Jeg lurer på om dere kan opne en topic

Generelt om emne. Bruk denne når det ikke gjelder en spesiell modell.
Svar [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
i <3 chevy
Corvette-Newbie
Corvette-Newbie
Kontakt:

Jeg lurer på om dere kan opne en topic

Legg inn av i <3 chevy » tor nov 01, 2007 14:10

Hei jeg savner en topic om motorer..

smalblock

big block

eller lignende..

Brukeravatar
henning
Site Admin
Site Admin
Sted: Bergen
Kontakt:

Nytt emne

Legg inn av henning » tor nov 01, 2007 20:34

Jeg regner med det var nytt emne du mente og ikke ny topic. Hvis dette medfører riktighet ble du vel glad nå :D

Brukeravatar
4Takt
Corvette-Freak
Corvette-Freak
Kontakt:

Legg inn av 4Takt » fre nov 02, 2007 22:25

Jeg vekslet et par ord med styret i klubben om hva jeg kunne/burde skrive om på forumet for et par uker siden. Da jeg ofte får spørsmål fra medlemmer om oppgradering/bytte av motorer i tilårskommne C3 m.fl.
For oss som driver her hjemme på berget, er det for tiden vanskelig å bortforklare kjøp av kassemotorer med en $ kurs på 5,40. Mange har handlet "over there" og også "back here" siden ZZ motorene dukket opp på midten av nittitallet. Uten å ha satt meg inn i temaet grundig så var vel ZL1, L88, LS6 og LS7 de opprinnelige kassemotorene. Jeg kjøpte min L88 motor, "opprinnelig ZL1" ca 1985 for 40,000 kroner. 1400 Kg 69 Camaro med 500+ var heftig skyss for en 22 år ung student. Utrolig at den fortsatt er hel.... Men tilbake til motorene. På verkstedet har vi en kunde/kammerat som kjøpte seg en ZZ383 som han skal bruke i sin baneriggede C3. Han dumpet den gamle L48 motoren sin hos oss da han ikke hadde brukt for'n mere. Vi: les Tom & Erik har satt oss som mål å bygge om denne L48 til å bli "sterkere" enn ZZ383 motoren uten at det synes utenpå. Foreløpig resept er blokk boret 0.30" Orginal Veivaksel slipt 0.010" , råder m ARP bolter og flate smidde stempler. Topplokkene vi skal bruke er lett modifiserte GM's "Jern" Vortec Bowtie, (McLaren har brukt over 5000 timer på disse for GM dersom min info er korrekt). Vi skal bruke orginalt Innsug/m Quadrajet, støtstenger, vippearmer, toppdeksler, bunpanne etc. Vi skal også bruke gammeldags mekanisk "sklikam" Jeg kommer til å trenge litt hjelp av Henning til å få bilder på siden. For tiden er Blokka, Veivparti og topplokk ferdigstilt. Vi venter på kamaksel og stempelfjærer. Denne motoren skal også kunne bygges/kjøpes til en konkuransedyktig pris! Stay Tuned!

Brukeravatar
henning
Site Admin
Site Admin
Sted: Bergen
Kontakt:

Legg inn av henning » fre nov 02, 2007 23:33

Bare å sende meg bildene så skal jeg nok få dem online :)

Brukeravatar
4Takt
Corvette-Freak
Corvette-Freak
Kontakt:

Legg inn av 4Takt » lør nov 03, 2007 10:59

Jeg skrev en null for mye, det var 500 timer ikke 5000. Er ikke sikker på hvordan jeg legger inn en link ,men her er et forsøk:

http://www.superchevy.com/technical/eng ... index.html - 75k

Dersom vi ikke klarer å få Quadrajet forgasseren til å virke, skal vi bruke en Holley 650 Spread Port. Hele poenget er at motoren skal se 100% orginal ut, og passe under panseret.

Brukeravatar
4Takt
Corvette-Freak
Corvette-Freak
Kontakt:

Legg inn av 4Takt » lør nov 03, 2007 11:56

Som dere ser så er også Vortec Bowtie toppene et godt valg for de som ønsker å få litt ekstra fart i en allerede innkjøpt ZZ4 motor. Vi har brukt et par timer på porting og planing av toppene før montering. Håper at dere som leser blir engasjert og stiller spørsmål, eventuelt retter kritikk. Har forøvrig også signert en avtale med et firma i USA som levrerer innsprut til V8 motorer. Har planer om å bygge en EFi 489 BB i løpet av Desember. Corvetten skal også bygges om til innsprut samt et par 383 "High torque/high horsepower" Tror det blir en lærerik å spennende vinter.

johan
Corvette-Newbie
Corvette-Newbie
Kontakt:

Legg inn av johan » ons jan 02, 2008 14:38

Når kommer fortsettelsen på prosjektet

Svar
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable