registrering av 1975 coevette

Hva må jeg tenke på angående import og førstegangsregistrering...
monster11
Corvette-Newbie
Corvette-Newbie
Sted: holter
Kontakt:

registrering av 1975 coevette

Legg inn av monster11 » lør mai 23, 2009 00:29

var og viste bilen for ca 4 uger siden men fikk at vide idag at de ikke ville godkenne den med Edelbrocks Performer topper,innsug og biltema eksos fordi man ikke kunne få kjøpt dette i 1975. jeg måtte også dokumentere hk på bilen.
er der nogen jeg kan gøre? eller må jeg bare bytte?

http://sportsfiske.nu/foto/display.php? ... /83289.jpg

Brukeravatar
arneoe
Corvette-Maniac
Corvette-Maniac
Sted: Hokksund
Kontakt:

Re: registrering av 1975 coevette

Legg inn av arneoe » lør mai 23, 2009 07:25

Er du betalende medlem i CCN (eller en annen veteranbilklubb med tilknytning til LMK)? CCN er tilknyttet LMK som har juridisk og teknisk bistand til sine medlemmer. Slike problemer er velkjente i LMK og det er bare å ta en telefon.
http://www.lmk.no/news.php

Mange av oss er i tillegg medlemmer av AMCAR. Hos AMCAR her vil du også få den hjelp du trenger.
http://www.amcar.no/

Det er ofte veldig vanskelig å argumentere alene mot slike administrative vedtak og når biltilsynet setter seg på bakbenene vinner man veldig skjelden fram alene. Mitt råd er å ta kontakt med LMK eller AMCAR før du fortar deg noe.

Håper det ordrer seg for deg, sommeren er snart her! :D

mvh
Arne

monster11
Corvette-Newbie
Corvette-Newbie
Kontakt:

Legg inn av monster11 » lør mai 23, 2009 09:32

jeg er medlem av AMCAR jeg har prøvet og ringe til dem hele torsdag og fredag uten og komme frem, får prøve igen på mandag

mvh kim

Brukeravatar
klokka
Corvette-Fanatic
Corvette-Fanatic
Kontakt:

Legg inn av klokka » lør mai 23, 2009 10:05

Torsdag 21. var jo helg, og kanskje AMCAR hadde stengt fredag. En del av dem var på tur til Bergen, og skulle ikke på jobb før mandag. Har nevnt "slagordet" til AMCAR før: "Spør først, kjøp siden" . Ta kontakt FØR du skal vise bilen ang. dokumentasjon. Koster nesten ingenting, og har intrykk av at "tilsynet" godtar dette. (kanskje med unntak av mr. Hjelle i Bergen). Eksos burde ikke være noe problem om lydnivået er akseptabelt. El vel ikke å vente at et eksosanlegg skal vare i 30-40 år :lol:

Brukeravatar
arneoe
Corvette-Maniac
Corvette-Maniac
Sted: Hokksund
Kontakt:

Legg inn av arneoe » lør mai 23, 2009 10:21

monster11 skrev:jeg er medlem av AMCAR jeg har prøvet og ringe til dem hele torsdag og fredag uten og komme frem, får prøve igen på mandag

mvh kim
Da er du i beste hender! Mot en beskjeden godtgjørelse får du som AMCAR-medlem den hjelpen du trenger. Personlig tror jeg at det skal gå fint å få godkjent din blanke og fine motor samt BILTEMA-eksosanlegg, så lenge resten av bilen er i godkjent teknisk stand. Fatt håp hjelpen er nær! :lol: :lol:

Jeg vet ikke om du allerede har kommet i en verbal konflikt med biltilsynet, da låser det seg fort. Jeg har erfart at det lønner seg å holde en lav profil og ikke prøve å belære saksbehandeleren. Det er tross alt han i et kollegialt forum som bestemmer hva som kan godtas eller ikke i første omgang. Å kjøre en privatrettslig klagesak på et slik enkeltvedtak tar tid og koster penger. AMCAR vil sikkert finne en god løsning for deg. La oss høre utfallet, det er sikkert mange her på CCN-forumet som ønsker å få vite detaljer i saksgangen.

lykke til
mvh
Arne

Brukeravatar
VS
Corvette-Freak
Corvette-Freak
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av VS » lør mai 23, 2009 11:21

:D viste du bilen på Jessheim? Når det gjelder HK kan ikke Amcar hjelpe deg det fikk jeg beskjed om. Jeg fikk det samme på min at jeg måtte dokumentere HK. Kontakt Tom Herskedal han kan måle bilen din på rullende landevei, det gjorde jeg og det godtokk de.

Se her viewtopic.php?f=8&t=1963

Ellers så jo motoren din fin ut.

Are :mrgreen:
bilen er lagd for og brukes Bilde

monster11
Corvette-Newbie
Corvette-Newbie
Kontakt:

Legg inn av monster11 » lør mai 23, 2009 13:34

klokka du har helt rett:)men får ikke gjort noget med det nu. viste bilen på Jessheim syntes de er meget hyglige og snakke med og har vært meget høflige.jeg er ikke i nogen konflikt med dem.

han snakket noget om at jeg kunne få godkent Sidepipes :shock: men de må vel være orginale? men han skulle ringe mig på onsdag-fredag.Har ikke fået noget skriftlig enu men det kommer vel?

Are kan jeg få tlf til ham?

mvh
kim

Brukeravatar
Rebell
Corvette-Fanatic
Corvette-Fanatic
Sted: 6224 Hundeidvik
Kontakt:

Legg inn av Rebell » lør mai 23, 2009 20:23

Viste du bilen i forbindelse med EU-kontroll eller var det førstegangsregistrering ? Ikke ta EU-kontrollen hos Biltilsynet dersom den ikke er helt original ! Forøvrig synes det merkelig at de begynner å gå på motordeler.(og så ett innsug da ! Marginalt !) Her må du virkelig ha truffet en kverulant ? Når det gjelder motorstørrelse - så hadde jo C3 en rekke størrelser vel opp til 435 HP(fantes også en raceversjon i helaluminium på ca. 600 hk.) Selve std. bilene er jo stort sett identiske hva gjelder bremser osv. Tror faktisk også f.eks. Amcar kan være behjelpelig her ? Hva som er inni motorene kan de i alle fall ikke se-og det med eksosanlegg er bare tull-så lenge du kjører med potter som ikke bråker altfor jæv....! Selv kjører jeg en 73 mod. Conv, med en 460 HK 383 Stroker. På panseret står 383 og på sidene 460HP.Har i alle fall så langt ikke hørt et ord - men vil kanskje ikke møte opp på Biltilsynet med dette(emblemene).Bilen har vært på godkjent verksted for EU-kontroll uten anm.(kjenner til gaterigistrerte biler(C3) med opptil 1000 HK !

monster11
Corvette-Newbie
Corvette-Newbie
Kontakt:

Legg inn av monster11 » lør mai 23, 2009 20:30

det er førstegangsregistrering jeg er på.(min første gang)

Brukeravatar
VS
Corvette-Freak
Corvette-Freak
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av VS » lør mai 23, 2009 20:43

monster11 skrev:klokka du har helt rett:)men får ikke gjort noget med det nu. viste bilen på Jessheim syntes de er meget hyglige og snakke med og har vært meget høflige.jeg er ikke i nogen konflikt med dem.

han snakket noget om at jeg kunne få godkent Sidepipes :shock: men de må vel være orginale? men han skulle ringe mig på onsdag-fredag.Har ikke fået noget skriftlig enu men det kommer vel?

Are kan jeg få tlf til ham?

mvh
kim
http://www.skimotorverksted.no/ finner det her heter 4Takt her på forumet

Skimotorverksted Holder til på Industriveien 17 1400 SKI

Telefon:64977333

Fax: 64977434

Mobil: 90584296

Are :mrgreen:
bilen er lagd for og brukes Bilde

Brukeravatar
v8power
Corvette-Fanatic
Corvette-Fanatic
Kontakt:

Legg inn av v8power » søn mai 24, 2009 14:54

Det var de en voldsomt pirkete kar du har møtt på. Edelbrock laget nå sikkert alu innsug allerede i 75. Men sikkert ikke topper?

monster11
Corvette-Newbie
Corvette-Newbie
Kontakt:

Legg inn av monster11 » man mai 25, 2009 17:52

snakket med amcar idag og de kunne ikke gøre noget.snakket med ham fra biltilsynet igen idag og så vit jeg forstod ville de ikke godkenne det fordi der står EDELBROCK PERFORMER på delene. så må bytte de.

Brukeravatar
v8power
Corvette-Fanatic
Corvette-Fanatic
Kontakt:

Legg inn av v8power » man mai 25, 2009 18:44

Helt idiotisk. Bilene skal være i TILNÆRMET orginalstand. Å montere alu innsug var vanlig lenge før 1975. Du kunne kikket litt i gamle hot-rod el og sett om du fant noen annonser på slikt? Hva blir det neste? Bare diagonaldekk?

Brukeravatar
Rebell
Corvette-Fanatic
Corvette-Fanatic
Sted: 6224 Hundeidvik
Kontakt:

Legg inn av Rebell » man mai 25, 2009 22:09

Dette høres utrolig ut ! Og ACCN kunne ikke hjelpe ?? Hva med alt annet vi bytter på bilene-som f.eks. kompositt/glassfiber bakfjær,felger,dekk,mont. av coilovers,alu. br. kalipere, osv. ...
Nei, dette forstår jeg ikke ! Har ACCN også sviktet oss nå ??Er du medlem ? Ved å skifte til aluminiumsdeler,som innsug,topper,lettere fjærer osv. så bli jo bilen lettere og dermed lettere å bremse opp med std. bremser. Her er vi igjen inne på forholdet vekt/bremsekraft som går i positiv retning !

monster11
Corvette-Newbie
Corvette-Newbie
Kontakt:

Legg inn av monster11 » man mai 25, 2009 22:58

jeg er medlem av AMCAR, kan jeg vise den et andet sted når jeg har vist den på jesheim? jeg har stadi alle papir på den, fik dem igen da jeg jeg kørte der fra.men fik en lap med SNR nr, det er vel saknr?

Svar
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable