Prosjekt 1980 mod.

Lag en tråd om prosjektet/prosjektene dine her. Uavhengig av modell.
Svar
Brukeravatar
pinnen
Corvette-Maniac
Corvette-Maniac
Sted: Lillestrøm
Kontakt:

Re: Prosjekt 1980 mod.

Legg inn av pinnen » fre mar 06, 2015 18:11

[quote="nilso"]Har snart demontert halve vetten for å komme til ledningene :shock:
Som jeg ser det nå, tror jeg det hadde vært lurt å begynt med dette litt tidligere i vinter :lol:

Ikke bare litt, Men mye :roll:
Tenk deg ,Nils :roll:
Når vetten var fri for motor ,
Da er det muligheter og sitte midt i motor romme og legge sakene
det det blir seende best ut :mrgreen:
Pinnen

Brukeravatar
nilso
Corvette-Fanatic
Corvette-Fanatic
Sted: Eiken
Kontakt:

Legg inn av nilso » man mar 09, 2015 11:11

Ja, det hadde jo vært greit når motoren var ute :D , heldigvis er det ikke så enormt med ledninger i motorrommet.
Hadde lagt opp til litt intensiv jobbing på ledningsnettet i helgen nå, men er ikke alt som går etter planen, med kraftig influensa og lungebetennelse har det ikke blitt noe i garasjen :x , men satser på rask bedring så jeg kan fortsette. Går veldig fort mot vår nå.
Nils

Brukeravatar
nilso
Corvette-Fanatic
Corvette-Fanatic
Kontakt:

Legg inn av nilso » man mar 09, 2015 16:46

Fikk kommet meg ut en liten tur i garasjen. Der er noen ledninger jeg ikke helt finner adresse til.
Der er en som etter koblingsskjema er til idle stop ? Hva skal den egentlig til ? Og så er det en orange og en rød som etter skjema er til anti thief horn. Skal det være eget horn til dette ?
Alt dette i motorrom.
Nils

Brukeravatar
Runex
Corvette-Fanatic
Corvette-Fanatic
Sted: Asker
Kontakt:

Legg inn av Runex » man mar 09, 2015 17:08

Ja det var vel eget horn til tyverialarm. Var demontert hos meg, der var det en orange og en rød til overs. :-)
Rune G

Brukeravatar
nilso
Corvette-Fanatic
Corvette-Fanatic
Kontakt:

Legg inn av nilso » man mar 09, 2015 17:42

Da er den grei. Bare å isolere å pakke vekk de :D
Men idle stop. Hva er det ? Er vel mulig noe til org.forgasser ?
Nils

Brukeravatar
Runex
Corvette-Fanatic
Corvette-Fanatic
Kontakt:

Legg inn av Runex » man mar 09, 2015 20:14

Der er du nok inne på noe... Er ikke idle stop til en elektrisk styrt ventil som skal hindre bensin i å flyte når motoren er av..mon tro
Nei, skal vi se :

It is used to increase your rpm's at idle when the a/c is on.

The wire from the solenoid runs to the a/c compressor, when a/c is turned on while idleing your rpm's will drop, with the breather off (better to see) when you increase the rpm's you will notice the solenoid piston extend outward to hold the linkage at a higher rpm,

Hadde dette på min 78 originalt huker jeg, Har ventilen enda.. den slår til og hever stoppunktet på armen til forgasseren slik at turtallet øker litt for å kompensere for belastningen fra AC (som senker turtallet litt) -1 +1 = 0 :lol:
Sist redigert av Runex den man mar 09, 2015 20:45, redigert 1 gang totalt.
Rune G

Brukeravatar
nilso
Corvette-Fanatic
Corvette-Fanatic
Kontakt:

Legg inn av nilso » man mar 09, 2015 20:29

Har sett litt mer på det, og er nok til en solinoid til det du nevner Rune, så den blir heller ikke brukt på min..
Nils

Brukeravatar
nilso
Corvette-Fanatic
Corvette-Fanatic
Kontakt:

Legg inn av nilso » man mar 09, 2015 20:32

Fikk en liten tur i garasjen i kveld før jeg måtte inn å pakke meg inn i et teppe på sofaen igjen :lol:
Men fikk hvertfall skjekket opp alt lys fremme, og blinklys osv funker som det skal :D
Vedlegg
image.jpg
Nils

Brukeravatar
nilso
Corvette-Fanatic
Corvette-Fanatic
Kontakt:

Legg inn av nilso » tir mar 10, 2015 18:56

Begynner å få noenlunde kontroll på det elektriske nå :D
Har koblet opp alt og testet før jeg monterer sammen alt igjen.
Eneste jeg lurer litt på er vindusviskerene. Da jeg satte strøm på den, stod bryteren på, og da begynte viskerene å gå. Fikk da slått de av, og etterpå har jeg ikke fått de til å gå igjen. Er det noen råtips hva som må skjekkes ? Ny viskermotor og relee , og ny bryter også. Mulig bare noe kontaktproblemer ?
Må si jeg ser frem til å bli ferdig med denne jobben :D
Vedlegg
image.jpg
Nils

Brukeravatar
nilso
Corvette-Fanatic
Corvette-Fanatic
Kontakt:

Legg inn av nilso » ons mar 11, 2015 16:14

Tenker å renske vekk alt som ikke trenger være i motorrommet :D
Den vacumslangen som går gjennom torpedoveggen, og inn til bremsepedal, eneste funksjon på den er til cruisecontroll , er det ikke det ?
Og den ventilen på siden av viskermotor (den på bildet ) hva slags funksjon har den ? Finner ikke noen ledninger på det nye ledningsnettet som passer der :lol:
Vedlegg
image.jpg
Nils

Brukeravatar
nilso
Corvette-Fanatic
Corvette-Fanatic
Kontakt:

Legg inn av nilso » ons mar 11, 2015 16:19

Startet den opp igjen også i dag for første gang i år, fantastisk å høre lyden igjen :D
Solen skinner, og snøen begynner å minke her også , så nå må jeg bare bli ferdig :mrgreen:
Nils

Brukeravatar
nilso
Corvette-Fanatic
Corvette-Fanatic
Kontakt:

Legg inn av nilso » ons mar 11, 2015 22:14

Dashpaden hadde en del sprekker, og ble ikke akkurat bedre når jeg fikk demontert den og fikk den ut :? . Tenkte jeg ville prøve et lite prosjekt på dette, da det egentlig er ødelagt likevel.
Har nå fylt sprekkene med elastisk lim/fugemasse. Mulig litt sliping når dette tørker. Så er planen å prøve å lakkere det med plastidip. Usikker på hvordan det blir, men dippen er også elastisk så det kan oppta litt bevegelse. Får bare se hvordan dette blir, men litt gøy å prøve hvertfall :D
Vedlegg
image.jpg
Nils

Brukeravatar
nilso
Corvette-Fanatic
Corvette-Fanatic
Kontakt:

Legg inn av nilso » fre mar 13, 2015 18:11

Begynner så smått å montere interiøret igjen nå. Passet fint med en pakke fra Ecklers i posten i dag også da :D kjekk samling med alle skruene til interiøret merket i forskjellige poser, og litt annet snacks :D . Ser for meg at det kommer til å bli noen timer i garasjen i helgen :mrgreen:
Vedlegg
image.jpg
Nils

Brukeravatar
arneoe
Corvette-Maniac
Corvette-Maniac
Sted: Hokksund
Kontakt:

Legg inn av arneoe » fre mar 13, 2015 19:48

nilso skrev:Dashpaden hadde en del sprekker, og ble ikke akkurat bedre når jeg fikk demontert den og fikk den ut :? . Tenkte jeg ville prøve et lite prosjekt på dette, da det egentlig er ødelagt likevel.
Har nå fylt sprekkene med elastisk lim/fugemasse. Mulig litt sliping når dette tørker. Så er planen å prøve å lakkere det med plastidip. Usikker på hvordan det blir, men dippen er også elastisk så det kan oppta litt bevegelse. Får bare se hvordan dette blir, men litt gøy å prøve hvertfall :D
Mye interessant stoff Nils. Skriv litt om resultatet når det gjelder bruk av fugemasse. Skal jeg har en liten sprekk oppe på dashbordet som jeg tenkte jeg skulle fylle før jeg sprayer med dye. Det er litt kaldt ennå i garsjen hos meg, men håpet er at vi slipper mer vinter i år. Fint at du deltar i få aktivitet her på forumet Nils i disse FB-tider :D

Brukeravatar
Runex
Corvette-Fanatic
Corvette-Fanatic
Kontakt:

Legg inn av Runex » fre mar 13, 2015 23:02

Det er nok verd å bruke litt tid på å reparere og lakkere.. Ny Dashpad er ikke verd prisen, dårlig passform og tynnere fester og generelt dårligere enn originalt.
Rune G

Svar