Hei .
Jeg har C5 , men det er samme prinsippene som gjelder for C5 og C6 .
Du har en venstre tank med en el.pumpe som driver en ejektorpumpe i høyre tank . ECM ser signalene fra begge nivåsensorene og da skal høyre tank tømmes først før nivået i venstre skal synke . Dersom dette ikke skjer pga ejektorpumpen (siphron) ikke fungerer eller nivåsensorer som ikke fungerer ordentlig vil ECM indikere dette ved å kjøre tankmåler til null . Det vil også kommer relevante feilmeldinger , På C5én kan du lese av dette på displayet , men på C6 må du ha en kodeleser ( Tech 2 er tingen i mine øyne) .Har du feilkoder er det lettere å gi mer presis info .
Er årsaken at det er lagt seg belegg på nivåmåler(ene) så kan det hjelpe å fylle på en flaske med Techron på ca 1/4 tank , fylle tanken full for å blande dette over i begge tanker . Gjenta så dette 1 eller 2 ganger .
Med uten feilkoder blir dette kvalifisert gjetning .
Jeg laget en tråd om C5éns tankmålersystem i denne tråden
http://www.corvetteclub.no/forum/10/7733
Nederste bilder viser design på 2003.5 --> tanksystem .
Fra dette året ble tankene toppmonterte dvs du må ned med begge tankene dersom du må bytte pumpe/rep/bytte nivåmåler.
mvh Øystein