Hva skjedde på Røros?

Her er det høyt under taket.
Svar
Brukeravatar
arneoe
Corvette-Maniac
Corvette-Maniac
Sted: Hokksund
Kontakt:

Hva skjedde på Røros?

Legg inn av arneoe » man jun 06, 2016 13:42

Har styret glemt at det finnes et CCN-forum som de har et lovfestet ansvar for? Jeg savner meldinger fra styret! Siste melding er innkreving av medlemskontigent i mars. Dette er for svakt etter mitt syn og det kunne jo være greit at noen i styret tok seg det bryet å skrive litt om hva som skjer sentralt i klubben. Tråden "Meldinger fra styret" er ikke mye brukt av det sittende styret og jeg oppfordrer derfor dere til å støtte opp om å holde oss betalende medlemmer informert. Forumet er jo nå blitt eksklusivt for medlemer og skal være en "medlemsfordel". Bruk litt mer tid til å støtte opp om vårt eget forum i stedet for FB.

Arne

Brukeravatar
Roar S
Corvette-Lover
Corvette-Lover
Sted: Sør-Trøndelag
Kontakt:

Re: Hva skjedde på Røros?

Legg inn av Roar S » man jun 06, 2016 14:13

Hei Arne.

Som du sikkert husker fra en tidligere tråd her på forumet, skrev Henning at styret for flere år siden besluttet å gjøre forumet ekslusivt for medlemmer, så dette er slettes ikke nytt.

I forhold til å få ting på forumet fra Landstreffet, må jeg bare beklage at jeg ikke har hatt kapasitet. Etter å ha vært relativt opptatt med å arrangere treffet, dro jeg nesten rett på nattevakt. Har også glemt å delegere dette til andre i styret. Du er flink til å finne våre feil du Arne. Håper du kan si fra hvis styret gjør noe bra også, og gjerne her på forumet :D

Roar

Pace Car
Corvette-Newbie
Corvette-Newbie
Kontakt:

Legg inn av Pace Car » man jun 06, 2016 21:36

Til Arne :
Det er nå en gang slik at de som sitter i styret også er betalende medlemmer og gjør sin innsats i styret på sin fritid.
Med så stort engasjement som du viser på forumet Arne så hadde det kanskje vært på sin plass og melde sin interesse for å gjøre en innsats for klubben. Det vil nok alltid være slik at noen ikke vil være fornøyd med styrets arbeid, men jeg har lært meg at det gjøres en innsats av styret for medlemmene i klubben uansett hvem som til en hver tid sitter der. Av erfaring vet jeg at styret tar tilbakemeldinger fra medlemmer på alvor.
Så min oppfordring til deg Arne vil være å bruke din tid og engasjement til noe positivt for klubben, styret trenger den drahjelp de kan få. :idea: :!:
Terje

Brukeravatar
Flyveren
Corvette-Lover
Corvette-Lover
Sted: Ramnes
Kontakt:

Legg inn av Flyveren » ons jun 08, 2016 10:12

Hei!

Ser meg enig i både Arne og styret sine synspunkter her.
Men, det er jo helt klart en fordel at styret også viser hva de gjør eller har gjort. :mrgreen:
Er jo en vinn-vinn situasjon.
Bruk hjemmesiden, forumet eller begge deler.

Ut over det må si at jeg ikke helt forstår at man ikke kan legge ut info om hva som skjer/har skjedd her på forumet.

I andre klubber jeg er med i kommer det enten et "nyhetsbrev" via mail eller en sak på web/forum om siste hendelser. Siste nytt fra styret eller hva som har skjedd eller skal skje. Noe å tenke på?

Runar

C7Magne
Corvette-Newbie
Corvette-Newbie
Sted: Strömstad - Halden
Kontakt:

Legg inn av C7Magne » ons jun 08, 2016 13:55

Kommentar / hilsen fra noen av årets deltagere på Röros. :D

For egendel så forstår jeg/vi godt at man ikke rekker med alt, men vil takke styret, de rundt Roar som jobbet dögnet rundt FÖR-UNDER-ETTER treffet for att flott gjennomfört treff.
Ett av de bedre. :)

Tror sikkert att neste nummer av Corvette Journalen har en fyldig reportasje m bilder fra Röros treffet. :wink:

Jeg (Magne) er også medlem i Svenske klubben med ca. 5000 medlemmer, (en av verdens störste Corvette klubber utenfor Usa,) kan bare fortell for intreserte att de rekker ikke med "alt" der heller, da det er basert på dugnad og frivillighet. Synes det er forstålig og naturlig. Har selv sittet i styre i en av Norges største US bil klubber i mange år, erfaringen er att jobben faller ofte på ildsjeler. Med jobb, familie,venner,hobby, så er det ikke lett å få jobbet raskt nok alle ganger. Slik er det bare.

Uansett, stor takk til styret og ALLE lokale som bidro for oss som var på Röros som "turister", ett bra treff på mange områder.

Oppsummering fra meg og Vida (63 Splitt):
Vi mötte 8 andre Torsdag formiddag ifra Östfold(7)/Larvik (1) på Esso nord for Gardermoen. Felles tur oppover i deilig vär, underveis hengte vi oss på ca.10 biler til, veldig artig med så mange i samme rettning! :D

Vel fremme på Torsdag ettermiddag gikk insjekking til hotel + treffet raskt og effektivt, over 50 biler mötte allerede opp Torsdag. Vask av biler på fine vaske plasser tok oss deretter til felles middag, (info möte i forkant) etter mimring om gamle "ting og tang", ble det natta for oss.(sent) :wink:

Fredag gikk med til bedömming av biler for oss som kom tidlig, eller en rundt tur på egen hånd i Röros centrum, eller områdene rundt. (vi tok en flott tur på fjellet) Arr. komiten hadde t.o.m ordnet med gratis vask på Statoil under hele helgen, ett meget flott tilbud. Bergstads-vandring for de som önsket det var også populärt, tror de måtte sette opp flere grupper/puljer pga. interessen.

For oss som ønsket litt mere fart og spenning så var det laget en auto-slalom bane på flyplassen som skapte betydlig mere fart en det vi har värt vane med, ordentlig göy. :D (selv ikke dommeren eller deltagerne forsto helt banen, men morro lell) :lol:
Vill rette en spesiell takk/hilsen til den hyggelige Trönderen jeg (Magne) slo ut i finalen i sin råe å gråe C6 Z06, en riktig sporty sports-mann som "så" det ikke dommerene så! :wink:
Selv det gigantiske "lokal TV" med hele sitt store "film-team" var på plass, (1 mann filmet med foto-apperatet sitt) å vi fikk se utdrag fra finalen i "beste sendetid"! hehe :wink:

Jeg tok med meg en passasjer under selve finalen, en ung gutt, som trolig ble beskyldt for å ha begynt å röyke når han kom hjem til foreldrene sine! :lol:

Fredag ettermiddag, ble det å ta imot flere biler, begynte å bli trangt om plassen, men med "hjerterom fins det alltids husrom"! :wink: En fin felles middag med info möte i forkant tok oss til nye mimre höyder i baren utover kvelden.

Lördag var som de andre dagene ett "postkort" med blå himmel, sol, perfekt, selv om Røros kveldene/nettene kan bli noe kjøligere for oss som kommer sörifra! :wink:

På formiddagen var det bedømming, andre reiste på felles Cruising ned i Centrum der arr. folket hadde klart å få ordnet så hele byen var åpen for oss med Corvetter. 8) De damene/jentene som ville hadde muligheten for en fin stund i en butik m Champagne & mote nede i centrum, noe som var også butikken mente var en sukse´. Viktig å bidra til det lokale näringslivet også.

Masse folk og god stemning bland gjester, turister og fastboende. Hamburgere ble servert i en cafe m bakgård.! Etter cruising i byen var på opp til treff plassen igjen for å "sparke mere dekk", kjøpe varer som var til salgs utenfor hotellet, eller klubb effekter inne.

Eller som en hel del gjorde: en felles cruising sydover på en drøy halvtime, hvor man kunne besøke en artig bensin stasjon med gamle biler, mopeder, båter, snø skoter og annet fra "tidenes morgen" av mekaniske saker....trivelig! :D

Lørdag kvelden ble flott: velkomst drink i foajeen utenfor fest salen, der alle ble samlet som "silde i tønne". Styret bidro med musikk til å bygge opp stemningen före dørene åpnet til ett røyk, lyd show + flott utstilling av 3 Corvetter som satte rammen for lokalet/kvelden, veldig artig, mye jobb var lagt ned i lys setting, lyd, bilder.

God mat, premie utdeling, div. taler, gjorde kvelden til en hyggelig stund for alle. Roar ledet det hele med en "Politimans-ro/myndighet"! :lol:

Det hele ble avsluttet i kaffe/aveck i baren m live musik, prat, endel valgt selvsagt å ta kvelden tidlig da de hadde lang vei hjem.

Söndag morgen var det bare å komme seg opp, ta farvel med gode Corvette venner, notere seg enda flere gode Corvette minner, å kjøre hjemover. :(

På vei nedover mot Oslo traff vi på mange Corvetter her og der, :) Takk til ALLE som bidro til en koselig helg, takk.

Vette hilsener ifra:
Magne "C7" & Vida "Splitt"!

TIPS:
For dere som ville se MANGE Corvetter raskt, så er det Svensk Sommar-möte (landstreff) i Grebbestad fra 16-19 Juni, (20 min syd for Strömstad) nære for dere som bor på Østlandet. :wink:
For 2 år siden hadde de over 400 Corvetter der nede, kan väre verdt ett dags besøk bare for å kikke.
Vi har hytte 10 m fra treff plassen, for de som ønsker det har vi "open house" på dagtid med fri kaffe og "fika" for de som vil treffe likesinnede fra Norge....bare å sende en sms/ringe (+46 700 44 1016) om dere skulle väre i området.
Vedlegg
Gardermoen möteplass.JPG
oppmöte v Gardermoen, E6
pause på vei opp..jpg
lunch pause på vei opp.
FullSizeRender[2] kopia.jpg
flere venner langs veien.
IMG_1560.JPG
...fremme!
Oversikt.jpg
oversikt: deler av hoved parkering v Hotellet
Oversikt.jpg (82.67 kiB) Vist 2062 ganger
Bedömming 2.jpg
Bedömming Fredag morgen.
Röros kirke 1.jpg
kjent foto motiv på Röros!
Röros fjellet 1.jpg
tur på fjellet, bare 15 min ifra Hotellet!
Röros fjellet 2.jpg
C7´n m snö på fjelltoppene!
på vei ut på flystripa.JPG
kö på vei ut til flyplassen for å race litt.
Sist redigert av C7Magne den tor jun 09, 2016 12:39, redigert 14 ganger totalt.
Wildone...

C7Magne
Corvette-Newbie
Corvette-Newbie
Kontakt:

Legg inn av C7Magne » ons jun 08, 2016 14:04

fikk ikke med mer en 10 bilder i forrige innlegget, legger derfor ut noe flere her:
Vedlegg
burner Röros.jpg
legger igjen dekk på Röros!
burner Röros.jpg (32.47 kiB) Vist 2061 ganger
IMG_1563.JPG
parkering v hotellet, Lördag
utstilling i centrum.JPG
Röros i utrolig Corvette modus!
Svein Löken på fjellet.jpg
Svein på vei mot sne-kledde topper med sin flotte Z06 C7!
Vida m snå i bakgrund.jpg
kan det bli bedre da?..."splitt" å snö på fjelltoppene!
premier.JPG
flott premie bord!
galla hallen m Vida 63.JPG
herlige kulisser. .-)
Vida får premie 2.JPG
Vida "forsyner" seg av "fatet"! ;-)
premier 3 stk.JPG
....ble med litt "glitter" hjem! :-) + varmekabler!!!
speil m c7 og 63.JPG
...takk for oss, på vei hjem etter en fantastisk helg! :-) Magne og Vida.
Sist redigert av C7Magne den tor jun 09, 2016 11:51, redigert 1 gang totalt.
Wildone...

Pace Car
Corvette-Newbie
Corvette-Newbie
Kontakt:

Legg inn av Pace Car » ons jun 08, 2016 23:20

Takk til Magne for en flott oppsummering av Landstreffet på Røros :D
Terje

Brukeravatar
arneoe
Corvette-Maniac
Corvette-Maniac
Sted: Hokksund
Kontakt:

Legg inn av arneoe » tor jun 09, 2016 04:14

Takk for fin tilbakemelding fra Røros Magne. :-). Det er prisverdig av deg at du tar deg tid til å bidra til å vitalisere Forumet med informasjon om hva som skjedde på Røros. Jeg har lenge etterlyst økt aktivitet om slik på Furumet i disse FB-tider. Forumet og CJ er etter det jeg oppfatter CCN sine eneste offisielle informasjonsplattformer for klubbens medlemmer og de fortjener å brukes aktivt av styret. At slike uttalelser virker provoserende for noen, tar jeg med stoisk ro.

Til Roar og Terje:
Var det feil av meg å henstille til styret om følgende: "Bruk litt mer tid til å støtte opp om vårt eget forum i stedet for FB."?

Arne
Sist redigert av arneoe den tor jun 16, 2016 00:30, redigert 2 ganger totalt.

Brukeravatar
C3VETTE
Corvette-Maniac
Corvette-Maniac
Sted: Lyngdal
Kontakt:

Legg inn av C3VETTE » tor jun 09, 2016 10:10

Tusen hjertelig takk for gode ord og flotte bilder Magne :D
Takk for at du tar deg tid .
Kjenner allerede at jeg gleder meg til 25 års jubileums landstreff i Haugesund 2017
Mvh kenneth

Brukeravatar
Roar S
Corvette-Lover
Corvette-Lover
Sted: Sør-Trøndelag
Kontakt:

Legg inn av Roar S » tor jun 09, 2016 10:22

Nei Arne.

Henstillingen er mottatt.

Roar

Brukeravatar
henning
Site Admin
Site Admin
Sted: Bergen
Kontakt:

Legg inn av henning » tor jun 09, 2016 10:50

Veldig bra Magne :D

C7Magne
Corvette-Newbie
Corvette-Newbie
Kontakt:

Legg inn av C7Magne » tor jun 09, 2016 11:27

C3VETTE skrev:Tusen hjertelig takk for gode ord og flotte bilder Magne :D
Takk for at du tar deg tid .
Kjenner allerede at jeg gleder meg til 25 års jubileums landstreff i Haugesund 2017
Mvh kenneth

C7 og "Splitt" kommer til Haugesund også vettu Kenneth!
Vedlegg
C7 og 1963 Splittwindow.jpg
C7 og "Splitt" på Röros tur.... ;-)
Wildone...

C7Magne
Corvette-Newbie
Corvette-Newbie
Kontakt:

Legg inn av C7Magne » tor jun 09, 2016 11:40

henning skrev:Veldig bra Magne :D

Bare hyggelig Henning, er en deilig fölelse i kroppen når man kommer hjem
fra ett velykket treff, å med ydmykhet i sinnet over all jobben som er gjort for at vi
medlemmer skal kunne ha en hyggelig opplevelse sammen i flott vær, i fine omgivelser.

Noe vi som har denne hobbyen gleder og lengter til igjennom en LAAANG vinter. :D

Spesielt artig for meg var det å få med meg Vida i sin fine 1963 Splitt på sitt förste Corvette treff! :)

Nå har hun "blod på tann" å bilen restaureres "rullende", så hun kommer nok igjen skal vi se... :wink:
Vedlegg
c7 og Splitt 63 2.jpg
C7 og "Splitt" på vei til Landstreff m venner.
Wildone...

Svar