74 Cab. Sørgelig slutt. Side 10.

Lag en tråd om prosjektet/prosjektene dine her. Uavhengig av modell.
Svar
Brukeravatar
Norcorvette
Corvette-Freak
Corvette-Freak
Innlegg: 460
Registrert: tor jul 31, 2008 21:03
Sted: Narvik
Kontakt:

Re: 74 Cab

Legg inn av Norcorvette » tir apr 02, 2013 23:46

Hvis det er ei m22 kasse så kjøper jeg den, M20/21 blir litt for svak til det motoroppsettet jeg skal ha.
M22 Rock Crusher, ble laget for bigblock. Og den skal tåle ganske mye juling etter hva jeg har lest på div forum.
Har sendt Jesper en PM angående kassen, så får se hva han svarer.

Brukeravatar
Norcorvette
Corvette-Freak
Corvette-Freak
Innlegg: 460
Registrert: tor jul 31, 2008 21:03
Sted: Narvik
Kontakt:

Re: 74 Cab

Legg inn av Norcorvette » ons apr 03, 2013 15:17

Man får NY M22 RC kasse på ebay for rundt 10000,- + frakt/moms

http://www.ebay.com/itm/MUNCIE-M-22-TRA ... 7a&vxp=mtr

Så kommer delene jeg må ha i tillegg; pedaler, link-kitt, girspake, clutsj, svingjul, clutsj actuator kit. +++
Rundt regnet, + - 10000,- + frakt/moms

Brukeravatar
zx9r
Corvette-Fanatic
Corvette-Fanatic
Innlegg: 635
Registrert: tir jan 17, 2012 07:51
Sted: Oslo/kragerø
Kontakt:

Re: 74 Cab

Legg inn av zx9r » ons apr 03, 2013 16:15

Du finner nok ikke noe billigere m22-girkasse enn denne på ebay.
Kjøper du den nå, da har du den i handa i begynnelsen av sommeren.

Har du undersøkt med: http://www.bildelarosby.se/ ??
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money.”
― Margaret Thatcher

Brukeravatar
Norcorvette
Corvette-Freak
Corvette-Freak
Innlegg: 460
Registrert: tor jul 31, 2008 21:03
Sted: Narvik
Kontakt:

Re: 74 Cab

Legg inn av Norcorvette » lør apr 06, 2013 07:17

Tremec tko 600 koster bare et par lapper mer enn nybyggd M22 inkl frakt/moms

M22 - http://www.ebay.com/itm/REBUILT-1966-CO ... 3a&vxp=mtr

Tko600 - http://www.summitracing.com/parts/cmg-t ... /chevrolet

Tenke tenke.

Brukeravatar
zx9r
Corvette-Fanatic
Corvette-Fanatic
Innlegg: 635
Registrert: tir jan 17, 2012 07:51
Sted: Oslo/kragerø
Kontakt:

Re: 74 Cab

Legg inn av zx9r » lør apr 06, 2013 12:41

Da ville jeg tenkt på behovet ang. landeveien med overdrive vs oldschool-kasse med lyd "rockcrusher", gateracer eller cruiser?
Jeg også tenker på dette med å bytte (til neste år med bigblock og evnt. annen girkasse), om det er noen som har hatt begge kassene som kan uttale seg?
Mitt behov er ikke å kjøre på motorveien, trenger ikke overdrive, er mest opp av følelsen og lyden. Leste på et annet forum om en som elsket m22-kassa si pga lyden av kassa.

Et sitat du bør tenke over "I have seen Muncies break... and i have broken them... I havent seen a TKO break yet".
og enda et sitat til "the TKO eats the M22 for lunch".

Fra det ene til det andre Thomas, etter mine beregninger så blir det en kjempevarm sommer, ihvertfall sørpå, vi er heldige som har convertible :lol: :lol: , du må passe på å få bilen ferdig før varmen setter inn.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money.”
― Margaret Thatcher

Brukeravatar
Norcorvette
Corvette-Freak
Corvette-Freak
Innlegg: 460
Registrert: tor jul 31, 2008 21:03
Sted: Narvik
Kontakt:

Re: 74 Cab

Legg inn av Norcorvette » fre apr 12, 2013 18:42

Vil jeg få plass til nymotoren under dette panserer?

Bilde

Brukeravatar
zx9r
Corvette-Fanatic
Corvette-Fanatic
Innlegg: 635
Registrert: tir jan 17, 2012 07:51
Sted: Oslo/kragerø
Kontakt:

Re: 74 Cab

Legg inn av zx9r » fre apr 12, 2013 18:56

Er ikke dette panseret vanlig på bigblock-utgaven da? om man bruker original innsugmanifold.
Har stikksag du kan låne av meg om det skulle butte imot, si bare ifra.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money.”
― Margaret Thatcher

Brukeravatar
Norcorvette
Corvette-Freak
Corvette-Freak
Innlegg: 460
Registrert: tor jul 31, 2008 21:03
Sted: Narvik
Kontakt:

Re: 74 Cab

Legg inn av Norcorvette » fre apr 12, 2013 22:08

Stikksag ja. Det blir vel bra tenker jeg.

Nei, blir vel nytt panser da.

Orginal høyde på innsug? hvor høyt er det?

Blir vel dette kittet fra summit.
http://www.summitracing.com/parts/bro-9 ... /chevrolet

Men hvem vet, har ikke bestemt meg ennå

Brukeravatar
zx9r
Corvette-Fanatic
Corvette-Fanatic
Innlegg: 635
Registrert: tir jan 17, 2012 07:51
Sted: Oslo/kragerø
Kontakt:

Re: 74 Cab

Legg inn av zx9r » fre apr 12, 2013 22:14

Du må nok trå til med bigblockpanser da ja, men det blir flott det, som denne.

Bilde
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money.”
― Margaret Thatcher

Brukeravatar
Norcorvette
Corvette-Freak
Corvette-Freak
Innlegg: 460
Registrert: tor jul 31, 2008 21:03
Sted: Narvik
Kontakt:

Re: 74 Cab

Legg inn av Norcorvette » tor apr 18, 2013 11:45

Da er nyblokka i motorbukken. Bare resten igjen.

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Står et par nummer på blokken for dere guruer med peiling også
Står hi perf også på blokken. Hva menes med det? spesielle greier eller?

Bilde

Bilde

Bilde

Brukeravatar
Norcorvette
Corvette-Freak
Corvette-Freak
Innlegg: 460
Registrert: tor jul 31, 2008 21:03
Sted: Narvik
Kontakt:

Re: 74 Cab

Legg inn av Norcorvette » søn apr 21, 2013 18:45

Hvor mye skal jeg kappe av fjera, og hvor skal jeg kappe? Oppe eller nede.
Dem svarte fjerene som skal kappes. Den gamle rustne sto på fra før.

Bilde

Brukeravatar
HARRY
Corvette-Maniac
Corvette-Maniac
Innlegg: 2075
Registrert: tor jan 01, 1970 02:00
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: 74 Cab

Legg inn av HARRY » søn apr 21, 2013 20:38

Ut fra bildet bør du vel ikke kappe noe som helst ? ellers vil det bli alt for lavt vil eg tro. Monter og prøv før du gjør noe du angrer på :)
Selge de gamle fjærene ? Min er litt for lav ;)

Brukeravatar
Norcorvette
Corvette-Freak
Corvette-Freak
Innlegg: 460
Registrert: tor jul 31, 2008 21:03
Sted: Narvik
Kontakt:

Re: 74 Cab

Legg inn av Norcorvette » søn apr 21, 2013 21:33

Di nye fjerene vil gi samme høyde som orginalfjerene gir. Dem er bare kortere og tykkere.

Sitat fra zip-corvette:

New replacement 1965-1982 Corvette front coil springs will restore your Corvette's ride height and eliminate that sagging front end and mushy ride. Designed for 1965-1974 396, 427, 454 Corvettes and 1973-1982 350 Corvettes. Replacement springs are similar to F41suspension, utilizing a shorter spring but a higher spring rate.This makes for an easier installation without the use of dangerous spring compressors. Springs can be installed by placing them into the springs grooves in your lower control arm and using a jack to compressor the spring and align the control arm with the spindle assembly. These springs will not affect original ride height. Painted black. Sold in pairs. Made in USA.

Selge di gamle? Du kan få dem vis du betaler frakt. 8)

Husker ikke hva jeg betalte for dem, men ring og hør med aarnes. Var der jeg kjøpte dem :)

Brukeravatar
Norcorvette
Corvette-Freak
Corvette-Freak
Innlegg: 460
Registrert: tor jul 31, 2008 21:03
Sted: Narvik
Kontakt:

Re: 74 Cab

Legg inn av Norcorvette » ons apr 24, 2013 23:23

Ny farge på blokken 8)

Bilde

Bilde

Bilde

Brukeravatar
zx9r
Corvette-Fanatic
Corvette-Fanatic
Innlegg: 635
Registrert: tir jan 17, 2012 07:51
Sted: Oslo/kragerø
Kontakt:

Re: 74 Cab

Legg inn av zx9r » tir apr 30, 2013 20:13

Når det gjelder kapping av fjærer, så har jeg erfart at det har stor betydning hva slags type støtdempere man har påmontert.
Hadde en gang gassdempere forran på en bil, og fjærene ble tilslutt kappet ganske mye (3 ganger ble det demontert, kappet, og påmontert igjen), uten antydning til senkning.

Btw...synes fargen på blokka virket litt blek, er dette originalfargen til GM??? skal det være slik? og skal du ha klarlakk utenpå? (klarlakk på alt skal jeg ha, når den tid kommer, og det skal sprøytes på)
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money.”
― Margaret Thatcher

Svar

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest