Kranglete -77 350...

Generelt om emne. Bruk denne når det ikke gjelder en spesiell modell.
Svar [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
Brukeravatar
Steelduck
Corvette-Newbie
Corvette-Newbie
Sted: Folldal
Kontakt:

Kranglete -77 350...

Legg inn av Steelduck » ons jan 09, 2013 22:31

Hei!

Fruen i huset har gått til innkjöp av en -77 Silverado K-10. Det er jo ingen Corvette, men motoren bör väre velkjent for de med C3. Så derfor spörr jeg her etter råd. :)

Bilen er sabla tungstarta i kaldt vär. Og nesten umulig å blåse liv i under -10... Og når den först starter, så må den gå leeenge för det blir noe krefter i den. Bare man setter den i gir, så dauer den... Jeg har en mistanke om at forgasseren kan väre en stor del av problemet. Det er visstnok en Edelbrock. Vi har bytta både flotörer og akselerator-pumpa, uten att det gjorde noe särlig forskjell. Nå skal det sies att jeg ikke har fagbrev i justering av denslags, men jeg kan ikke skjönne att den er veldig "av". Om man kjörer etter den, så lukter det bensin. Men, kan f.eks. dårlige tennplugger eller feil tenningstidspunkt gi slike symptomer?

Motoren har (ifölge selger) fölgende spesifikasjoner: 350 stroket til 383, nyere Vortech topper, Edelbrock innsug og forgasser, Iskey kam og headers. Tenninga er ikke orginal, men er usikker på fabrikat. Den skal (også ifölge selger...) yte närmere 300 gamp. Corvetten min skal väre i närheten av 330. Og selv om den såklart er noe lettere, så synes jeg de 300 hesten må väre rimelig late....

Siden forgasseren lekker noe bensin gjennom div. gjennomföringer, så tror jeg att det kanskje hadde värt en idè å bytte den ut uansett. Er det noen som har ett godt forslag til en gasser som passer til dette oppsettet?

Om noen lurer på hvor langt bilen har gått, så har vi ikke piling (som leder meg inn på ett annet spörsmål: er det noen som har ett godt forslag til hvor vi kan sende speedometeret til reparasjon?). Men, motoren skal ha värt overhalt nylig. I California riktignok, så den er jo ikke tilpasset norske forhold slik sett.

På forhånd takk.
Ole Even og Caroline.

Brukeravatar
Steelduck
Corvette-Newbie
Corvette-Newbie
Sted: Folldal
Kontakt:

Re: Kranglete -77 350...

Legg inn av Steelduck » tir jan 29, 2013 23:35

Er det virkelig ingen som föler att de har noe å bidra med her? :?

Brukeravatar
jan arne
Corvette-Freak
Corvette-Freak
Sted: STORD
Kontakt:

Legg inn av jan arne » ons jan 30, 2013 00:40

En Edelbrock 650cfm elle 750 cfm skulle vel holde tror jeg 800 blir kanskje litt stort.
Ring Sarpsborg motor de har på lager og hjelper deg helt sikkert om du har spørsmål

Brukeravatar
4Takt
Corvette-Freak
Corvette-Freak
Kontakt:

Legg inn av 4Takt » tor jan 31, 2013 00:05

Lenge siden jeg eide bil av denne typen med V8 Bensin. 2,5l +...på mila. På sommerbilen er det ikke så nøye med choke. I california har det stort sett vært sommer de gangene jeg har vært der. Har du sett om dette er montert og virker...

Brukeravatar
klokka
Corvette-Fanatic
Corvette-Fanatic
Kontakt:

Legg inn av klokka » tor jan 31, 2013 14:53

Steelduck skrev:Er det virkelig ingen som föler att de har noe å bidra med her?
Med så lite info, er det ikke lett å bidra med noe relativt fornuftig. Blir nesten som "bilen min starter ikke - hva er feilen ??"

Brukeravatar
v8power
Corvette-Fanatic
Corvette-Fanatic
Kontakt:

Legg inn av v8power » fre feb 01, 2013 00:36

Første tanke er jo om choken funker som den skal.

Brukeravatar
Norcorvette
Corvette-Freak
Corvette-Freak
Sted: Narvik
Kontakt:

Legg inn av Norcorvette » tor feb 07, 2013 23:22

Ville prøvd å tette bensinlekkasjene først jeg.

http://www.norskspeedometerservice.no/

Svar
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable