Hva skal du gjøre med Vetten i vinter?

Her er det høyt under taket.
Brukeravatar
arneoe
Corvette-Maniac
Corvette-Maniac
Sted: Hokksund
Kontakt:

Re: Hva skal du gjøre med Vetten i vinter?

Legg inn av arneoe » tir des 01, 2015 16:45

Runex skrev:Plan for vinteren er å bytte Harmonic Balancer på LS1 motoren. Den originale begynner å få litt mye sideveis vibrasjoner. Da hører vel også simring med på veiva i front. Så blir det ny bakre eksos etterhvert,
Og da blir det vel en ny og informativ tråd her på CCN-forumet fra deg igjen Rune? :D

Arne

Brukeravatar
arneoe
Corvette-Maniac
Corvette-Maniac
Kontakt:

Legg inn av arneoe » tir des 01, 2015 16:49

CORVETTENORWAY skrev:planene er store :D :D ( topper kam long tube hedders +++ alt ligger å venter i garasjen ) men får se på tida og lysta :D :D :D
Ja er det ikke bra å ha ei full "kjekt_å_ha_hylle"??? Da trenger du ikke å tenke på en vanvittig høy dollarkurs! .... :lol: :lol:

Arne

Brukeravatar
CORV1
Corvette-Freak
Corvette-Freak
Sted: Vestby
Kontakt:

Legg inn av CORV1 » tir des 01, 2015 18:20

Ettersom jeg ikke er velsignet med isolert og varm garasje, så er vinterprosjektet allerede avsluttet :mrgreen:
Styresnekke er endelig byttet, etter å ha ligget i boden noen år i påvente av arbeidslyst.
Det gjenstår fremdeles prøvekjøring og justering av forstilling, men det får komme til våren :)
2.JPG
Vedlegg
1.JPG
Bjørn

Brukeravatar
Robhol
Corvette-Maniac
Corvette-Maniac
Sted: Buskerud
Kontakt:

Legg inn av Robhol » tir des 01, 2015 20:28

Hvorfor har du slanger på snekka di Bjørn og ikke jeg?? hva er forskjellen??
12107741_10153691122021061_2797953631277727664_n.jpg

Brukeravatar
CORV1
Corvette-Freak
Corvette-Freak
Sted: Vestby
Kontakt:

Legg inn av CORV1 » tir des 01, 2015 20:59

[quote="Robhol"]Hvorfor har du slanger på snekka di Bjørn og ikke jeg?? hva er forskjellen??

Om du ser på det øverste bildet, så er den minste den gamle snekka, den er lik den du har. Den store er den jeg byttet til, det er samme type snekke som Borgesson. Da kunne jeg ta vekk control ventilen og hjelpesylinderen under bilen, og har kun disse to slangene mellom servopumpa og snekka.
Det er ganske mange som har byttet til denne typen snekke før, og det er skrevet litt om det på forumet tidligere også :)
3.JPG
Bjørn

Brukeravatar
arneoe
Corvette-Maniac
Corvette-Maniac
Kontakt:

Legg inn av arneoe » ons des 02, 2015 11:32

Jeg spurte deg om du ville ha servosnekke eller vanlig std. GM-snekke Robert? Jeg viste til en servosnekke slik som Bjørn har. Ta deg litt tid til å lese hva jeg skrev om styringskomponentene, det kan jo være at du finner noen av svarene du lurer på der:

http://www.corvetteclub.no/forum/24/5173?start=495

Her en standard GM-snekke, servodelen er en eget unit:

Bilde

Bilde

Arne

Brukeravatar
arneoe
Corvette-Maniac
Corvette-Maniac
Kontakt:

Legg inn av arneoe » ons des 02, 2015 11:39

CorvetteFeber skrev:Vinterprosjektet i år blir montering av "ny" motor som for øyeblikket er plukket fra hverandre for overhaling før den skal inn i bilen.

//Geir
Høres interessant ut Geir, kan du komme med litt flere detaljer? :D

Arne

Kjetil Halvorsen
Corvette-Newbie
Corvette-Newbie
Kontakt:

Legg inn av Kjetil Halvorsen » ons des 02, 2015 14:39

[quote="Kjetil Halvorsen"]Som nybakt Vette eier, så har jeg trålet dette og andre forum etter nyttig info for min 98 cab. Har som nevnt tidligere kjørt endel C5 tidligere, og er vel egentlig bare kritisk til en ting, og det er den litt amerikanske "flytende" følelsen når tempo blir høyt og underlaget ujevnt. Dessuten er jeg svak for felger som styling moment.

Foreløpig er følgende bestilt:

Ruff Racing felger i 9x19 / 10,5x20 kjøpt på ebay.de

LMC5 for å slippe rattlås-jam midt nede i Tyskland

CAGS skip for å slippe 1-4 tvangs giring

C6 Z06 dempere ligger klare i "kassa" hos Coultrag performance i USA. Venter egentlig bare på å se om krone kursen blir noe mer fordelsaktig samt at jeg vurderer frem og tilbake om jeg skal slenge med C5 Z51 sway bars også, men usikker på om det er noe stort poeng.

Så kanskje det viktigste - få skilter på bilen. Den er ferdig godkjent, så mangler bare å betale avgifter. Ser an hva som blir med engangsavgift for 2016 om jeg registrerer i år eller over nytt år.....

......og så glemte jeg kanskje det ALLER viktigste, mer lyd! Regner med at det blir et Magnaflow axle-back anlegg også i løpet av vinteren.

Brukeravatar
arneoe
Corvette-Maniac
Corvette-Maniac
Kontakt:

Legg inn av arneoe » ons des 02, 2015 16:21

Kjetil Halvorsen skrev:
......og så glemte jeg kanskje det ALLER viktigste, mer lyd! Regner med at det blir et Magnaflow axle-back anlegg også i løpet av vinteren.
Holder med deg Kjetil, det å bli hørt er viktig når du har en sportsbil! .... En C5 med standardanlegg hører ut som en astmatisk Nilfisk støvsuger .... :lol: :lol:

Har montert et komplett Magna Flow eksosanlegg på min C3. Er svært fornøyd med både lyd og kvalitet. :D

Arne

Brukeravatar
C5_2000
Corvette-Fanatic
Corvette-Fanatic
Sted: Søgne
Kontakt:

Legg inn av C5_2000 » ons des 02, 2015 16:56

Mhp Eksos til C5 kjøpte jeg Borla Stinger her http://www.ebay.com/itm/261840342369?it ... m=&vxp=mtrpå Ebay i sommer . Beste prisen m/ frakt jeg fant på nettet og sender har skrevet ned tollverdien til et behagelig beløp slik at det ble ikke stort å betale i moms . Herlig lyd som kan anbefales .

mvh Øystein

Brukeravatar
CorvetteFeber
Corvette-Fanatic
Corvette-Fanatic
Sted: Hurum
Kontakt:

Legg inn av CorvetteFeber » tor des 03, 2015 08:25

arneoe skrev:
CorvetteFeber skrev:Vinterprosjektet i år blir montering av "ny" motor som for øyeblikket er plukket fra hverandre for overhaling før den skal inn i bilen.

//Geir
Høres interessant ut Geir, kan du komme med litt flere detaljer? :D

Arne
Hehe, litt sparsomt med informasjon til å være meg Arne :-)

Jeg mistet som du vet litt gløden til å skrive på forumet for et par år siden. Ære være deg for "stayerevne".
Veldig synd at det har dødd ut. Skal bearbeide meg selv litt å se om det kanskje blir en ny prosjekttråd, men lover ingenting :-)

Jeg har fått tak i en 454 Gen IV bigblock med standard Ovalport topper. Solid støpejern.

Bygger ikke for performance, men en "daily driver" med masse moment og ikke minst skikkelig lyd. Siden jeg gjør all jobben selv så tar ting tid. Så langt er alt plukket fra hverandre, men blokka begynner å bli ferdig.

En eske med innmat kom fra Sarpsborg Motorverksted i går, så monteringen begynner så smått om ikke så lenge.

Ellers er jeg på utkikk etter et nytt prosjekt, men ikke Corvette. Hva det blir er åpent, det kommer an på hva som dukker opp. Det jeg kan røpe er at det skal bygges Hot Rod, primært årsmodell 1934 eller tidligere. Hvis noen vet om et egnet prosjekt til en vettug pris er det bare å sende meg en PM :-)

//Geir

Brukeravatar
arneoe
Corvette-Maniac
Corvette-Maniac
Kontakt:

Legg inn av arneoe » tor des 03, 2015 15:56

CorvetteFeber skrev:
....... Skal bearbeide meg selv litt å se om det kanskje blir en ny prosjekttråd, men lover ingenting :-)

Jeg har fått tak i en 454 Gen IV bigblock med standard Ovalport topper. Solid støpejern.

Bygger ikke for performance, men en "daily driver" med masse moment og ikke minst skikkelig lyd. Siden jeg gjør all jobben selv så tar ting tid. Så langt er alt plukket fra hverandre, men blokka begynner å bli ferdig.

En eske med innmat kom fra Sarpsborg Motorverksted i går, så monteringen begynner så smått om ikke så lenge.
.....
//Geir
Dette høres svært morsomt ut Geir, da venter vi alle på en ny prosjekttråd med en masse bilder!! :D

Arne

Brukeravatar
CorvetteFeber
Corvette-Fanatic
Corvette-Fanatic
Sted: Hurum
Kontakt:

Legg inn av CorvetteFeber » fre des 04, 2015 14:56

Ja Arne, så er utfordringen tatt :-)

Ny prosjekttråd er opprettet, og jeg skal forsøke å oppdatere etter beste evne underveis :-)

//Geir

Brukeravatar
Runex
Corvette-Fanatic
Corvette-Fanatic
Sted: Asker
Kontakt:

Legg inn av Runex » fre des 04, 2015 17:59

Robert skriver om evt å bytte til Borgesson servosnekke. Dette er tilsvarende Bjørn viser til , og jeg byttet til denne på min C3 i 2013. Utrolig kjøreopplevelse med denne . Prismessig ligger en Borgesson snekke med slanger og skruer på 8.200 (ink mva) + frakt (hvis du har servopumpe fra tidligere)
http://www.borgeson.com/xcart/product.p ... featured=Y

Dersom du trenger å gå over og bytte endeledd og annet fås dette fra Sarpsborg motor.. og du er i mål på rundt 10.000
(Jeg har også muligens noen nye ledd og stag liggende du kan bruke)
Rune G

Brukeravatar
Robhol
Corvette-Maniac
Corvette-Maniac
Sted: Buskerud
Kontakt:

Legg inn av Robhol » fre des 04, 2015 20:33

Runex skrev:Robert skriver om evt å bytte til Borgesson servosnekke. Dette er tilsvarende Bjørn viser til , og jeg byttet til denne på min C3 i 2013. Utrolig kjøreopplevelse med denne . Prismessig ligger en Borgesson snekke med slanger og skruer på 8.200 (ink mva) + frakt (hvis du har servopumpe fra tidligere)
http://www.borgeson.com/xcart/product.p ... featured=Y

Dersom du trenger å gå over og bytte endeledd og annet fås dette fra Sarpsborg motor.. og du er i mål på rundt 10.000
(Jeg har også muligens noen nye ledd og stag liggende du kan bruke)
Ja hvis du har det så gi beskjed :mrgreen:

Svar