SOS! Tenningsproblemer - MSD

Generelt om emne. Bruk denne når det ikke gjelder en spesiell modell.
Svar
Hans V
Corvette-Newbie
Corvette-Newbie
Kontakt:

SOS! Tenningsproblemer - MSD

Legg inn av Hans V » man sep 21, 2015 20:11

Får ikke liv i C2en om dagen og har diagmostisert problemet til tenningstidspunkt (og her har jeg passert min kompetanse). Det er gnist, batteriet er fulladet, forgasseren får bensin, men selv med startgass hoster den bare så vidt til. Har MSD-tenning og fordeleren har nok forskjøvet seg ut av posisjon (tipper jeg). Den er merket og jeg har prøvd et utall forskjellige innstilinger uten at det er mulig å få liv i bilen. Dette skjedde plutselig fra en dag til den neste. Antagelig / forhåpentligvis en bagatell. Ettersom jeg er tilbakestående på alt som har med srtøm å gjøre trenger jeg hjelp. Og jeg kan ikke kjøre den på verksted. ;) Er det tilfeldigvis noen her bosatt i Drammensdistriktet (bor i Lier 3 km fra Drammen sentrum) som har kunnskap og lyst så er det mulig for en liten ekstrajobb her, ring meg på 470 25 930.

Brukeravatar
arneoe
Corvette-Maniac
Corvette-Maniac
Sted: Hokksund
Kontakt:

Re: SOS! Tenningsproblemer - MSD

Legg inn av arneoe » man sep 21, 2015 21:34

Hva har du av verktøy? Hva må jeg ta med meg? Jeg kan jo stikke innom en kveld denne uken dersom vi finner en tid som passer for oss begge. Bor i Hokksund så det er ikke lange trippen.

Arne

Hans V
Corvette-Newbie
Corvette-Newbie
Kontakt:

Legg inn av Hans V » tir sep 22, 2015 08:06

Suverent! Har et multimeter som jeg ikke skjønner opp og ned på. De er alt. :wink: Ringer deg.

Mvh Hans

Brukeravatar
arneoe
Corvette-Maniac
Corvette-Maniac
Kontakt:

Legg inn av arneoe » tir sep 22, 2015 19:31

Det går bra Hans. :D

Arne

Brukeravatar
arneoe
Corvette-Maniac
Corvette-Maniac
Kontakt:

Legg inn av arneoe » ons sep 30, 2015 12:15

Takk for sist Hans!
Da kom vi et stykke på vei. Ta kontakt når du er klar til å komme en tur til Vestfossen så skal vi finjustere tenninga. Det er en kjempeflott C2 du har kjøpt! :D .... Lov meg å legge inn noen bilder av bilen din her på forumet og skriv litt om hvordan du feilsøkte og hva du gjorde for å få liv i motoren din. Ved å skrive litt om egne erfaringer vil svært sikkert komme andre til gode. De fleste leser og spør .... fåtallet bidrar .... slik har det dessverre blitt ....

Arne

Hans V
Corvette-Newbie
Corvette-Newbie
Kontakt:

Legg inn av Hans V » tir okt 13, 2015 21:29

Stor takk til Arne her! Ikke bare hjalp du meg med å finne ut av dette (som egentlig var bensintilførsel-problem) men har og lært meg de grunnleggende stegene i tenningsjustering. For en som tilbringer dagene med regneark og i møterom var dette veldig lærerikt. Og nå går bilen mye finere enn den har gjort.

Brukeravatar
arneoe
Corvette-Maniac
Corvette-Maniac
Kontakt:

Legg inn av arneoe » fre nov 06, 2015 09:24

Det var jo fint at du fikk ordnet problemene Hans, du gjorde jo det meste selv. Det er jo greit at motoren får bensin :lol: ...... Forstår på tilbakemeldingene dine at C2'en din går bra nå og at du ble fornøyd. :D ..... Som du sikkert forsto justerte vi tenningen dynamisk i de forskjellige turtallsområder fra 750 - 3500 omdr. Det synes som om vekter, fjører og vakuum-klokka er godt tilpasset (tenningskurven er helt etter "boka") og motoren er nå "responsive". Jeg likte svært godt understelloppsettet på C2'en din og valget av basiskomponenter er mer eller mindre det samme som jeg har gjort på min C3. Ta kontakt til neste vår så skal jeg bli med deg når du skal ha 4hjulskontroll i Vestfossen. Vi sees til våren.

Arne

Svar