Prosjekt 1980 mod.

Lag en tråd om prosjektet/prosjektene dine her. Uavhengig av modell.
Svar
Brukeravatar
nilso
Corvette-Fanatic
Corvette-Fanatic
Sted: Eiken
Kontakt:

Re: Prosjekt 1980 mod.

Legg inn av nilso » lør mai 23, 2015 15:41

Siden jeg er på 2 sesong, og det var 1 år garanti, og Minges, som jeg kjøpte den av ikke er av de mest serviceinnstilte :x, er jeg redd jeg ikke kommer så langt med han :x.
Men lurer på om det holder å skifte coverteren, men det er vel ikke godt å si før en får det ut.
Nils

Brukeravatar
Runex
Corvette-Fanatic
Corvette-Fanatic
Sted: Asker
Kontakt:

Legg inn av Runex » lør mai 23, 2015 18:33

Converteren er nok ikke problemet tror jeg, men den bør byttes da den blir forurenset av det som oljen bringer med seg, kan virke som en clutch i kassa er gått (?)
Rune G

Brukeravatar
C3
Corvette-Freak
Corvette-Freak
Kontakt:

Legg inn av C3 » lør mai 23, 2015 19:50

Hvis kassa var fabrikkny så må vel Minge forholde seg til kjøpsloven og jeg tror minimum garanti er 2 år... hvis kasse er brukt - reparert-overhalt derimot så gjelder vel andre regler. Når det er sagt så burde han vel ta den tilbake siden den har gått såpass lite.

Kommer du ingen vei med Minge så vil jeg anbefale RATS der kan de også flush `e ( vaske) girkasse og Converter. Det kan kanskje være en løsning hvis spona er etterlatenskaper etter gammelt havari - overhaling. Du får ta en prat med Ringstad.

Hold oss orientert om hvordan det går da ...

Brukeravatar
klokka
Corvette-Fanatic
Corvette-Fanatic
Kontakt:

Legg inn av klokka » søn mai 24, 2015 12:38

Er mange verksteder nå som har automatolje flushere/skiftere. Regn med ca 15-20 liter olje på en flush. Hør i nærområdet hvem som har, eller kan leie gjennom kjeden de er medlemmer i. (eks. Sjekk Punkt, Mekonomen osv.) Ellers ville jeg, som C3 og noen på FB har nevnt, tatt kontakt med noen som KAN automatkasser.

Brukeravatar
nilso
Corvette-Fanatic
Corvette-Fanatic
Kontakt:

Legg inn av nilso » søn mai 24, 2015 14:46

Ja, tenker også at jeg flusher den i første omgang, og holder den under oppsikt. Kommer også til å kontakte noen noen av de som kan dette her. Kassen funker ganske greit, men blir skeptisk av den sponen, og at den nå også går litt for varmt. ( 85-90 grader C på siste turen jeg hadde den)
Om den går helt, så skrur jeg den ut og hiver den gjennom kontordøra til Minges :twisted:
Nils

Brukeravatar
arneoe
Corvette-Maniac
Corvette-Maniac
Sted: Hokksund
Kontakt:

Legg inn av arneoe » søn mai 24, 2015 15:23

Det kan jo være at litt spon i filteret i en ny kasse ikke nødvendigvis er ensbetydende med en forestående katastrofe Nils. :D .... Etter det jeg forstår skifter den helt greit og alt ellers funker som det skal. Jeg tror du skal bare senke skuldrene, kjør noen 10-talls mil, skift oljefilter/olje og se om det fortsatt er spon. ATF koster ikke all verden på BILTEMA :lol: ... Oljetempen har mye med kjøremønsteret å gjøre og det er lite sannsynlig at kjøleren er tett.

Arne
Sist redigert av arneoe den man mai 25, 2015 10:54, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
nilso
Corvette-Fanatic
Corvette-Fanatic
Kontakt:

Legg inn av nilso » søn mai 24, 2015 15:38

Det kan jo være jeg er heldig :) . Får holde det under oppsikt.
Er i utgangspunktet skeptisk til alt jeg har kjøpt der.
Ellers var jeg nettop og hentet en gammal Pontiac jeg skal vise og få registrert nå, så hadde jo håpet på at jeg kunne konsentrere meg om skruing på den nå :D
Vedlegg
image.jpg
Nils

Brukeravatar
klokka
Corvette-Fanatic
Corvette-Fanatic
Kontakt:

Legg inn av klokka » søn mai 24, 2015 19:51

nilso skrev:Er i utgangspunktet skeptisk til alt jeg har kjøpt der.
Minge får nok både motorer, girkasser og andre ting ferdig levert fra diverse leverandører i USA. Som alle andre prøver han å kjøpe billig og selge dyrt :mrgreen: Men han er langt fra den eneste som kanskje burde vurdere å skifte ut noen av disse leverandørene, utfra diverse kommentarer både på FB og andre steder. Problemet er da gjerne at fortjenesten går ned, fordi mange bare ser på pris når de skal handle :lol:

Brukeravatar
nilso
Corvette-Fanatic
Corvette-Fanatic
Kontakt:

Legg inn av nilso » søn mai 24, 2015 20:07

klokka skrev:
nilso skrev:Er i utgangspunktet skeptisk til alt jeg har kjøpt der.
Minge får nok både motorer, girkasser og andre ting ferdig levert fra diverse leverandører i USA. Som alle andre prøver han å kjøpe billig og selge dyrt :mrgreen: Men han er langt fra den eneste som kanskje burde vurdere å skifte ut noen av disse leverandørene, utfra diverse kommentarer både på FB og andre steder. Problemet er da gjerne at fortjenesten går ned, fordi mange bare ser på pris når de skal handle :lol:
Ja, han er nok ikke den eneste her til lands som driver slik dessverre. Og flere kommer til å handle og bli lurt :roll:. Men det verste synes jeg er den arrogante holdningen, at han ikke har noe feil, og ikke vil hjelpe deg om noe ikke er som det skal. Har hørt om mange andre i ettertid som opplever dette fra samme sted, og synes det er synd at de kan holde på slik. For prisene de har tilsier ikke at det skal være noe dårlig :shock:
Nils

Brukeravatar
C3
Corvette-Freak
Corvette-Freak
Kontakt:

Legg inn av C3 » man mai 25, 2015 00:55

Den spona du fant i filteret ...var det mye ... store spon ... aluminium ...stål ..?

Var det mye slagg i bunnpanna ?

Har du byttet olje-filter tidligere eller var dette første bytte du har gjort ?

Hva fikk du til svar hos Minge ?

Brukeravatar
klokka
Corvette-Fanatic
Corvette-Fanatic
Kontakt:

Legg inn av klokka » man mai 25, 2015 08:58

nilso skrev:For prisene de har tilsier ikke at det skal være noe dårlig
Hehe, det har jo med fortjenesten og gjøre :mrgreen: Når man ser på hvilke deler som er brukt f.eks i 383 motor, forteller det sånn ca hva de koster i USA :wink:
Men dårlig kundeservice i Norge er faktisk ganske vanlig...dessverre !!

Brukeravatar
nilso
Corvette-Fanatic
Corvette-Fanatic
Kontakt:

Legg inn av nilso » man jun 22, 2015 16:15

Da jeg har holdt på med andre prosjekter, har jeg ikke fått gjort mer med gearkassen på vetten enda.
Men etterhvert så la Minges seg flat, og ordnet greit opp :D
Så nå har jeg fått ny kasse,converter og olje, og nå er det snart ferie også, så satser på å få tid til å skifte den da :D
Nils

Brukeravatar
arneoe
Corvette-Maniac
Corvette-Maniac
Sted: Hokksund
Kontakt:

Legg inn av arneoe » tir jun 23, 2015 15:44

Var fint at det ordnet seg til slutt Nils. Har du satt Moon-felger på Pontiac'en? ... morsom bil forresten.

Arne

Brukeravatar
pinnen
Corvette-Maniac
Corvette-Maniac
Sted: Lillestrøm
Kontakt:

Legg inn av pinnen » tor jun 25, 2015 14:17

Bra det ordna seg Nils :wink:
Men er mye arbe, som faller tilbake på kjøper :(
Har hørt om flere i Gate bil ,
som har havna i same settingen .
( da motorer og gir)
Kjøpt fra MINGE .

Hvor lenge er det mulig og holde hode over vanne :?:
Tenker da på Minge :mrgreen:
Pinnen

Brukeravatar
nilso
Corvette-Fanatic
Corvette-Fanatic
Kontakt:

Legg inn av nilso » tor jun 25, 2015 22:07

Ja, det er litt rart det kan gå i lengden :?
Godt å få ny gearkasse, men det er litt jobb ja :x . Etter erfaring så synes jeg det er enklest å bare ta ut motor og gear i ett. Fryktelig trangt å komme til å ta ut bare gearkassen. Men gidder ikke stresse det opp, og tar det når det passer. Cruiser bare litt i Pontiac'n i mellomtiden :mrgreen:
Vedlegg
image.jpg
Nils

Svar