Avgifter på en 93 Corvette Convertible

Hva må jeg tenke på angående import og førstegangsregistrering...
Svar
Brukeravatar
ArneS
Corvette-Freak
Corvette-Freak
Kontakt:

Avgifter på en 93 Corvette Convertible

Legg inn av ArneS » lør des 20, 2008 18:20

Har en 93 Convertible på vei fra USA, noen som har peiling på avgifter på denne bilen og hva må en betale for en slik brukt i Norge ??

Brukeravatar
henning
Site Admin
Site Admin
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Avgifter på en 93 Corvette Convertible

Legg inn av henning » lør des 20, 2008 18:30

Her er verdiene:

Vekt 1523 kg
Hk 300
5,7 liter

Kalkulatoren finner du på www.toll.no

Da får du sånn cirka, men bør legge til noen 1000-lapper i margin.

Brukeravatar
chevrolet
Corvette-Freak
Corvette-Freak
Sted: Skudeneshavn
Kontakt:

Legg inn av chevrolet » søn des 21, 2008 21:38

25% moms skal dyret ha og så måtte jeg ut med ca 163.000 i avgifter. Registrerte min 1993 nå i august.

Lykke til :D

Mvh,
Steve

Brukeravatar
ArneS
Corvette-Freak
Corvette-Freak
Kontakt:

Legg inn av ArneS » tir des 23, 2008 21:39

Da blir dette en veldig dyr bil å registrere , bilen er ubrukt kjøpte den av en samler i New York
og den var rådyr

Brukeravatar
chevrolet
Corvette-Freak
Corvette-Freak
Kontakt:

Legg inn av chevrolet » tir des 23, 2008 21:48

Det er desverre prisen de skal ha. Siden det var en samler og bilen var ubrukt så ringer det en bjelle til. De kan dersom bilen ikke har vært registrert med skilt tidligere og du ikke har original dokumentene på dette hevde at bilen er ny og du får ikke årsfradragene. Dett også dersom bilen ikke har rullet på veien og nesten ikke har miles/km på telleverket. Min 1993 var registrert i mai 1993 og derfor ble det 163 000 kr i avgift etter at 15 år var trukket fra. Vet ikke hvor nøye de er rundt om kring men det var en inne på biltilsynet samtidig som meg og han hadde store problemer pga dette.

Mvh,

Brukeravatar
ArneS
Corvette-Freak
Corvette-Freak
Kontakt:

Legg inn av ArneS » tir des 23, 2008 21:59

Trur det skal gå bra bilen har vore registrert men ikke brukt (Kjørt et par tusen km)

Brukeravatar
chevrolet
Corvette-Freak
Corvette-Freak
Kontakt:

Legg inn av chevrolet » ons des 24, 2008 08:55

Høres ut som en flott sak. Håper den ikke har stått seg i hel, er ikke bra at de bare står stille. Du får poste noen bilder av gliset. Er den maroon i fargen eller en av de andre 40 års utgavene? Min er bright aqua med hvit top og innredning samt hard topp i bilens farger.

Mvh og god jul,

Steve

Brukeravatar
chevrolet
Corvette-Freak
Corvette-Freak
Kontakt:

Legg inn av chevrolet » ons des 24, 2008 08:58

Du må bygge om litt på lysene før registrering men det er du sikkert klar over. Hvite lys for parkering fremme og gule blinlelys bak samt bygge om glassene til gul på markeringslysene bak. Send en Pm dersom det er noe du lurer på da jeg nylig har gått runden med biltilsynet.

Mvh,

Brukeravatar
Ronnie
Corvette-Newbie
Corvette-Newbie
Sted: Kongsberg
Kontakt:

Legg inn av Ronnie » tir apr 07, 2009 15:13

Hei chevrolet

Skal vise vår C4 i Drammen like over påske, har nå fått bygget om det meste av lys. Men jeg har ikke klart å finne orange sidemarkeringslys på siden bak. Har tatt ut pæra og blendet markeringslyset, regner med å få den registrert med det. Men hvordan bygde du om sidemarkeringslyset på din C4. Fikk du kjøpt nytt glass med orange istedenfor rødt, og isåfall hvor fikk du kjøpt det.

Ronnie

Brukeravatar
chevrolet
Corvette-Freak
Corvette-Freak
Kontakt:

Legg inn av chevrolet » tir apr 07, 2009 20:20

Hei Ronni.

Jeg tok deremelen og kuttet bort mesteparten av det røde glasset. Kjøpte gule refleksglass på Bilextra som ahdde same størrelse som de røde. Disse limte jeg på over der di røde glassene var. Du skiller disse refleksene lett fra baksiden med en kniv og har da ett tynt glass som ikke bygger ut.

Håper jeg ikke rotet meg helt bort i forklaringen :D

Mvh,
Steve

Brukeravatar
chevrolet
Corvette-Freak
Corvette-Freak
Kontakt:

Legg inn av chevrolet » tir apr 07, 2009 20:23

Ronnie skrev:Hei chevrolet

Skal vise vår C4 i Drammen like over påske, har nå fått bygget om det meste av lys. Men jeg har ikke klart å finne orange sidemarkeringslys på siden bak. Har tatt ut pæra og blendet markeringslyset, regner med å få den registrert med det. Men hvordan bygde du om sidemarkeringslyset på din C4. Fikk du kjøpt nytt glass med orange istedenfor rødt, og isåfall hvor fikk du kjøpt det.

Ronnie
Hva gjorde du med parklysene? De var den største utfordringen men hører i ettertid at det er mulig og kjøpe spesialpærer med både gult og hvitt lys. Jeg boret inn to 5w pæreholdere fremme.

Mvh,
Steve

Brukeravatar
Ronnie
Corvette-Newbie
Corvette-Newbie
Sted: Kongsberg
Kontakt:

Legg inn av Ronnie » tir apr 07, 2009 21:13

Jeg satte inn en ekstra 5W pære etter oppskriften til Bergens avdelingen, koblet om fra blinklyset og blendet den ene polen på den 2 polete gule pæra. Så nå har jeg gult blinklys og hvitt parklys i den ytterste pæreholderen framme. Satt inn Europa baklys med ekstra harness for den ekstra gule blinklyset, og har montert Hella H4 hovedlys. Så nå håper jeg at alt er klart for visning og betaling av engangsavgiften.

Har med papirer fra AmCar klubben Pennsylvania title, den var jo registrert på kona i USA. Den eneste bekymringen jeg har er at første gangs registrering i PA var 17.05.1996. Jeg har med papirer fra Chevrolet om bilens historikk og den ble første gangs registert i 1994 men i en annen stat. Så hvis jeg må bruke 17.05.1996 som første gangs registrering blir det mye høyere avgifter. Håper jeg klarer å argumentere om 1994 som første registreringsår.

To spørsmål, kan det hvite kurve / tåkelyset brukes som kjørelys, og hvilket skilttype fikk du til foran og hvordan festet du det? Har du et bilde av Vetten forfra som viser skilt plasseringen.

Ronnie

Svar