Hva skal du gjøre med Vetten i vinter?

Her er det høyt under taket.
Kjetil Halvorsen
Corvette-Newbie
Corvette-Newbie
Kontakt:

Re: Hva skal du gjøre med Vetten i vinter?

Legg inn av Kjetil Halvorsen » søn des 06, 2015 20:06

arneoe skrev:
Kjetil Halvorsen skrev:
......og så glemte jeg kanskje det ALLER viktigste, mer lyd! Regner med at det blir et Magnaflow axle-back anlegg også i løpet av vinteren.
Holder med deg Kjetil, det å bli hørt er viktig når du har en sportsbil! .... En C5 med standardanlegg hører ut som en astmatisk Nilfisk støvsuger .... :lol: :lol:

Har montert et komplett Magna Flow eksosanlegg på min C3. Er svært fornøyd med både lyd og kvalitet. :D

Arne
Da har jeg tatt deg på ordet, Arne. Axle-back anlegg fra Magnaflow er bestilt (type 16732) hos Bilens Eksosanlegg. Sjekket rundt på ebay, hos Corvette spesialister som Ecklers, men har ikke kommet i nærheten av prisen som jeg fikk hos B.E. når frakt og mva er lagt til.

.....og jaggu kom ikke nissen innom allerede igår :

edit; han kom innom idag igjen med C6 - Z06 dempere :-)
Vedlegg
ruff.jpg
20151212_135736.jpg

Brukeravatar
arneoe
Corvette-Maniac
Corvette-Maniac
Sted: Hokksund
Kontakt:

Legg inn av arneoe » søn sep 11, 2016 13:38

Dagene, ukene og månedene flyr, og uten vi vil det eller ikke går det mot vinter igjen. Da er spørsmålet i denne tråden like aktuell i år som sist år:

Hva skal du gjøre med Vetten i vinter?

Jeg oppfordrer dere alle til å skrive om det her på CCN-forumet. Lag gjerne din egen tråd om prosjektet ditt i vinter. Del dine erfaringer med andre klubbmedlemmer og støtt opp om CCN sin offisielle nettside. :D

Arne

Brukeravatar
Roar S
Corvette-Lover
Corvette-Lover
Sted: Sør-Trøndelag
Kontakt:

Legg inn av Roar S » søn sep 11, 2016 17:26

Støttes Arne.

Jeg tror ikke jeg trenger å lage egen tråd for min C5. Den skal rett og slett vaskes grundig utvendig, og kjøres inn i mitt nye verksted. Kjøpte meg poleringsutstyr på landstreffet, og har planer om å få polert i løpet av vinteren. Hadde imidlertid planer om å prøvekjøre utstyret på en av bruksbilene, men så langt har jeg ikke kommet ennå.

Er også på jakt etter ett vrak av en C3. Må være mellom 68 og 72 modell, og gjerne cab. Hvis jeg finner en slik bil, blir det imidlertid en egen tråd.

Roar

Brukeravatar
Robhol
Corvette-Maniac
Corvette-Maniac
Sted: Buskerud
Kontakt:

Legg inn av Robhol » søn sep 11, 2016 18:09

Jeg skal ut med motor i vinter for og pakke den opp igjen og eventuelt bytte div ting, så skal passe på og dokumentere det og få det ut på tråden min

Brukeravatar
arneoe
Corvette-Maniac
Corvette-Maniac
Kontakt:

Legg inn av arneoe » søn sep 11, 2016 22:01

Det var en bra start, da har vi allerede 3 medlemmer pluss meg selv som skal skrive om sine prosjekter i vinter. :D

Arne

Brukeravatar
pinnen
Corvette-Maniac
Corvette-Maniac
Sted: Lillestrøm
Kontakt:

Legg inn av pinnen » man sep 12, 2016 10:48

Blir vell litt herifra også :D
Pluss alt som skjedde inneværende vinter.
Ny I-Mack, (pc) men det går sikkert :lol:
Pinnen

Brukeravatar
C3VETTE
Corvette-Maniac
Corvette-Maniac
Sted: Lyngdal
Kontakt:

Legg inn av C3VETTE » man sep 12, 2016 11:20

Jeg ligger inne i dette systemet med tilgang til å se hvor mange medlemmer og gjester som er inne og ser på våre innlegg. :D
Kan love dere at det er faktisk ganske mange :D :D

Så nå får vi bare trykke på utover høst og vinter å vise skeptikerne at forumet ikke er så dødt som de vil ha det tli :oops:

Lykke til folkens :D

Mvh Kenneth

Brukeravatar
arneoe
Corvette-Maniac
Corvette-Maniac
Kontakt:

Legg inn av arneoe » man sep 12, 2016 11:45

pinnen skrev:Blir vell litt herifra også :D
Pluss alt som skjedde inneværende vinter.
Ny I-Mack, (pc) men det går sikkert :lol:
Det høres bra Trond, Det er lenge siden du har skrevet noe på forumet. Det skulle være morsomt å få høre hvordan det har gått med BB'en din. Spesielt kunne det være interessant å få vite litt om dine kjøling/vifte/radiator-utfordringer. :D

Arne

Brukeravatar
arneoe
Corvette-Maniac
Corvette-Maniac
Kontakt:

Legg inn av arneoe » man sep 12, 2016 12:43

C3VETTE skrev:Jeg ligger inne i dette systemet med tilgang til å se hvor mange medlemmer og gjester som er inne og ser på våre innlegg. :D
Kan love dere at det er faktisk ganske mange :D :D

Så nå får vi bare trykke på utover høst og vinter å vise skeptikerne at forumet ikke er så dødt som de vil ha det tli :oops:

Lykke til folkens :D

Mvh Kenneth
Nå er det vel ikke mange skeptikere igjen her på forumet, bortsett fra meg Kenneth. :oops:

Jeg bruker min "medlemsfordel" til å skrive her på CCN-forumet fordi jeg liker å hjelpe andre likesinnede med tekniske spørsmål i den grad jeg kan. Jeg må begrense meg til å besvare spørsmål om C2 og C3.

Etter det jeg har oppfattet har Øistein "kastet inn håndkledet" og da har CCN mistet en vesentlig bidragsyter for C4 og C5. Jeg kjenner ikke hele historien, men det kunne jo være greit at noen i styret så på muligheten til å få han tilbake i klubben. Vi trenger ubetinget slike medlemmer som Øistein, som aktivt bidrar til å hjelpe nye (og gamle) medlemmer av CCN til å finne tekniske løsninger for deres behov.

Min høyst private oppfatning er at forumet bygges ikke opp av eller vedlikeholdes ved at mange klikker eller leser gamle innlegg. For at forumet skal ha noen reell framtid må det hele tiden tilføyes noe nytt. Det er derfor jeg oppfordrer dere alle med skrivetilgang på CCN-forumet om å skrive innlegg. Da er dere alle med på å bidra til fellesskapet og samhørigheten i klubben .... og det er vel det til syvende og sist de fleste vil, selv om vi uttrykker oss mange ganger forskjellig.

Lykke til med skrivingen her på forumet! :D

Arne

Brukeravatar
C3VETTE
Corvette-Maniac
Corvette-Maniac
Sted: Lyngdal
Kontakt:

Legg inn av C3VETTE » man sep 12, 2016 13:16

Helt enig med deg Arne
Det er vel det jeg også er inne på
La oss vise at vi kan holde liv i forumet,kun vi medlemmene som kan gjøre noe med det
mvh kenneth

Brukeravatar
JKK
Corvette-Newbie
Corvette-Newbie
Sted: Larvik/Lunde/FH
Kontakt:

Legg inn av JKK » man sep 12, 2016 16:18

Blir nok uheldigvis ikke noe på bilen mon i vinter, har ikke noen plass jeg kan stå og styre med den
så den settes til lagring i oppvarma lokale.
Men kan hende det blir noe når jeg får henta den og det blir varmere i været.
Må bytte chiming modul samt pærer i dashbordet og 3. bremselys.
86 Indy Pace Car

Brukeravatar
arneoe
Corvette-Maniac
Corvette-Maniac
Kontakt:

Legg inn av arneoe » man sep 12, 2016 17:23

JKK skrev:Blir nok uheldigvis ikke noe på bilen mon i vinter, har ikke noen plass jeg kan stå og styre med den
så den settes til lagring i oppvarma lokale.
Men kan hende det blir noe når jeg får henta den og det blir varmere i været.
Må bytte chiming modul samt pærer i dashbordet og 3. bremselys.
Det er vel masse av tid før det blir kaldt i garasjen? Jeg har heller ikke varm garasje, men en varmedress hjelper litt. I alle fall satser jeg på en varm vinter uten alt for mye snø. :D

Arne

Brukeravatar
JKK
Corvette-Newbie
Corvette-Newbie
Sted: Larvik/Lunde/FH
Kontakt:

Legg inn av JKK » ons sep 14, 2016 06:16

arneoe skrev: Det er vel masse av tid før det blir kaldt i garasjen? Jeg har heller ikke varm garasje, men en varmedress hjelper litt. I alle fall satser jeg på en varm vinter uten alt for mye snø. :D

Arne
Noe tid er det nok, men det er tiden det skorter på, er som regel bare heime i helgene og knapt det.
Og garasjen er dessverre litt for liten til å stå å styre i, har akkurat plass nok til å komme ut førerdøra
hvis passasjersida står helt inni veggen.
86 Indy Pace Car

Brukeravatar
CorvetteFeber
Corvette-Fanatic
Corvette-Fanatic
Sted: Hurum
Kontakt:

Legg inn av CorvetteFeber » ons sep 14, 2016 08:49

Alltid noen prosjekter på gang, men ingen store oppgaver med C3'n i vinter. Mest sannsynlig blir det litt interiørarbeid.

Derimot har jeg et annet stor prosjekt som indirekte er Corvette relatert. Bygger en 37 Hotrod som skal få montert for- og bakstilling fra en 86-C4 :-)

Brukeravatar
arneoe
Corvette-Maniac
Corvette-Maniac
Kontakt:

Legg inn av arneoe » ons sep 14, 2016 13:17

CorvetteFeber skrev:Alltid noen prosjekter på gang, men ingen store oppgaver med C3'n i vinter. Mest sannsynlig blir det litt interiørarbeid.

Derimot har jeg et annet stor prosjekt som indirekte er Corvette relatert. Bygger en 37 Hotrod som skal få montert for- og bakstilling fra en 86-C4 :-)
Det høres meget interessant ut med Hotrod'en .

Hvordan går det med BB'en din Geir? Jeg fikk ikke fulgt godt med når du skrev om BB-prosjektet ditt pga litt for mange båtprosjekter i sommer. Trenger du mer hjelp til tenning, beregning av CR .. m.m.? Vi bor jo ikke så langt fra hverandre så du kunne jo stikke innom Vestfossen i høst så kan vi ta en garasjeprat. Jeg er vel tilgjengelig i slutten av september. Send meg en PM. :D

Arne

Svar