Aldri mer EU-kontroll?

Hva må jeg tenke på angående import og førstegangsregistrering...
Svar [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
Brukeravatar
jonaz
Corvette-Fanatic
Corvette-Fanatic
Sted: Telemark
Kontakt:

Aldri mer EU-kontroll?

Legg inn av jonaz » ons aug 04, 2010 23:19

Jeg vet at dette er for biler registrert før 01.01.60.
Men spørsmålet er om importbiler. Om jeg tar inn en bil fra feks. Sverige, må den da til førstegangskontroll her i norge, eller er det bare tut og kjør?

Brukeravatar
stigaa
Corvette-Fanatic
Corvette-Fanatic
Sted: Stjørdal
Kontakt:

Re: Aldri mer EU-kontroll?

Legg inn av stigaa » ons aug 04, 2010 23:52

Den må selvsagt inn til førstegangs kontroll både for kontrollen selv og dokumentasjonen som skal ordnes for registrering av kjøretøyet, selv om den er registrert før 1960vil den måtte sjekkes opp mot bestemmelser som er laget tidligere enn 1960, men du slipper senere EU kontroller

Brukeravatar
jonaz
Corvette-Fanatic
Corvette-Fanatic
Sted: Telemark
Kontakt:

Re: Aldri mer EU-kontroll?

Legg inn av jonaz » tor aug 05, 2010 00:06

Så førstegangskontrollen er på en måte lik en EU- kontroll? Jeg tar høyde for at dokumentasjonen er ok.

Svar
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable