Testing og Tuning

Generelt om emne. Bruk denne når det ikke gjelder en spesiell modell.
Svar
Brukeravatar
klokka
Corvette-Fanatic
Corvette-Fanatic
Innlegg: 719
Registrert: tor jan 01, 1970 02:00
Kontakt:

Testing og Tuning

Legg inn av klokka » søn aug 19, 2012 12:39

Legger ut et par linker om test og tuning. Ikke alltid mye å hente på gasser bytte :) Legg også merke til at 350 med originale topper med dårlig forbrenningskammer liker mye total tenning (39 grader på 63 Wagon motoren).
http://www.carcraft.com/techarticles/cc ... ewall.html
http://www.chevyhiperformance.com/tech/ ... n_tune_up/

Brukeravatar
Runex
Corvette-Fanatic
Corvette-Fanatic
Innlegg: 899
Registrert: tor jun 17, 2010 14:40
Sted: Asker
Kontakt:

Re: Testing og Tuning

Legg inn av Runex » man aug 20, 2012 13:46

Har du noen anbefalinger når det gjelder timing lamper ?
Har bestillit en Equus "pro" versjon med digitalt display.
http://www.summitracing.com/parts/EQU-5568/
Synes det er blitt mange "Kina produkter" av tenningslamper, men tvilsom kvalitet.
Rune G
_______________
99 C5 Cab Z51

Brukeravatar
klokka
Corvette-Fanatic
Corvette-Fanatic
Innlegg: 719
Registrert: tor jan 01, 1970 02:00
Kontakt:

Re: Testing og Tuning

Legg inn av klokka » tir aug 21, 2012 07:52

Har sett en test for mange år siden, og konklusjonen på den var at noen av de dyreste var mest unøyaktige :) (varierte vel 3-4 grader i den testen) Jeg hadde på den tiden en Flaming River #FR1001, og den kom ganske bra ut. Det viktigste er vel at du bruker den samme lampen hele tiden. Tenning er jo egentlig bare et tall , som regel mellom 30 og 40 grader totalt :D For optimal justering til den enkelte motor kreves bremsebenk/rulle/dyno pack eller testing på stripa.

Svar

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester