Corvette Club Norway • Prosjekt 1980 mod. - Side 65
Side 65 av 67

Re: Prosjekt 1980 mod.

Lagt inn: tir apr 07, 2015 09:04
av nilso
DSC_1691. Sidepipes.JPG
DSC_1691. Sidepipes.JPG (9.03 kiB) Vist 2513 ganger
Da har jeg fått prøvekjørt og testet vetten litt i påsken, og ser greit ut :D
Så da er jeg klar for sommer og sol :D

Re: Prosjekt 1980 mod.

Lagt inn: tir apr 07, 2015 10:47
av arneoe
Side-pipene ser fine ut Nils. :D Er det vanskelig å komme under med garasjejekken nå?

Arne

Re: Prosjekt 1980 mod.

Lagt inn: tir apr 07, 2015 16:04
av nilso
arneoe skrev:Side-pipene ser fine ut Nils. :D Er det vanskelig å komme under med garasjejekken nå?

Arne
Neida, ingen problem med jekken , god plass :D

Re: Prosjekt 1980 mod.

Lagt inn: søn apr 19, 2015 13:26
av nilso
Var litt redd for skinnet på leggen :lol: , så jeg kjøpte varmedeksel til sidepipsene. Så jo litt greit ut også synes jeg :D

Re: Prosjekt 1980 mod.

Lagt inn: søn apr 19, 2015 13:33
av nilso
Etter jeg monterte sidepipsene, synes jeg den tikker mer. Andre som har merket noe forskjell på det ?
Tenkte jeg skulle gå over ventilene også for sikkerhetsskyld og skjekke at det ikke er noe forandring. Har bare justert på " vanlig vis" før, men tenkte å prøve med motoren i gang med noen andre deksler jeg kutter til for å redusere oljesøl. Erfaringer med dette ? Tenker det er en del enklere og raskere å gjøre enn å sveive motoren for hand og justere. Er nå litt lyd i den, så tenker jeg må bruke stetoskop for å høre godt når den tikker og ikke under justering :D

Re: Prosjekt 1980 mod.

Lagt inn: søn apr 19, 2015 20:04
av arneoe
Dekslene ser jo flotte ut Nils. Jeg fikk ikke helt med hvilket slag side pipes du kjøpte og hvilken type demperinnsatser du har. Ellers er det interessant å høre litt mer om tikkinga... :D

Arne

Re: Prosjekt 1980 mod.

Lagt inn: man apr 20, 2015 09:24
av arneoe
Vi har diskutert mange ganger ventiljustering her på forumet. Meningene er mange og resultatene er så ymse Nils. Personlig ville jeg følge GM sin TM til punkt og prikke, da er du sikker. Ofte er problemet at man strammer for mye og løfteren bunner. Da kan kam-ras ofte bli resultatet. Litt tikking kan være bedre enn for mye stramming etter mitt syn. Se "mitt langdryge"-prosjekt, jeg har hentet del info om nettopp dette temaet der. Endrer tikkingen seg fra kald til varm motor?

viewtopic.php?f=24&t=5173&start=45

Arne

Re: Prosjekt 1980 mod.

Lagt inn: man apr 20, 2015 14:31
av nilso
image.jpg
Tikkingen er ikke værre enn at den bare kan være der, og det er likt på både kald og varm motor.
Men i dag så jeg noe annet rart :shock: . Hvordan kan det komme olje ut av dette blindhullet på innsugsmanifoil ? Gåen pakning, eller noen annen grunn ?

Re: Prosjekt 1980 mod.

Lagt inn: man apr 20, 2015 15:49
av arneoe
Varm olje med overtrykk fra bunnpannen finner ofte veien ut i alle mulige steder rundt toppdeksel og innsugsmanifold dersom veivhusventilasjonsventilen ikke funker ok, sjekk denne Nils. ..... Stein/s-kongen vet alt om dette.... :D. Når motoren er varm, ta av påfyllingslokket på toppdekslet og hold handen over den, pass på at du ikke brenner deg ..... er det skikkelig trykk ... pulserende?

Arne

Re: Prosjekt 1980 mod.

Lagt inn: man apr 20, 2015 18:37
av arneoe
Nils, du må bestemme deg om du skal ha hjelp her på forumet eller på FB. ....Ser at du har fått 8 svar på Robert/Kenneth sine FB-sider. Det er vanskelig å forholde meg til slikt dersom dette skal foregå samtidig på to steder.... :D

Arne

Re: Prosjekt 1980 mod.

Lagt inn: man apr 20, 2015 18:40
av nilso
Satte nå i en bolt med gjengetetning i hullet, og skiftet til en annen lufting fra veivhuset og kjørte en tur på 2-3 mil nå. Ser ut som problemet er vekk :D

Re: Prosjekt 1980 mod.

Lagt inn: man apr 20, 2015 18:41
av nilso
arneoe skrev:Nils, du må bestemme deg om du skal ha hjelp her på forumet eller på FB. ....Ser at du har fått 8 svar på Robert/Kenneth sine FB-sider. Det er vanskelig å forholde meg til slikt dersom dette skal foregå samtidig på to steder.... :D

Arne
Prøvde begge plasser, og fikk kloke svar :D , takker.

Re: Prosjekt 1980 mod.

Lagt inn: man apr 20, 2015 18:46
av arneoe
Ja det var bra Nils, da har du løst problemet. Sjekk også om det har lekket olje framme og bak på veiva, når det er mye trykk i bunnpanna kan simringene lett lekke.

Arne

Re: Prosjekt 1980 mod.

Lagt inn: lør mai 23, 2015 14:50
av nilso
Da jeg skiftet filter og olje på gearkasse, var det litt spon i filteret :x. Er nok aluminium. Etter å ha kjørt litt med ny olje og filter, så ser det ut som den nå går litt varm i kassa når jeg kjører et stykke. Mistenker at det er mulig spon i kjølerene til oljen. Er det coverteren som er i oppløsning? Ganske irriterende, siden kassen og coverteren ble kjøpt nytt sist vinter :x.
Hva skjer om jeg kjører med dette? Fare for at hele kassen går? Det er ikke skruing som var planlagt på denne årstiden :@

Re: Prosjekt 1980 mod.

Lagt inn: lør mai 23, 2015 15:08
av C3
Spon i bunnpanna er ikke noe sunnhetstegn dessverre og den vil ikke reparere seg selv hvis du fortsetter å kjøre.
Siden girkassa og converter er såpass ny så har du vel garanti. Du får kontakte selger å høre hva du skal gjøre eller hva han kan gjøre for deg ...