Automatkasse TH700R4

Generelt om emne. Bruk denne når det ikke gjelder en spesiell modell.
Svar [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
thomasev
Corvette-Freak
Corvette-Freak
Sted: Bergen
Kontakt:

Automatkasse TH700R4

Legg inn av thomasev » fre jan 06, 2012 09:23

Holder på med et motorbygg på min C4 som vil gi en ytelse på mellom 450-500 HK..
Må bestemme meg hva som skal gjøres med automatkassen, har to valg - enten overhale hjemme hos enten RATS i Østfold eller Automatgear service i Bergen, eller kjøpe kasse fra USA.

Overhaling hjemme kommer på ca 30K.

For mellom 17-18K kan jeg få en kasse hjem fra USA (inkluderer mva + frakt). ATI har f.eks en TH700R4 competition kasse som synes å være OK.

http://www.atiracing.com/products/trans/700r4/

TCI har jeg ikke lyst å kjøpe, har hørt noe negativt om kassene fra TCI ..

I går fikk jeg vite om en annen leverandør i USA som kun bygger kasser for blant annet drag - Rossler Transmissions. De bygger også 700R4 kasser..

http://www.rosslertrans.com/

Noen her som har kasser fra enten ATI eller Rossler?

Brukeravatar
v8power
Corvette-Fanatic
Corvette-Fanatic
Kontakt:

Re: Automatkasse TH700R4

Legg inn av v8power » fre jan 06, 2012 12:14

Bowtie overdrives driver nesten bare med 700kasser. Funket fint den jeg kjøpte der. Kassene jeg har kjøpt hos TCI har funket fint. Hører alltid mye forskjellig. Husk det jobber hundrevis av folk hos de store firmaene. slett ikke alle har samme erfaring og kompetanse. Kasser fra samme firma kan sikkert variere etter hvem som har overhalt den.

thomasev
Corvette-Freak
Corvette-Freak
Sted: Bergen
Kontakt:

Legg inn av thomasev » fre jan 06, 2012 19:05

Ringte nettopp til Rossler Transmission og de kunne ikke levere til C4 pga manglende "core".. De nevnte at 700R4 kassen til C4 er en spesialversjon som er noe sjelden.. Kassen min har en stor V på siden som tilsier at det er en C4 versjon av 700R4, men at de skal være noe vanskelige å fa tak i visste jeg ikke..
Noen som vet noe mer om dette? Vil helst ikke bestille en kasse fra USA for å finne ut at den ikke passer - da vil jeg heller vedlikeholde min egen kasse..

Brukeravatar
v8power
Corvette-Fanatic
Corvette-Fanatic
Kontakt:

Legg inn av v8power » fre jan 06, 2012 21:57

Kan tenke meg at stussen og kansje lengden er spesiell. Kassene som står i Firebird/Camaro har torquearm infestning bla og passer ikke uten videre.

Brukeravatar
1963
Corvette-Newbie
Corvette-Newbie
Kontakt:

Legg inn av 1963 » fre jan 06, 2012 22:36

Ta kontakt med Ole Ringstad på RATS så får du noe som holder og med Norske garantier, kjøp fra USA er umulig å reklamere på ved feil. Har selv erfart dette.

Svar
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable