Hva skal du gjøre med Vetten i vinter?

Her er det høyt under taket.
Brukeravatar
arneoe
Corvette-Maniac
Corvette-Maniac
Sted: Hokksund
Kontakt:

Hva skal du gjøre med Vetten i vinter?

Legg inn av arneoe » søn nov 29, 2015 13:47

Bilde

Vinteren står for døren og mange oss benytter tiden til store eller mindre prosjekter. Det har tidligere vært mange fine prosjekttråder her på Forumet som har vært til stor glede for CCN sine nye og gamle medlemmer. CCN sin forumside er svært godt eget til å arkivere teknisk informasjon som kan letes opp med den interne søkefunksjonen. Selv med «Google.no-søk» dukker CCN-tråder ofte opp. Dette gir CCN medfører at klubben blir kjent for «Corvette-Lovers». Så la oss høre fra dere slik at vi alle kan ta del i dine planer eller prosjekter!

Ellers er mitt håp at aktiveten her på CCN-forumet blir bedre i løpet av vinteren. La oss alle bidra, det styrker samholdet. :D

http://www.tv2.no/a/3597664

" ....Anbefaler alle Corvette-interesserte å besøke den Norske Corvetteklubbens sider (Corvette Club Norway): www.corvetteclub.no. ....."

Arne

Brukeravatar
Robhol
Corvette-Maniac
Corvette-Maniac
Sted: Buskerud
Kontakt:

Re: Hva skal du gjøre med Vetten i vinter?

Legg inn av Robhol » søn nov 29, 2015 14:54

Jeg har tenkt til og oppgradere forstilling sånn at kjørekomfort blir bedre! nye dempere, ny servosnekke og nye foringer, begynner der så får vi se hvor det bærer :mrgreen:

Brukeravatar
C5_2000
Corvette-Fanatic
Corvette-Fanatic
Sted: Søgne
Kontakt:

Legg inn av C5_2000 » søn nov 29, 2015 15:37

Tenkte jeg skulle demontere bremsene foran og bak og gjøre et forsøk på å pulverlakkere Caliperene :mrgreen:

Kjetil Halvorsen
Corvette-Newbie
Corvette-Newbie
Kontakt:

Legg inn av Kjetil Halvorsen » søn nov 29, 2015 22:57

Som nybakt Vette eier, så har jeg trålet dette og andre forum etter nyttig info for min 98 cab. Har som nevnt tidligere kjørt endel C5 tidligere, og er vel egentlig bare kritisk til en ting, og det er den litt amerikanske "flytende" følelsen når tempo blir høyt og underlaget ujevnt. Dessuten er jeg svak for felger som styling moment.

Foreløpig er følgende bestilt:

Ruff Racing felger i 9x19 / 10,5x20 kjøpt på ebay.de

LMC5 for å slippe rattlås-jam midt nede i Tyskland

CAGS skip for å slippe 1-4 tvangs giring

C6 Z06 dempere ligger klare i "kassa" hos Coultrag performance i USA. Venter egentlig bare på å se om krone kursen blir noe mer fordelsaktig samt at jeg vurderer frem og tilbake om jeg skal slenge med C5 Z51 sway bars også, men usikker på om det er noe stort poeng.

Så kanskje det viktigste - få skilter på bilen. Den er ferdig godkjent, så mangler bare å betale avgifter. Ser an hva som blir med engangsavgift for 2016 om jeg registrerer i år eller over nytt år.....

Bestilte felger:
Vedlegg
RUFF_R954Corvette_GlossBlackMachinedFace_1920inch_SidebySideConcave1.jpg

Brukeravatar
C3VETTE
Corvette-Maniac
Corvette-Maniac
Sted: Lyngdal
Kontakt:

Legg inn av C3VETTE » man nov 30, 2015 10:28

Flott tiltak dette Arne :D

Jeg har kjøpt inn isoleringsmatter som jeg skal legge i bunnen og rundt hjulbuene bak for å få vekk noe dekkstøy :mrgreen:
Hvis jeg ikke selger den da :mrgreen:

mvh kenneth

Brukeravatar
Runex
Corvette-Fanatic
Corvette-Fanatic
Sted: Asker
Kontakt:

Legg inn av Runex » man nov 30, 2015 17:54

Plan for vinteren er å bytte Harmonic Balancer på LS1 motoren. Den originale begynner å få litt mye sideveis vibrasjoner. Da hører vel også simring med på veiva i front. Så blir det ny bakre eksos etterhvert,
Rune G

Brukeravatar
Robhol
Corvette-Maniac
Corvette-Maniac
Kontakt:

Legg inn av Robhol » man nov 30, 2015 21:45

Noen som har forslag til ei god styresnekke som ikke koster shorta :?: :D

Brukeravatar
CORVETTENORWAY
Corvette-Freak
Corvette-Freak
Sted: vear,stokke
Kontakt:

Legg inn av CORVETTENORWAY » man nov 30, 2015 23:18

planene er store :D :D ( topper kam long tube hedders +++ alt ligger å venter i garasjen ) men får se på tida og lysta :D :D :D

Brukeravatar
CorvetteFeber
Corvette-Fanatic
Corvette-Fanatic
Sted: Hurum
Kontakt:

Legg inn av CorvetteFeber » tir des 01, 2015 09:37

Vinterprosjektet i år blir montering av "ny" motor som for øyeblikket er plukket fra hverandre for overhaling før den skal inn i bilen.

Bilde

//Geir

Brukeravatar
arneoe
Corvette-Maniac
Corvette-Maniac
Kontakt:

Legg inn av arneoe » tir des 01, 2015 12:59

Robhol skrev:Jeg har tenkt til og oppgradere forstilling sånn at kjørekomfort blir bedre! nye dempere, ny servosnekke og nye foringer, begynner der så får vi se hvor det bærer :mrgreen:
Robhol skrev:Noen som har forslag til ei god styresnekke som ikke koster shorta :?: :D
Skal du ha servosnekke (Borgeson) eller standard GM-snekke Robert og hvor mye penger har du tenkt å legge i forstillinga?

Arne

Brukeravatar
arneoe
Corvette-Maniac
Corvette-Maniac
Kontakt:

Legg inn av arneoe » tir des 01, 2015 13:39

C5_2000 skrev:Tenkte jeg skulle demontere bremsene foran og bak og gjøre et forsøk på å pulverlakkere Caliperene :mrgreen:
Litt farge på kalipperene gjør seg. Hvilken farge har du tenkt deg? Pulverlakkering er et interessant tema som er høyst aktuelt for mange av oss. Selv har jeg ingen erfaring og trenger sårt mer info. Jeg har til nå brukt BILTEMA sin 600 grader svarte spray på alle mine biler. Aber'et er bare at jeg må friske opp lakken hver vår. ..... Kalipperene kan bli ganske varme og er usatt for bremsestøv, hvordan løser du det Øystein?

Arne

Brukeravatar
Robhol
Corvette-Maniac
Corvette-Maniac
Kontakt:

Legg inn av Robhol » tir des 01, 2015 15:30

arneoe skrev:
Robhol skrev:Jeg har tenkt til og oppgradere forstilling sånn at kjørekomfort blir bedre! nye dempere, ny servosnekke og nye foringer, begynner der så får vi se hvor det bærer :mrgreen:
Robhol skrev:Noen som har forslag til ei god styresnekke som ikke koster shorta :?: :D
Skal du ha servosnekke (Borgeson) eller standard GM-snekke Robert og hvor mye penger har du tenkt å legge i forstillinga?

Arne
Et sted mellom 10000-15000 må være grensa for meg :mrgreen:

Brukeravatar
arneoe
Corvette-Maniac
Corvette-Maniac
Kontakt:

Legg inn av arneoe » tir des 01, 2015 16:32

Dersom du begrenser deg til ny snekke og hjelpesnekke bør du kunne klare deg med kr. 15000, dersom du kjøper delene direkte fra USA. Det greieste er å bruke PAYPAL og JETCARRIER. Når det gjelder resten av forstillingen med endeledd, foringer og kuler, vil nok 15000 være noe knapt. Men en ny servosnekke er vel der du bør begynne, så får de andre delene kommer etter hvert.

Bilde

http://www.ebay.com/itm/BORGESON-Power- ... Eg&vxp=mtr

Arne

Brukeravatar
arneoe
Corvette-Maniac
Corvette-Maniac
Kontakt:

Legg inn av arneoe » tir des 01, 2015 16:41

Kjetil Halvorsen skrev: Så kanskje det viktigste - få skilter på bilen. Den er ferdig godkjent, så mangler bare å betale avgifter. Ser an hva som blir med engangsavgift for 2016 om jeg registrerer i år eller over nytt år.....
Felgene ser flotte ut Kjetil og vil sikkert se bra ut på Vetten din. :D Ja det blir spennende å se hva det vil koste å registrere "nyere" Corvetter i tiden framover. La oss høre fra deg igjen her på forumet slik at vi alle kan ta del i dine erfaringer.

Arne

Brukeravatar
arneoe
Corvette-Maniac
Corvette-Maniac
Kontakt:

Legg inn av arneoe » tir des 01, 2015 16:43

C3VETTE skrev:.......

Jeg har kjøpt inn isoleringsmatter som jeg skal legge i bunnen og rundt hjulbuene bak for å få vekk noe dekkstøy :mrgreen:
Hvis jeg ikke selger den da :mrgreen:

mvh kenneth
Dersom du har dekkstøy har du for lite lyd i eksosanlegget Kenneth. :lol: :lol: .....

Arne

Svar