Spørsmål om noen ting før registrering

Hva må jeg tenke på angående import og førstegangsregistrering...
Svar [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
laksen
Corvette-Newbie
Corvette-Newbie
Kontakt:

Spørsmål om noen ting før registrering

Legg inn av laksen » fre jul 01, 2011 00:02

Hei. Kommer en 75 corvette til meg om ca halvannen måned og lurer på et par ting i hennhold til registrering. Bare ramser opp sp.mål her så hadde det vært flott om noen tok seg tid til å svare.

Motor har ca 370 hk, mot originale 205.
Har ikke eksosresirkulering, selv om den kom med det.
har originale sidepipes, eller kopi av de de kom med i 68 tror jeg.
alu innsug, men står ikke no anna merke på det.
255 bakdekk.

Kan noe av dette føre til større problemer ved registrering, eller kan den gå gjennom med dette?

takker på forhånd for svar.

Brukeravatar
arneoe
Corvette-Maniac
Corvette-Maniac
Sted: Hokksund
Kontakt:

Re: Spørsmål om noen ting før registrering

Legg inn av arneoe » fre jul 01, 2011 07:25

Det er ingen absolutte svar på dine spørsmål, så du må ta deg jeg skriver som veiledende.
Motor har ca 370 hk, mot originale 205.
Dersom du har en vanlig 350 motor går det sikkert greit ... du behøver da ikke å oppgi det du tror er effekten. Effekten som skrives i vognkortet er den som fabrikken oppgir for en L48 eller L82 modell. VINnummeret er bestemmende for hvilken modell du har.
Har ikke eksosresirkulering, selv om den kom med det.
Det har ingen betydning.
Her har du en utfordring. Som oftes aksepteres ikke sidepipes på en 75-modell og du må bytte til vanlig eksosanlegg..... men det går jo an å prøve, kan hende er de nettopp i godlag nettopp den dagen.
alu innsug, men står ikke no anna merke på det.
Det går greit.
255 bakdekk.
Originalt ble bilen din levert med 225/70x15 eller 255/60x15. Har du 255 bak, så må du også ha 255 foran. Ulike dimensjoner foran og bak vil ikke bli godkjent.

Arne

Brukeravatar
v8power
Corvette-Fanatic
Corvette-Fanatic
Kontakt:

Legg inn av v8power » fre jul 01, 2011 09:55

Jeg har fått godkjent sidepipes med å vise til at 3 generasjon Corvette kunne leveres med det orginalt.(I 69. Optionkoden tror jeg var M91) Og at de ikke kan forlange at eksosanlegget skal være av rett årsmodell til bilen. De gikk med på det under litt tvil.

laksen
Corvette-Newbie
Corvette-Newbie
Kontakt:

Legg inn av laksen » fre jul 01, 2011 12:06

takker for svar fra begge to. akkurat det jeg ville høre :) trenger ikke å bekymre meg for registrering nå lenger.

Brukeravatar
webs
Corvette-Freak
Corvette-Freak
Sted: Svene
Kontakt:

Legg inn av webs » fre jul 01, 2011 13:26

Her har du en utfordring. Som oftes aksepteres ikke sidepipes på en 75-modell og du må bytte til vanlig eksosanlegg..... men det går jo an å prøve, kan hende er de nettopp i godlag nettopp den dagen.
Arne[/quote]

Ikke for å kuppe tråden her, men hvilke modeller er det levert sidepipes på?? Vurderer det på min 72..men tror det kun var 68 og 69 som ble levert med sidepipes..stemmer det??
Orginal...tja, hvorfor ikke ...

Brukeravatar
Land
Corvette-Freak
Corvette-Freak
Sted: Kløfta
Kontakt:

Legg inn av Land » fre jul 01, 2011 15:15

Ikke for å helle salt i såret..... når jeg tok inn min 70 så var det sidepipes på denne. De ville ha en bekreftelse på at dette var levert med 70 modellen originalt før de ville godkjenne. Da endte jeg opp med å fjerne sidpipes og montere originalt
anlegg.......
Her er det nok ingen fasit, men veldig avhengig av "dagsformen" til byråkraten......

Svar
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable