70 cab, 350 manuell

Lag en tråd om prosjektet/prosjektene dine her. Uavhengig av modell.
Brukeravatar
arneoe
Corvette-Maniac
Corvette-Maniac
Innlegg: 2302
Registrert: tor jun 12, 2008 11:55
Sted: Hokksund
Kontakt:

Re: 70 cab, 350 manuell

Legg inn av arneoe » søn aug 21, 2011 00:09

Du kan vel fortelle hva som er gjort med den nye motoren din. Valg av topper og kam er interesant å vite for mange av oss.

Jeg ser du har valgt et Weiand innsug. Team G # 7530? Er det noen spesiell årsak til at du har valg et single plane innsug Lasse?

Arne

Brukeravatar
Land
Corvette-Freak
Corvette-Freak
Innlegg: 251
Registrert: tor nov 30, 2006 00:03
Sted: Kløfta
Kontakt:

Re: 70 cab, 350 manuell

Legg inn av Land » søn aug 21, 2011 13:41

Motoren er kjørt noen drag i en dragracebil (da med ståltopper) den gikk 12.30 i en 1050kg bil. Kjenner ikke alle detaljer i motoren dessverre. Topper og kam ble erstattet i denne motor.

Det er en 350 4 bolt blokk, som er borret 0,030
Når det gjelder kam så får jeg dataene på den senere (fra han som monterte dette)
Jeg valgte disse toppene:
Brodix SB-Chevy IK 200 Aluminum Cylinder Heads 200cc Intake ports 64cc Combustion Chambers 1.470 Dual Valve Springs 125 lbs. Closed / 325 lbs. Open .575 Max lift 2.02 /1.60 Valves Straight Plug Assembled Sold in pairs
200cc Intake Runner

Valg av innsug var ikke mitt da dette fulgte motor. Kom gjerne med fordeler og ulemper her Arne.
Det sitter manuell kasse i bilen, 2.5" eksosanlegg og headers ble også montert samtidig,
Forgasser er en 600 Edelbrock
Lasse

Brukeravatar
arneoe
Corvette-Maniac
Corvette-Maniac
Innlegg: 2302
Registrert: tor jun 12, 2008 11:55
Sted: Hokksund
Kontakt:

Re: 70 cab, 350 manuell

Legg inn av arneoe » søn aug 21, 2011 17:18

Det var ikke så veldig mye å gripe tak i Lasse, men jeg skal gjøre et forsøk.....

Da du ikke har data om kammen vil jeg ikke kunne gå i dybden. Bodrix ik200 er greie alroundtopper som du sikkert vil like. IK200cc (23grader) sammen med en 7530 på en 355 kan en Edelbrock 600 være litt i det miste laget for å få max ut.... Men det er vel ikke hensikten ......

Jeg tror jeg ville ha prøvd oppsettet slik du har det og gjort eventuelle endringer i ettertid. Er resultatene ok og du er fornøyd er det ingen grunn til å endre noe som helst.

Virker motoren dau i området 1000 - 2500 omdr. ville jeg byttet til en dual plane manifold.

Er problemet at du mister futten over 4500 omdr. ville jeg har prøvd med en Edel 750 i stedet for din 600.

Weiand Team G # 7530 er en manifold som jeg liker veldig godt, men så er jeg vel litt sær oxo :lol: :lol: .... Victor jr og Team G er manifolder i min stil, men de er ikke spesielt brukbare for å få et godt bunndrag når du har en motor som er under 400cui.

Jeg får håpe alt funker bra for deg Lasse og at du er fornøyd med motoren. :D

Arne

kjeholm
Corvette-Freak
Corvette-Freak
Innlegg: 213
Registrert: søn jan 16, 2011 11:33
Sted: Bømlo
Kontakt:

Re: 70 cab, 350 manuell

Legg inn av kjeholm » fre okt 14, 2011 18:02

Kjempe , slike tråder liker vi............... :D

Svar

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest