Supercharged C5 - registrering

Hva må jeg tenke på angående import og førstegangsregistrering...
Svar
Brukeravatar
plig99
Corvette-Newbie
Corvette-Newbie
Kontakt:

Supercharged C5 - registrering

Legg inn av plig99 » tir nov 27, 2012 21:53

Etter 12 år som lykkelig eier av en blå C3 Cab, kjøpte vi en svart C5 coupe, 2000 modell, under et opphold i California i sommer. Et flott eksemplar, mye påkostet og godt dokumentert. Blant annet er det montert en Lingenfelter/Magnacharger kompressor sats med tilhørende oppgraderinger. For registrering og avgiftsbetaling (gulp!) til våren er jeg i gang med konvertering til en normal LS1... dvs avmonterer vifta. Det er vel ingen vits å prøve seg...

Spørsmålet er om jeg tør å montere den igjen for veibruk etter registrering. Er det noen som har erfaringer eller tanker om dette? Blir man stoppet langs veien og får bilen konfiskert og må betale moro-avgift på de ekstra gampene? Hvor stor risk er dette? Hva med forsikringen?

Det eneste synlige er at panseret har litt annen profil. Men det er klart det både synes og høres når man trår skikkelig på gassen...
Vedlegg
37130-0-large[1].jpg
Litt annen profil på panser
37130-0-large[1].jpg (20.91 kiB) Vist 2961 ganger
P1000881_lite.jpg
Magnacharger
P1000881_lite.jpg (149.91 kiB) Vist 2961 ganger

Brukeravatar
v8power
Corvette-Fanatic
Corvette-Fanatic
Kontakt:

Re: Supercharged C5 - registrering

Legg inn av v8power » ons nov 28, 2012 02:12

Gratulerer!
Er nok lurest å plukke av før godkjenning ja.
I teorien kan du få straffeavgift i 10 år etter at den ble regget i Norge første gang. Er ikke mange som har blitt tatt, men man er jo aldri helt sikker...

Brukeravatar
nilsole67
Corvette-Newbie
Corvette-Newbie
Sted: Larvik
Kontakt:

Re: Supercharged C5 - registrering

Legg inn av nilsole67 » ons nov 28, 2012 23:00

Hei gratulerer :D Jeg anbefaler på det sterkeste at ALT på bilen skal være som bilen rullet ut på samlebåndet fra Bowling Green, felger, eksos, kaldluftsinntak og selvfølgelig motor :!: Jeg ble selv stoppet med mistanke om trimming kun med en litt mer nervøs gange enn standard, gutta i Drammen er ikke snaue :evil: Først tar du den jobben, så tar du reverseringen etterhvert :idea:

Svar