Mitt langdryge motorprosjekt

Lag en tråd om prosjektet/prosjektene dine her. Uavhengig av modell.
Svar
Brukeravatar
CORV1
Corvette-Freak
Corvette-Freak
Sted: Vestby
Kontakt:

Re: Mitt langdryge motorprosjekt

Legg inn av CORV1 » man mai 04, 2015 09:17

Bilen kjentes ganske bra ut nå, etter siste justering, så jeg er nok kommet nærmere riktig spissing. Har nå litt over 1mm toe in.
Jeg har tenkt på nye bærearmer, men tror nok det blir til at jeg beholder de orginale inntil videre. Men, hvem vet, det kan gå lang tid før jeg får montert styresnekka, til da kan mye ha forandret seg :)
Bjørn

Brukeravatar
arneoe
Corvette-Maniac
Corvette-Maniac
Sted: Hokksund
Kontakt:

Legg inn av arneoe » man mai 04, 2015 15:17

Så lenge C3'en din kjennes bra ut, er vel det ingen grund til å gjøre noe som helst før 4-hjulskontrollen Bjørn. :D Montering av ny Borgeson vil nok forbedre kjøregleden; bytt hjelpesnekka i samme slengen .... den kan ofte skape problemer.

Arne

Brukeravatar
arneoe
Corvette-Maniac
Corvette-Maniac
Kontakt:

Legg inn av arneoe » man mai 04, 2015 16:21

Ned av bukkene og klar for prøvekjøring. Felgene ser ikke så verst ut, men jeg liker fortsatt veldig godt originalhjulene og vil at bilen skal se mest mulig original ut fra utsiden. :D Gummiputene har ikke satt seg helt ennå, men jeg tror ikke jeg vil ha den lavere. Bruker nå 7 1/4 tommer bolter, som fulgte med plastfjøra. Har både 8 og 10 tommers bolter liggende i «kjekt_å_ha_hylla» mi.

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Arne

Brukeravatar
arneoe
Corvette-Maniac
Corvette-Maniac
Kontakt:

Legg inn av arneoe » tir mai 05, 2015 17:10

Jeg må si at jeg «gru-gledet» meg før den første turen. Jeg var virkelig spendt; om VBP-forstillingen sto til forventningene. Jeg er egentlig ikke helt ferdig ennå; 4-hjulskontroll og bytte av T/T-rattstamme gjenstår … men jeg klarte ikke å vente. Den første km’eren ble en positiv opplevelse og mener at jeg er på god vei til å oppnå målene. Bilen er nå blitt svært sporingsstabil og oppfører seg helt annerledes enn tidligere; nå mer som en moderne bil. Det skulle være moro å sammenlikne med en C4 når jeg er helt ferdig med understelljobben. Som jeg tidligere har nevnt, var min C3 slitsom å kjøre og jeg følte meg utrygg over 100km/t. Jeg fikk ikke kjørt langt denne gangen, men håper å prøve mer onsdag kveld, dersom det ikke regner. Førsteinntrykket er at fjør/støtdemper bak funker perfekt, her har jeg 340 fjør med 7 ¼ tommer bolter og Bilstein Sport. Foran er bilen litt for myk etter min smak. Jeg er usikker på om at Bilstein HD gir litt for lite dempning, men jeg skal prøve å stramme fjøra først. Fjøra har 4 innstillinger, jeg bruker nå hull nr 2, dvs nest mjukest.

Arne

Brukeravatar
arneoe
Corvette-Maniac
Corvette-Maniac
Kontakt:

Legg inn av arneoe » tor mai 07, 2015 16:37

Onsdag kveld var det den første «Amcar Cruise Night» på Bragernes torv i Drammen. Veldig mange fine Corvetter å se, det er tydelig at dette er et populært merke for bilentusiaster.

Bilde

C3’en er blitt svært mye bedre å kjøre nå, men jeg ser det er en del justeringer og fix som må gjøres.

Bilde

Arne

Brukeravatar
Runex
Corvette-Fanatic
Corvette-Fanatic
Sted: Asker
Kontakt:

Legg inn av Runex » tor mai 07, 2015 18:53

Hyggelig å se Corvetten din på veien Arne. Felgene ble fine de. Og med den oppgraderingen du har gjort av understellet bør den jo nå kjennes bra ut. 8)
Rune G

Brukeravatar
arneoe
Corvette-Maniac
Corvette-Maniac
Kontakt:

Legg inn av arneoe » fre mai 08, 2015 10:35

Runex skrev:Hyggelig å se Corvetten din på veien Arne. Felgene ble fine de. Og med den oppgraderingen du har gjort av understellet bør den jo nå kjennes bra ut. 8)
Takk for hyggelig svar Rune! Ja det er stor forskjell og det virker som jeg har truffet ganske bra uten at jeg kan si at det er helt perfekt ennå. :D

Den største forskjellen er retningsstabiliteten og rattresponsen. Jeg er av den oppfatningen at dette skylles i hovedsak tannstangstyring, økt kaster og en velfungerende bakstilling.

Man kan jo stille seg spørsmålet om resultatet står i forhold til arbeid og kostnader, men det får være opp til den enkelte å vurdere. En ting er i alle fall sikkert, kjøper du en tilårskommen C3, må du forvente mye arbeid og kostnader. Å beholde originaliteten eller modifisere koster ofte det samme. Mitt valg er å modifisere (mye!) uten at det synes fra utsiden. Det som i dag avslører meg er moderne hjul og jeg skulle helst ha sett at originalfelgene satt på bilen min, men jeg må nok akseptere at 17-tommerene gir bedre kjøreegenskaper.

Så et lite hjertesukk:
Det kunne være fint om det er andre her på forumet, som har synspunkter, kunne hjelpe meg litt. :D .... Det er ikke alltid like lett å skrive her på forumet uten "likes" og "share" og jeg føler at jeg skriver i et "tomrom" når responsen uteblir. Det blir ikke mye ut av CCN-forumet dersom alle skal bare lese uten selv å delta aktivt ..... det burde være enkelt å forstå.

Arne

Brukeravatar
s-kongen
Corvette-Fanatic
Corvette-Fanatic
Sted: Svene
Kontakt:

Legg inn av s-kongen » fre mai 08, 2015 22:01

Arne, jeg leser alt det du legger ut med stor interesse.
Er ikke alltid jeg er enig men det er jo bare sundt, flere alternativer/synspunkter er jo flott.....
Har fått mye hjelpher på forumet, og er det noe man har lest, og kanskje glemt, er det bare å søke her på forumet.
Det får man vanskeli gjort på FB.
Vurderer tannstangmontering og overhaling av trailingarmstil vinteren.
Vet at det er forskjellige leverandører og typer av tannstang, og det hadde vært av stor interesse å høre om det evnt er noen her med erfaring fra de forskjellige typene.
Arne, fortsett med dine innlegg og tanker, jeg er helt sikker på at det er mange som følger dine tråder :D
Alt er mulig til det motsatte er bevist.

Brukeravatar
Runex
Corvette-Fanatic
Corvette-Fanatic
Sted: Asker
Kontakt:

Legg inn av Runex » fre mai 08, 2015 22:31

Arne : 10 Likes fra meg :D :) :o :shock: :lol: :P :mrgreen: :D :) :D
Rune G

Brukeravatar
C3VETTE
Corvette-Maniac
Corvette-Maniac
Sted: Lyngdal
Kontakt:

Legg inn av C3VETTE » fre mai 08, 2015 22:39

Jeg følger også med på hva du skriver ,men føler meg ganske underlegne i forhold til dine kunnskaper
Jeg har hatt Mange forskjellige Corvetter over veldig mange år
Det er veldig gøy å følge :|

Det hadde vært gøy om du hadde prøvd min 93 modell c4 i orginalutførelse så kunne du vurdert den opp mot din modifiserte C3

Vi er alle enige om at dette forumet er gull for oss Corvette entusiaster

Mvh Kenneth

Brukeravatar
arneoe
Corvette-Maniac
Corvette-Maniac
Kontakt:

Legg inn av arneoe » lør mai 09, 2015 11:39

s-kongen skrev:Arne, jeg leser alt det du legger ut med stor interesse.
Er ikke alltid jeg er enig men det er jo bare sundt, flere alternativer/synspunkter er jo flott.....
Har fått mye hjelpher på forumet, og er det noe man har lest, og kanskje glemt, er det bare å søke her på forumet.
Det får man vanskeli gjort på FB.
Vurderer tannstangmontering og overhaling av trailingarmstil vinteren.
Vet at det er forskjellige leverandører og typer av tannstang, og det hadde vært av stor interesse å høre om det evnt er noen her med erfaring fra de forskjellige typene.
Arne, fortsett med dine innlegg og tanker, jeg er helt sikker på at det er mange som følger dine tråder :D
Takk for svaret Stein, du er flink til å skrive om dine erfaringer slik at andre kan ta del i dine erfaringer her på forumet. Ser fram til T/A og forstillingsprosjektet ditt til vinteren. :D

Arne

Brukeravatar
arneoe
Corvette-Maniac
Corvette-Maniac
Kontakt:

Legg inn av arneoe » lør mai 09, 2015 11:44

Runex skrev:Arne : 10 Likes fra meg :D :) :o :shock: :lol: :P :mrgreen: :D :) :D
Takk Rune! :D :D .... Jeg trenger noen "likes" og gjerne kommentarer til det jeg skriver .... :D

Arne

Brukeravatar
arneoe
Corvette-Maniac
Corvette-Maniac
Kontakt:

Legg inn av arneoe » lør mai 09, 2015 12:56

C3VETTE skrev:Jeg følger også med på hva du skriver ,men føler meg ganske underlegne i forhold til dine kunnskaper
Jeg har hatt Mange forskjellige Corvetter over veldig mange år
Det er veldig gøy å følge :|

Det hadde vært gøy om du hadde prøvd min 93 modell c4 i orginalutførelse så kunne du vurdert den opp mot din modifiserte C3

Vi er alle enige om at dette forumet er gull for oss Corvette entusiaster

Mvh Kenneth
Det var da ikke meningen at folk skal føle seg underlegne Kenneth. Det har vel du du ingen som helst grunn til, du som har hatt så mange Corvetter. :D :D

... Takk for et generøst tilbud Kenneth, det hadde vært artig å kunne sammenlikne! Jeg er redd for at noen C4 blir min C3 aldri....

Når det gjelder CCN-forumet har jeg i flere anledninger gitt uttrykk for min personlige oppfatning. Jeg håper at dere CCN-styret finner fram til løsninger som er til det beste for klubbens medlemmer, uavhengig av CJ, FB og Forum. Jeg betrakter meg selv som ganske pragmatisk og tilpasser meg dersom jeg føler at CCN er fortsatt noe for meg. Jeg opplever i det siste at folk, via din FB-side, tar kontakt med meg direkte for å få tekniske råd/hjelp. Jeg oppfordrer dem til å skrive om sine erfaringer vi sammen har kommet fram til her på forumet. Dette forutsetter at de har betalt 450kr til CCN sentralt for å få lov til å skrive. Lokalt medlemskap i CCN gjelder ikke etter det jeg forstår? Det kunne kan hende være en tanke å endre dette kravet, slik at andre enn betalende CCN-medlemmer kan skrive her på forumet?

Arne

Brukeravatar
CORVETTENORWAY
Corvette-Freak
Corvette-Freak
Sted: vear,stokke
Kontakt:

Legg inn av CORVETTENORWAY » lør mai 09, 2015 13:58

FB ?????? hva er det :D :D :D jeg leser alt som blir lagt ut her i forumet !

Brukeravatar
jonaz
Corvette-Fanatic
Corvette-Fanatic
Sted: Telemark
Kontakt:

Legg inn av jonaz » søn mai 17, 2015 23:10

Innlegga dine, med bilder/nærbilder/fremgangsmåte, er ihvertfall gull verdt for meg . Liker det godt!!!!

Svar
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable