Har ikke forsket noe mere på motorfeste. Men fått gjort litt annet.
Mustangene jeg har hatt har alltid blit trimmet,så det ble å gå samme veien for Corvetta. 190 hk ble fort litt slappt.
Etter å ha vært i tenkeboksen en stund, valgte jeg å ikke ta det så radikalt men bare gjøre en lettere frisering.
Hverdagskjørbarhet ble mest vektlagt. Valgte Summit Racing Vortec topper for å holde en litt orginal look.
Lunati Voodoo 262/268 kam, registerkjede og støtstenger. Toppet opp med et Summit Vortec innsug.
Som dere ser så er det ikke mye å åpne panseret for. Heftig bruk av Halden kromming her.
Før og etter rengjøring. Må si at jeg var veldig overasket over den gode tilstanden på motoren. Orginal motor med orginal borring. Finnes ikke slitekant og man kan fortsatt se honinga. Stemmer nok at bilen har gått 86000 miles da. Bilen har gått på Hawaii og har vel knapt opplevd en "kaldstart"
Maskering og lakking av topper. Chevy Orange.
kjøpte også overgang slik at jeg kan bruke perimeter bolt ventildeksler. Ble ganske bra synes jeg
Tatt under sjekking og justering av tenningskurve.
Ignitor III med passende coil. Veldig fint med turtallssperre.
Veide bilen i Særp 1640kg med fører og halv tank.