Toll og avgifter på deler ??

Hva må jeg tenke på angående import og førstegangsregistrering...
Svar
Brukeravatar
MrCox
Corvette-Newbie
Corvette-Newbie
Sted: Vestlandet
Kontakt:

Toll og avgifter på deler ??

Legg inn av MrCox » ons okt 13, 2010 10:30

Hva kommer i tillegg når jeg handler hos Eckler's ?? Toll, moms frakt etc...
Når man handler der, betaler man der og da med kort, men det er vel kun for delene, som om man kjøper i butikk i USA... ?
Helt sikkert maaange som har shoppet der, som vet dette. Så håper noen gidder og forklare meg dette :D

Brukeravatar
stigaa
Corvette-Fanatic
Corvette-Fanatic
Sted: Stjørdal
Kontakt:

Re: Toll og avgifter på deler ??

Legg inn av stigaa » ons okt 13, 2010 11:25

det er ingen toll på delene du handler fra Ecklers, men du må betale moms på deler når totalsummen blir over 200kr,
de kan trekke deg direkte på ditt kredittkort ja, jeg bruker som regel og ringe inn min ordre, erfaringsmessig så går handelen mye raskere da, når varene sendes ut av landet så betaler du ikke VAT i USA,
når de kommer til norge og hjem til deg så skal noen fortolle varene for deg feks fedex, de tar seg av fortollingen for deg og legger på noen kroner, slik som dollar kursen er nå kan du sikkert regne ca 8-9 kr på dollaren før pakken ligger i postkassa de inkl frakt og moms + delene

Brukeravatar
Runex
Corvette-Fanatic
Corvette-Fanatic
Sted: Asker
Kontakt:

Re: Toll og avgifter på deler ??

Legg inn av Runex » ons okt 13, 2010 17:53

Ecklers trekker deg for frakt på kortet. Og de har dessverre ikke en nettløsning der du kan se status og hva frakt blir. Ikke gir de beskjed om dette heller. Det kommer på regningen-
Frakt er avhengig av mengde, størrelse og vekt .
Mva + fortollingsgebyr betales til speditør ved levering/henting.
På ordre under 200 usd kan du like gjerne finne lokale leverandører i Norge. Da blir fort frakt og gebyrer mye i forhold til varene.

Et eksempel . Deler for usd 138 ble rabbatert til 118 USD + frakt 50 USD = sum 168 USD = ca 1.000 NOK
Regning Fra Posten ved henting :
Utlegg for MVA 250
Gebyr til posten 112 NOK
Sum Posten 362 NOK

Sum hele ordren : 1.362 NOK

Så deler for 700 kr (omregnet) i USA koster altså fort det dobbelte til deg.
Rune G

Svar