motoroppsett 396

Generelt om emne. Bruk denne når det ikke gjelder en spesiell modell.
Svar [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
Brukeravatar
vette6464
Corvette-Lover
Corvette-Lover
Innlegg: 108
Registrert: tor jan 01, 1970 02:00
Sted: skulstad,brattvåg
Kontakt:

motoroppsett 396

Legg inn av vette6464 » tir jul 06, 2010 01:00

lunati bracket master 2 cam

Specifications: * Advertised duration: 292 intake/292 exhaust * Duration at .050 in. cam lift: 230 intake/230 exhaust * Gross valve lift: .544 in. intake/.544 in. exhaust * Lobe separation: 109 degrees * RPM range: 2000 to 5500 * Decent idle

blokk boret 0,30.nye h-profil råder,keith black stempel,dome 0.180.blir ca 10,3 i comp
toppene er oval port
innsug edelbrock torqer 2, Square bore singel plane
gasser.holley 650 dobbel pumper
tenning,msd
2,5" hooker headers
hd oljepumpe
gear drive register
arp bolter
alt innvendig er nytt.

noen motorguruer som har noen innvendinger??noe som mangler/feil??
motas med stor takk :)


hilsen kjartan

Brukeravatar
klokka
Corvette-Fanatic
Corvette-Fanatic
Innlegg: 719
Registrert: tor jan 01, 1970 02:00
Kontakt:

Re: motoroppsett 396

Legg inn av klokka » tir jul 06, 2010 08:58

Alle originale chevy topper virker best med mer durasjon på eksos enn på innsug. Til gatekjøring er det også bedre med mer lobe separasjon (112-114)=mindre overlap Sjekk Lunati sin voodoo serie. Ville også byttet innsug til et dobbel plan(air gap) og brukt vanlig rullekjede for kam. Ville også brukt en 750(eller større) gasser med el choke, men om du har en 650 som er bra, ville jeg prøvd den først. Have fun :D

Brukeravatar
vette6464
Corvette-Lover
Corvette-Lover
Innlegg: 108
Registrert: tor jan 01, 1970 02:00
Sted: skulstad,brattvåg
Kontakt:

Re: motoroppsett 396

Legg inn av vette6464 » fre jul 09, 2010 04:20

sendte forespørsel til summit om oppsett,og fikk det her til svar.

Edelbrock Performer RPM Intake Manifolds,dual plane.1500-6500 rmp
http://www.summitracing.com/parts/EDL-7161/

COMP Cams Xtreme Energy Cam and Lifter


Basic Operating RPM Range 1,800-6,000
Intake Duration at 050 inch Lift 230
Exhaust Duration at 050 inch Lift 236
Duration at 050 inch Lift 230 int./236 exh.
Advertised Intake Duration 274
Advertised Exhaust Duration 286
Advertised Duration 274 int./286 exh.
Intake Valve Lift with Factory Rocker Arm Ratio 0.552 in.
Exhaust Valve Lift with Factory Rocker Arm Ratio 0.555 in.
Valve Lift with Factory Rocker Arm Ratio 0.552 int./0.555 exh. lift
Lobe Separation (degrees) 110
Intake Valve Lash 0.000 in.
Exhaust Valve Lash 0.000 in.
Grind Number CB XE274H-10
Computer-Controlled Compatible No
Lifters Included Yes

http://www.summitracing.com/parts/CCA-CL11-246-3/


så er spm.det står innsuget IKKE passer under org corvette panser!!
har 67 big block panser på bilen.er det noen forskjell på høgd bb/sb motorer??

hva synest dere om det oppsettet dei lokker med??
gasseren er brukt ca 100mil,og er ny

kjartan

Brukeravatar
klokka
Corvette-Fanatic
Corvette-Fanatic
Innlegg: 719
Registrert: tor jan 01, 1970 02:00
Kontakt:

Re: motoroppsett 396

Legg inn av klokka » fre jul 09, 2010 17:06

Tja, ligner nok på det jeg ville valgt, men her er det mange meninger og ingen fasit :D Spørs som alltid hva bilen skal brukes til. Kjipt om innsuget er for høyt :lol: Er det for lavt,kan du alltid teste med spacer.

Brukeravatar
4Takt
Corvette-Freak
Corvette-Freak
Innlegg: 359
Registrert: tor jan 01, 1970 02:00
Kontakt:

Re: motoroppsett 396

Legg inn av 4Takt » fre jul 09, 2010 21:55

Jeg har brukt tilsvarende kamaksler på større utgaver av BB chevy. Du kan forvente ventilflyt så tidlig som 5200-5500med disse profilene på BB. På Nils sin 67 427 byttet vi til premium choice fjærer og titan Retainer det hjalp noe. Blir spennende å se hvor lenge kammen eventuelt Ti retainerne holder.Bruk et orginalt GM innsug. Jeg har 2stk Edelbrock RPM air gap liggende på hylla. Selges rimelig til de jeg ikke kjenner. De ble lagt der etter testing i benken. Pass på ventilstørrelsen på 396. De store innsugsventilene treffer blokka!. Hva med å øke til 4.0" eventuelt 4,25" slag? i en 396 har noen prøvd det :shock: Du trenger ikke høyvolum oljepumpe. Std BB er mer en bra nok. Høyvolum koster mere å drive. bruk Holley 750 vakum m/el choke.

Brukeravatar
vette6464
Corvette-Lover
Corvette-Lover
Innlegg: 108
Registrert: tor jan 01, 1970 02:00
Sted: skulstad,brattvåg
Kontakt:

Re: motoroppsett 396

Legg inn av vette6464 » lør jul 10, 2010 00:15

4 takt har pm

Brukeravatar
klokka
Corvette-Fanatic
Corvette-Fanatic
Innlegg: 719
Registrert: tor jan 01, 1970 02:00
Kontakt:

Re: motoroppsett 396

Legg inn av klokka » lør jul 10, 2010 18:11

4-takt har selvfølgelig helt rett når det gjelder både oljepumpe og tidlig ventilflyt på XE kammer. Personlig liker jeg best mek. kam på BB Chevy nettopp pga tungt vippetøy. Når da kammene har høy hydraulisk intensitet, blir det tidlig ventilflyt. Hadde for mange år siden en original 350 hk 396, 70 mod hydraul-kam som var "stock legal" men ingen stock motor. Kjørte på Mantorp og Gardermoen noen ganger i stock. (før bracket klassene kom). Den gikk utrolig nok best når jeg dro den til 7K rpm. Mye durasjon og overlap, standard løft. ca 6 in/hg i vakum :lol:

Brukeravatar
vette6464
Corvette-Lover
Corvette-Lover
Innlegg: 108
Registrert: tor jan 01, 1970 02:00
Sted: skulstad,brattvåg
Kontakt:

Re: motoroppsett 396

Legg inn av vette6464 » søn jul 11, 2010 04:55

er det stor forskjell på edelbrock air gap og det her Weiand Stealth innsuget???

for å vær sikker på det blir plass under panseret :idea:

http://www.summitracing.com/parts/WND-8019/

har en ls6 mekanisk kam og liggende 8) ,men blir vel bare justering av ventiler i tide å utide :?:

noen som har et bra oppsett å foreslå?? cruising bil for det meste,brukte den endel til autoslalom før det ble krav om veltebøyle :evil:

Brukeravatar
klokka
Corvette-Fanatic
Corvette-Fanatic
Innlegg: 719
Registrert: tor jan 01, 1970 02:00
Kontakt:

Re: motoroppsett 396

Legg inn av klokka » søn jul 11, 2010 08:12

Justering av ventiler i "tide og utide" er forlengst et tilbakelagt stadium. Følg med i timen :lol: http://www.summitracing.com/parts/MIL-10771/ Finnes mange andre lignende typer. Tror ikke det er veldig stor forskjell på de 2 innsugene du nevner, har ikke testet, så dette vet nok andre mer om. Om du virkelig har 10,3 i grunnkomp, pass på sylindertrykk med jerntopper. Finnes mange som har big block vetter på forumet. Kanskje noen kan hjelpe deg med en kombinasjon som funker :D

Svar
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester