Ja det er det samme limet som bla Møller verkstedene bruker til å lime karosseriplater. I følge beskrivelsen også til plast "elastisk". Så virket det som egnet for formålet. Terostat 9220 Kraftlim, også for tettinger utsatt for store belastninger!
Har i mellomtiden utmontert motor, forstilling og bremser. Bilder følger!
6.8l RODEC/NASCAR 700hp! Denne har alle godbitene.

Er det noen som ønsker seg en slik er bare å komme med bud.

Nå som motoren er ute skal bremsene monteres. 14" GT Rotorer med 6 stemplede Wilwood.

Disse bremsene var montert før de eksisterte på nettsiden eller katalogen. Lettere å montere kjølekanaler når calipperen er flyttet på baksiden av spindelen....

Duct for kjøleslanger. Aldri hatt problemer med overopphetning med disse.
Noen kilo sand fra 2007..... etter et par turer over sandfella

Calipperne var egentlig ikke beregnet for racing, men de har blitt bygget om med Wilwood's Therm Lock pistons.

Torque step headders fra Stahl. Når vi klaget på bakkeklaringen på disse fikk vi beskjed om at vi måtte ha hengt noe tung på de slik at de hadde blitt bøyd


ZR1... oljekjøler og spal kjølevifte. Viften har forøvrig aldri startet. Be-Cool Radiatoren har gjort sitt.

Måtte gjøre en del modifiseringer på ramma for å få plass til AutoVerdi tørrsumppumpa på høyre side av motoren. Normalt blir disse montert på venstre side, men jeg ville flytte en del vekt for å bedre vektbalansen.

Radial mount bremsecalippere gjør at man kan shimme dem ut/inn etter behov(størrelse på bremseskive/felg)

Det ble brukt en del timer i smia når disse ble lagd.



Da er det meste rensket ut foran!

Calipperne bak ble montert så lavt som mulig "Lavt tygdepunkt"


Det ble en del smiing... her også

Drivakslene skal brukes videre. Her er det lett blanding av Pepe og Tom's.

Har også rukket å montere et bolt on eksosanlegg på en Big block Tok en god dag. Hva skrev de? Easy to install in your driveway with normal hand tools


Big Block leveres med dobble enderør....


I beskrivelsen stod det ikke noe om at anlegget kun passet til manuelle girkasser..

Nok avsporing. Har også gjort en del på blokka.

Etter at alt av gjenger var byttet ble blokka stresshonet.

For de som ikke vet hva stresshoning er, så er det honing som blir utført med en plate påmontert blokka. Denne simulerer stresset som oppstår ved at topplokksboltene blir trukket til med korrekt moment.(sylinderne blir bulkete) når man drar til toppen.
NB! det blir brukt toppakning mellom platen og blokka.

Klaring 0.0050"
