69-427-L88 For FIA Historisk Racing

Lag en tråd om prosjektet/prosjektene dine her. Uavhengig av modell.
Brukeravatar
4Takt
Corvette-Freak
Corvette-Freak
Innlegg: 359
Registrert: tor jan 01, 1970 02:00
Kontakt:

69-427-L88 For FIA Historisk Racing

Legg inn av 4Takt » ons sep 28, 2011 23:05

Corvetten har nå stått og støvet i garasjen siden 2007..... Det er lenge nok! 2012 er jubileumsår for klubben og et passende påskudd for å ferdigstille Corvetten til historisk racing. Det endelige målet må være deltagelse i et EM løp "Any Sponsors out there"?

Oppbyggingen av bilen og motoren ønsker jeg å dele med dere her.

Corvette bygges etter Homologeringspapir 583. I utgangspunktet er disse Homologert med 427 L88 og etterhomologert med ZL1 og senere med LS7.

Et klubbmedlem averterte for en tid tilbake en 71 BB blokk som han hadde gitt opp. Vi skal bruke denne som basis for en motor som skal holde min 24timer i Racing.

I tillegg til blokka skal det brukes en smidd Nitritherdet L88/ZL1 veivaksel, Originale topplokk og inns

Bilde
Her er blokka klokket opp og klar for boring.

Bilde
Borhodet flyter på luft og blir sentrert ved hjelp av pinner
Bilde
Planfresing/utmåling av blokkhøyde.
Bilde
En del gjenstridige oljegalleriplugger måtte varmes/bores og freses ut før blokka gikk i syrebad.
Sist redigert av 4Takt den man nov 28, 2011 10:27, redigert 3 ganger totalt.

Brukeravatar
VS
Corvette-Freak
Corvette-Freak
Innlegg: 351
Registrert: søn okt 21, 2007 17:41
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: 69-427-L88 For FIA Historisk Racing

Legg inn av VS » tor sep 29, 2011 21:35

:D Spenende, vi følger med.

Are :mrgreen:
bilen er lagd for og brukes Bilde

Brukeravatar
C3VETTE
Corvette-Maniac
Corvette-Maniac
Innlegg: 1520
Registrert: tor okt 02, 2008 17:55
Sted: Lyngdal
Kontakt:

Re: 69-427-L88 For FIA Historisk Racing

Legg inn av C3VETTE » tor sep 29, 2011 22:12

Dette blir spennende,alltid gøy med bilder
Vi venter i spenning
Mvh Kenneth

Brukeravatar
nilsole67
Corvette-Newbie
Corvette-Newbie
Innlegg: 94
Registrert: tor jan 01, 1970 02:00
Sted: Larvik
Kontakt:

Re: 69-427-L88 For FIA Historisk Racing

Legg inn av nilsole67 » fre sep 30, 2011 18:23

Godt å se at de gamle CCN medlemmer er høyst oppegående og satser på ny frisk 8) Synes det begynner å bli vel mange moderne Corvetter, så det er godt at de gamle bilene blir børstet støvet av og får ny kraftpakke a la L-88 :) Sponser med applaus og hederlig omtale :idea:

vette
Corvette-Maniac
Corvette-Maniac
Innlegg: 1258
Registrert: tor jan 01, 1970 02:00
Sted: Stavanger
Kontakt:

Re: 69-427-L88 For FIA Historisk Racing

Legg inn av vette » fre sep 30, 2011 22:26

nilsole67 skrev:Godt å se at de gamle CCN medlemmer er høyst oppegående og satser på ny frisk 8) Synes det begynner å bli vel mange moderne Corvetter, så det er godt at de gamle bilene blir børstet støvet av og får ny kraftpakke a la L-88 :) Sponser med applaus og hederlig omtale :idea:
Slik som min. :)

Bilde
____________________________________________________________________________
Bilde
Bilde

Brukeravatar
4Takt
Corvette-Freak
Corvette-Freak
Innlegg: 359
Registrert: tor jan 01, 1970 02:00
Kontakt:

Re: 69-427-L88 For FIA Historisk Racing

Legg inn av 4Takt » lør okt 01, 2011 21:16

Bildene kommer på nytt.
Sist redigert av 4Takt den man okt 03, 2011 09:04, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
jonaz
Corvette-Fanatic
Corvette-Fanatic
Innlegg: 715
Registrert: tor jan 01, 1970 02:00
Sted: Telemark
Kontakt:

Re: 69-427-L88 For FIA Historisk Racing

Legg inn av jonaz » søn okt 02, 2011 00:04

Stort og detaljert!!!!!!! :)

Brukeravatar
Norcorvette
Corvette-Freak
Corvette-Freak
Innlegg: 460
Registrert: tor jul 31, 2008 21:03
Sted: Narvik
Kontakt:

Re: 69-427-L88 For FIA Historisk Racing

Legg inn av Norcorvette » søn okt 02, 2011 01:33

Sånn :)

Bilde

Bilde

Brukeravatar
4Takt
Corvette-Freak
Corvette-Freak
Innlegg: 359
Registrert: tor jan 01, 1970 02:00
Kontakt:

Re: 69-427-L88 For FIA Historisk Racing

Legg inn av 4Takt » man okt 03, 2011 09:00

Bilde

Bildet er tatt under bygging av nytt FIA godkjent bur. Front er avmontert for og utbedre rust i frontruteramma. Helaluminium 415 Cid Race small block skal gi plass til 447 L88 Bigblock. 18"x11" og 18"x13" Superlite felger skal byttets ut til tilsvarende i 15" Wilwood Bremser 14" skiver fram og bak med 6 stemplede skal byttes med orginale J56 dual pin Calippere

Brukeravatar
4Takt
Corvette-Freak
Corvette-Freak
Innlegg: 359
Registrert: tor jan 01, 1970 02:00
Kontakt:

Re: 69-427-L88 For FIA Historisk Racing

Legg inn av 4Takt » tor nov 17, 2011 12:49

Jobber sakte men sikkert videre. Gamle Corvetter ruster og det måtte jeg utbedre. Her kommer noen bilder, Kommentarene kommer senere.


Bilde

Nedre høyre hjørne var sterkt rustanngrepet. Her er det sveiset inn plate på undersiden/innsiden av birdcagen. På en regnværsdag ville vann rent rett ned på passasjeren.

Bilde

Bilde

Venstre hjørne var ikke så rustent, men ble åpnet for kontroll.

Bilde

Bilde

Smådeler som måtte lages. før de ble sveiset på plass

Bilde

Bilde








Bilde

Bilde




Nå som rusten er fjernet skal forstilling og bakstilling demonteres/monteres.

NB! Fint om dere kommer med spørsmål underveis.

Brukeravatar
jonaz
Corvette-Fanatic
Corvette-Fanatic
Innlegg: 715
Registrert: tor jan 01, 1970 02:00
Sted: Telemark
Kontakt:

Re: 69-427-L88 For FIA Historisk Racing

Legg inn av jonaz » tor nov 17, 2011 15:55

Corvette C3 og Mini!!!!! Flott, da er vi 2 om det :D

Brukeravatar
Mats
Corvette-Lover
Corvette-Lover
Innlegg: 150
Registrert: søn nov 14, 2010 17:57
Sted: Lyngdal
Kontakt:

Re: 69-427-L88 For FIA Historisk Racing

Legg inn av Mats » tor nov 17, 2011 21:41

Råå Vette du har 8) Bra Arbeid du gjør !
Mats :D
1980 Corvette Black in black

Brukeravatar
4Takt
Corvette-Freak
Corvette-Freak
Innlegg: 359
Registrert: tor jan 01, 1970 02:00
Kontakt:

Re: 69-427-L88 For FIA Historisk Racing

Legg inn av 4Takt » man nov 21, 2011 00:39

Brukte helgen sammen med gode venner :D Helgetur til Sundvollen med Vazelina Juleshow, var både inspirerende og hyggelig.

Fikk gjort litt til på Søndag ettermiddag.

Torpedoveggen ble løsnet da flesteparten av naglene hadde røket samt at limet hadde gitt seg.
Limte med kraftlim og brukte popnaggler med litt større hoder

Bilde

Bilde

Festing av torpedoveggen ned mot toppen av A-stolpen

Bilde

Dette er festeplaten/braketten som toppen av framskjermene er limt til.

Bilde

Braketten er både limt og naglet orginalt

Bilde

Største jobben med å ta av fronten var kappingen i bakkant av skjermene. Jeg brukte baufilblad som jeg holdt i handa. Bladene ble fort slitt i limet. Virket som om limet inneholder sand.

Aluminiumsplatene tetter de orginale ventilasjonskanalene.

Alt som har med varmeapparat og ventilasjon er fjernet for å spare vekt.

Bilde

Brukeravatar
4Takt
Corvette-Freak
Corvette-Freak
Innlegg: 359
Registrert: tor jan 01, 1970 02:00
Kontakt:

Re: 69-427-L88 For FIA Historisk Racing

Legg inn av 4Takt » man nov 21, 2011 23:37

Blir litt mere jobb på høyre side da braketten måtte kappes under montering. Blir nok EN del til slutt etter litt liming og nagling.

Bilde

Passasjerstolen er på plass, her kan med fordel være litt småvokst.

Bilde

Må prøvemontere frontruta også.

Bilde

Brukeravatar
TheSaint
Corvette-Maniac
Corvette-Maniac
Innlegg: 1050
Registrert: tor jan 01, 1970 02:00
Sted: Hønefoss
Kontakt:

Re: 69-427-L88 For FIA Historisk Racing

Legg inn av TheSaint » lør nov 26, 2011 19:27

Ser veldig bra ut. Det limet du bruker er det det samme som oppretter verksteder bruker?

Jeg limte en liten sprekk på 0,5 cm(ikke synlig og under bilen)med karosserilim og du verden hvor sterkt det er

Svar

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester