative sayings in the Corvette community I will very much appreciate your feedback.
What can be done to change the experience and change the perception being created about Ecklers in the Norwegian Corvette community? "

Svaret jeg mottok var kort og uten noen som helst kundeperspektiv:
Dear Sir,
We have 2 different warehouses one in Florida and one in Georgia. And some of your parts came out of Florida . And the rest out of Georgia.
Hope this helps,
International Sales

Tror nok ikke Ecklers blir mitt førstevalg fremover.

/Geir

Brukeravatar
Corvette71
Corvette-Newbie
Corvette-Newbie
Kontakt:

Legg inn av Corvette71 » lør apr 16, 2011 09:56

Nå har jeg bestilt en haug med varer fra Ecklers igjen, må innrømme at jeg er spent på hva sluttprisen for disse delene blir. Totalt bestilte jeg 20 deler den 10. april. Det første jeg gjorde etter å ha lagt inn ordren på Ecklers sin nettside, var å sende dem en mail for å få bekreftet at samtlige varer jeg hadde bestillt var på deres lager samt eventuelt når manglende varer var forventet inn igjen på lager.

Dagen etter fikk jeg en mail der de opplyste om at alle varene unntatt en var på lager, men at den manglende delen var forventet å være på lager 19. april. Jeg sendte da en ny mail der jeg presiserte at jeg ikke ønsket varene tilsendt før samtlige varer var på lager for å unngå mest mulig ekstra kostnader. Fikk ny mail fra Ecklers som bekreftet at de skulle sende varene samlet når den den siste delen var på deres lager. MEN, i dag fikk jeg en mail fra dem der det stod at varene var sendt, alle unntatt den ene delen som ikke var på lager..... Den skulle de sende når den kom på lager!! Hva i helv*** er det med Ecklers som gjør at de ikke gidder å etterkomme det kunden sier i mail når de til og med bekrefter at de skal vente med å sende?? Bryr de seg ikke om kundene sine eller hva er greia??

Vil understreke at jeg var kjempefornøyd med Ecklers ved forrige levering(fikk varene 3 døgn etter at de ble sendt) og kvaliteten på varene var som forventet. Men blir jo litt paff og irritert når de ikke klarer å vente en uke ekstra uke med å sende alle varene samlet når jeg til og med understreker at dette er viktig for meg.

Brukeravatar
Runex
Corvette-Fanatic
Corvette-Fanatic
Kontakt:

Legg inn av Runex » tor mai 12, 2011 21:00

En liten oppdatering knyttet til mine siste leveranser hos Ecklers.
Varene kommer, om enn i ulike delsendinger.
På JetCarrier booker jeg delleveranser ved behov og håndterer dette ok.

Men jeg savner faktura.
Bestiller på nett, får ordrebekreftelse, deretter kommer varene etter hvert med en pakkseddel uten beløp, men referanse til CorvetteClub Sweden(den kjenner vi jo alle etterhvert). Greit nok alt sammen. Men får altså ingen "Invoice".
JetCarrier benytter Ordrebekreftelse med Sum, og momser inn alt på en ordre, delleveringer er da inkludert i denne.

Jeg har utskrift av Kredittkortet, men denne har ingen referanser til ordre.
Har spurt Ecklers, uten å få svar på tel eller mail.

Hvordan får dere andre rede på hva dere virkelig har betalt ?? Er det andre som får Invoice ?
Rune G

Brukeravatar
arneoe
Corvette-Maniac
Corvette-Maniac
Sted: Hokksund
Kontakt:

Legg inn av arneoe » tor jan 03, 2013 14:04

HARRY skrev:Hei

Stemmer nok at et eller annet har skjedd med rabatten hos Ecklers, så veldig viktig at alle får svar på hvilken rabatt man får før bestilling. I neste Journal er 25% tatt vekk. Ut fra det vi finner ut har det alldri vert en håndfast avtale med Ecklers...
Så inntil vi får klarhet i dette, sjekk først.

hc
Har du fått klarhet i dette nå Harry?

Arne

Svar