Mitt langdryge motorprosjekt

Lag en tråd om prosjektet/prosjektene dine her. Uavhengig av modell.
Svar
Brukeravatar
arneoe
Corvette-Maniac
Corvette-Maniac
Sted: Hokksund
Kontakt:

Re: Mitt langdryge motorprosjekt

Legg inn av arneoe » tir mai 19, 2015 11:48

jonaz skrev:Innlegga dine, med bilder/nærbilder/fremgangsmåte, er ihvertfall gull verdt for meg . Liker det godt!!!!
Mange takk, det hjelper med "likes" selv om dette ikke er FB..... :D ..... Når det kommer tilbakemeldinger er det lettere å se hva som er viktig å skrive om. Som du ser er dette "langdryge motorprosjektet" svært langdrygt og det vil gå over lang tid før jeg i heletatt får satt inn den nye motoren. :lol:

Arne

Brukeravatar
C3VETTE
Corvette-Maniac
Corvette-Maniac
Sted: Lyngdal
Kontakt:

Legg inn av C3VETTE » tir mai 19, 2015 12:40

Sender en likes og en sigar jeg også
Mvh Kenneth

Brukeravatar
arneoe
Corvette-Maniac
Corvette-Maniac
Kontakt:

Legg inn av arneoe » tir mai 19, 2015 14:46

C3VETTE skrev:Sender en likes og en sigar jeg også
Mvh Kenneth
Takk for det Kenneth! Vi kan jo ta en sigar sammen på Gol... :D Jeg prøver å stikke innom fredag eller lørdag, dersom det ikke regner og om C3'en går så langt.....

Arne

Brukeravatar
klokka
Corvette-Fanatic
Corvette-Fanatic
Kontakt:

Legg inn av klokka » tor mai 21, 2015 17:35

Nye regler for forumet ?? Jeg får nå lov å skrive, men er ikke medlem i CCN 8)
arneoe skrev: Dette forutsetter at de har betalt 450kr til CCN sentralt for å få lov til å skrive. Lokalt medlemskap i CCN gjelder ikke etter det jeg forstår? Det kunne kan hende være en tanke å endre dette kravet, slik at andre enn betalende CCN-medlemmer kan skrive her på forumet?

Brukeravatar
arneoe
Corvette-Maniac
Corvette-Maniac
Kontakt:

Legg inn av arneoe » fre mai 22, 2015 02:09

klokka skrev:Nye regler for forumet ?? Jeg får nå lov å skrive, men er ikke medlem i CCN 8)
arneoe skrev: Dette forutsetter at de har betalt 450kr til CCN sentralt for å få lov til å skrive. Lokalt medlemskap i CCN gjelder ikke etter det jeg forstår? Det kunne kan hende være en tanke å endre dette kravet, slik at andre enn betalende CCN-medlemmer kan skrive her på forumet?
Etter det jeg har fått med meg Bjørn, er at reglene er endret når det gjelder registrering av nye brukere her på forumet. Tidligere var det ikke var krav om medlemskap i CCN.

" Registrering på forumet er kun åpent for medlemmer av CCN.
Er du ikke medlem i CCN, må du først melde deg inn.
Ved registrering må du godkjennes manuelt før du kan begynne og skrive. Dette gjør at du ikke får umiddelbar tilgang til forumet.
For at vi lettest skal kunne gjenkjenne deg som medlem, bør du benytte samme e-post adresse som du er registrert med i medlemsregisteret. "

Arne

Brukeravatar
klokka
Corvette-Fanatic
Corvette-Fanatic
Kontakt:

Legg inn av klokka » fre mai 22, 2015 17:41

Ok. Da blir det vel enda færre som gidder bruke dette forumet. Men det er jo CCN sitt forum, og de får jo bestemme selv hvem de vil slippe inn...

Brukeravatar
C3
Corvette-Freak
Corvette-Freak
Kontakt:

Legg inn av C3 » fre mai 22, 2015 21:45

Det er veldig synd å se at forumet er i ferd med å tørke inn. All ære til deg Arne du er snart alene om å holde det igang.

Hvis forumet er begrenset til medlemmer så blir det vel etterhvert kun brukt til å annonsere treff o.l. Det forklarer kanskje at aktiviteten er så laber.

På tide å tenke annerledes å slippe til andre amcar entusiaster ?

Brukeravatar
arneoe
Corvette-Maniac
Corvette-Maniac
Kontakt:

Legg inn av arneoe » fre mai 22, 2015 21:53

klokka skrev:Ok. Da blir det vel enda færre som gidder bruke dette forumet. Men det er jo CCN sitt forum, og de får jo bestemme selv hvem de vil slippe inn...
Det er nettopp også mitt poeng, at det er svært uheldig at CCN krever medlemskap for å få lov til å skrive her på forumet, mens konkurrenten på FB er gratis. Nå er det vel ikke snakk om å kaste ut noen ikke medlemmer her, så vi får fortsette å skrive her Bjørn ... :D

Arne

Brukeravatar
arneoe
Corvette-Maniac
Corvette-Maniac
Kontakt:

Legg inn av arneoe » fre mai 22, 2015 22:08

C3 skrev:
På tide å tenke annerledes å slippe til andre amcar entusiaster ?
Enig, og jeg er overbevist om det er den rette veien å gå for at forumet skal kunne virke etter hensikten.

Arne

Brukeravatar
klokka
Corvette-Fanatic
Corvette-Fanatic
Kontakt:

Legg inn av klokka » lør mai 30, 2015 08:58

Legger ut en grei link om dynamo bytte i denne tråden, siden Arne har lagt ut mye bra info om GM dynamoer for en stund siden :D
http://bob_skelly.home.comcast.net/~bob_skelly/alternator_conversion/wiring_alternator1.html

Brukeravatar
arneoe
Corvette-Maniac
Corvette-Maniac
Kontakt:

Legg inn av arneoe » lør mai 30, 2015 12:14

klokka skrev:Legger ut en grei link om dynamo bytte i denne tråden, siden Arne har lagt ut mye bra info om GM dynamoer for en stund siden :D
http://bob_skelly.home.comcast.net/~bob_skelly/alternator_conversion/wiring_alternator1.html
Veldig bra link Bjørn. :D :D
Jeg skal ta et tilbakeblikk og litt mer inngående info om av valg dynamoer for C2/C3. Jeg har akkurat satt inn en 100A 10SI-dynamo, som jeg snart skal bytte ut med en CS130 og flatreim (serpentine). Dessuten har jeg tenkt å skrive litt mer om den store CS144, som Øivind fra FB som ba om hjelp til koble opp..... samt releer for hovedlys og el-kjølevifter. Det er litt hektisk akkurat nå, så vi får ta det etter hvert. Er det andre som har innspill eller ønsker om dette? La oss høre fra dere. :D

Arne

Brukeravatar
arneoe
Corvette-Maniac
Corvette-Maniac
Kontakt:

Legg inn av arneoe » tor jul 02, 2015 13:23

Jeg har kjørt noen mil med "nytt understell" og det synes som om jeg er på rett vei. C3'en min er ikke til å kjenne igjen. Det er en ting jeg ikke er helt fornøyd med, den "spretter" litt med nesa over smådumper. Det virker som om Bilstein HD ikke gir nok dempning og at jeg heller skulle ha montert Bilstein Sport i stedet? Jeg har montert fjøra ved nest innerste hull (nest mjukest).

Er det noen dere som har erfaringer med støtdempere til tversover-plastikk-fjør?

Bilde

Arne

Brukeravatar
arneoe
Corvette-Maniac
Corvette-Maniac
Kontakt:

Legg inn av arneoe » man jul 06, 2015 11:06

Det er litt mer «ruslasjon» på de amerikanske fora enn her på CCN ….
http://www.corvetteforum.com/forums/c3- ... unces.html
Det synes som om at jeg har bommet på støtdemperne jeg kjøpte. Bilstein er ikke alltid Bilstein i den forstand at disse støtdemperne alltid er de beste. Demperne må være tilpasset fjørtypen, plastikkfjør har helt andre egenskaper enn tilsvarende stål. Etter det jeg har fått med meg passer Bilstein Sport ok til plastikkfjør og selv har jeg erfart at HD har for liten returdempning. Jeg bestiller vel et par Sport for feriepengene, 200 daler + moms + frakt. Det er synd at dollaren er blitt så dyr og det tar vel lang tid til før den svekkes mot krona.

Arne

Brukeravatar
Rebell
Corvette-Fanatic
Corvette-Fanatic
Sted: 6224 Hundeidvik
Kontakt:

Legg inn av Rebell » man jul 06, 2015 17:18

Et annet alternativ er KYB -( Kayaba Ind.Co) gassdemper Exel-G Denne er spesialtilpasset glassfiberfjær bak på C3.
# VBP - 218

Brukeravatar
arneoe
Corvette-Maniac
Corvette-Maniac
Kontakt:

Legg inn av arneoe » man jul 06, 2015 22:48

Rebell skrev:Et annet alternativ er KYB -( Kayaba Ind.Co) gassdemper Exel-G Denne er spesialtilpasset glassfiberfjær bak på C3.
# VBP - 218
Ja det er sant, men jeg har ikke klart å finne KYB'er som passer foran. Hadde "grå-KYB'er" på stålfjører tidligere og de var billige og meget bra støtdempere. Har du funnet KYB'er som passer glassfiber framfjør?

Arne

Svar