registrering av 1975 coevette

Hva må jeg tenke på angående import og førstegangsregistrering...
Brukeravatar
TheSaint
Corvette-Maniac
Corvette-Maniac
Sted: Hønefoss
Kontakt:

Re: registrering av 1975 coevette

Legg inn av TheSaint » ons jan 27, 2010 20:13

Har ikke sett denne tråden før nå. Du verden for en vanskelig fyr du måtte ha møtt hos biltilsynet?
Topper og innsug har jeg aldri hørt at de har brydd seg om før.

Var det Edelbrock skriften på innsuget han så eller? Trodde ikke de hadde greie på det heller.

Brukeravatar
arneoe
Corvette-Maniac
Corvette-Maniac
Sted: Hokksund
Kontakt:

Legg inn av arneoe » ons jan 27, 2010 23:39

Det var ikke mye hjep å få fra AMCAR heller :oops: ......

Arne

Brukeravatar
C3
Corvette-Freak
Corvette-Freak
Kontakt:

Legg inn av C3 » tor jan 28, 2010 01:33

arneoe skrev:Det var ikke mye hjep å få fra AMCAR heller :oops: ......

Arne

Uten Amcar ( 30 års regelen ) hadde ikke denne eller din vette kunne blitt registrert i Norge ... har du noengang tenkt over det Arne ?

Denne vetten har en 383 m alulokk og det kan selvsagt ikke Amcar dokumentere som verken tidsriktig eller orginalt. Historien endte godt, motoren ble ombygget med orgianle topplokk, ny eksos og ble godkjent.

Brukeravatar
klokka
Corvette-Fanatic
Corvette-Fanatic
Kontakt:

Legg inn av klokka » tor jan 28, 2010 09:21

Amcar har en steikande god regel som sier: SPØR FØRST, KJØP SIDEN. Hadde flere fulgt den hadde det nok blitt mindre problemer for alle :!: :!:

Brukeravatar
arneoe
Corvette-Maniac
Corvette-Maniac
Kontakt:

Legg inn av arneoe » tor jan 28, 2010 17:57

Ærlig talt behøver det ikke være nødvendig å spørre AMCAR før man kjøper en C3 med "Edelbrocks Performer topper,innsug og biltema eksos" .... dette burde AMCAR kunne ta stilling til og hjelpe en av sine betalenede medlemmer!!! :oops: :oops: ....

Når det gjelder å gi AMCAR all kreditten for at jeg har fått kjøpt min 30års-bil er vel noe i overkant! Jeg har svart på denne påstanden før ... og jeg gjør oppmerksom på at lovgivende myndighet ligger p.t. ikke hos AMCAR. :lol: :lol: ... La oss bilegge denne diskusjonen og i stedet prøve å hjelpe våre medlemmer i CCN som har fått urimelige pålegg fra våre veimyndigheter. Saken løste seg til slutt, men uten AMCAR sin bistand. :D

Arne

Brukeravatar
klokka
Corvette-Fanatic
Corvette-Fanatic
Kontakt:

Legg inn av klokka » tor jan 28, 2010 22:36

Tok bare regelen fra Amcar. Tenkte heller på å spørre de mange som har erfaringer fra før. I denne saken hadde det kanskje hjulpet om hele motoren var "chevy-orange" :?: I andre saker kan det gjelde hjul, motordeler, eksos og mye annet. Finnes ofte noen som har de samme delene og kan fortelle om passform, ønsket effekt, osv.. Hvem som er 30 års regelens "mor" driter jeg egentlig i :lol: Er bare glad den finnes...

Brukeravatar
arneoe
Corvette-Maniac
Corvette-Maniac
Kontakt:

Legg inn av arneoe » tor jan 28, 2010 22:53

klokka skrev:.. Hvem som er 30 års regelens "mor" driter jeg egentlig i :lol: Er bare glad den finnes...
Helt enig B-T og da d***** vi i sammen :lol: :lol:

Arne

Brukeravatar
pinnen
Corvette-Maniac
Corvette-Maniac
Sted: Lillestrøm
Kontakt:

Legg inn av pinnen » fre jan 29, 2010 01:37

Like barn" leker oftest best :P :P :P
Pinnen

Brukeravatar
v8power
Corvette-Fanatic
Corvette-Fanatic
Kontakt:

Legg inn av v8power » søn jan 31, 2010 20:01

Kravet er jo bare at den skal være tilnærmet orginal og ikke med hensikt vesentlig endret.Det må jo bety at til biler hvos det ikke er mulig å få tak i korekte interiørdeler feks må det være tillatt med uorginale deler når de orginale er defekte.
Og tidsriktige modifiseringer er jo lov. Derfor burde Edelbrock innsug etc blir godkjent uten tvil. At topper er laget av aluminium isteden for stål burde være en bagatell.
I denne saken her spurt vel tilsynet om motoreffekten og det var vel den Amcar ikke kunne hjelpe så mye med hvis jeg husker tråden rett?

Svar