arneoe skrev:CorvetteFeber skrev:Vinterprosjektet i år blir montering av "ny" motor som for øyeblikket er plukket fra hverandre for overhaling før den skal inn i bilen.
//Geir
Høres interessant ut Geir, kan du komme med litt flere detaljer?
Arne
Hehe, litt sparsomt med informasjon til å være meg Arne
Jeg mistet som du vet litt gløden til å skrive på forumet for et par år siden. Ære være deg for "stayerevne".
Veldig synd at det har dødd ut. Skal bearbeide meg selv litt å se om det kanskje blir en ny prosjekttråd, men lover ingenting
Jeg har fått tak i en 454 Gen IV bigblock med standard Ovalport topper. Solid støpejern.
Bygger ikke for performance, men en "daily driver" med masse moment og ikke minst skikkelig lyd. Siden jeg gjør all jobben selv så tar ting tid. Så langt er alt plukket fra hverandre, men blokka begynner å bli ferdig.
En eske med innmat kom fra Sarpsborg Motorverksted i går, så monteringen begynner så smått om ikke så lenge.
Ellers er jeg på utkikk etter et nytt prosjekt, men ikke Corvette. Hva det blir er åpent, det kommer an på hva som dukker opp. Det jeg kan røpe er at det skal bygges Hot Rod, primært årsmodell 1934 eller tidligere. Hvis noen vet om et egnet prosjekt til en vettug pris er det bare å sende meg en PM
//Geir