BB exhaust til corvette c5-2000

Kamat
Corvette-Newbie
Corvette-Newbie
Kontakt:

BB exhaust til corvette c5-2000

Legg inn av Kamat » lør mar 11, 2017 19:54

Hei , ny i forumet . Skal hente en C5 2000 med org. ekshaust. Sjekket BB - og med systemet rout 66 får du den grime - grove lyden av en V-åtter - men rolig på tur. Må- ha lyd . men ikke stats med for mye over mange timer - HELE tiden-. Noen som har erfaring med hvilket som er bra ??
Første " vette" - nyyydelig bil heten til uken. Kan få BB exhaust direkte fra produsent.

Håper på tilbakemelding.
Mvh Asbjørn

Brukeravatar
C5_2000
Corvette-Fanatic
Corvette-Fanatic
Sted: Søgne
Kontakt:

Re: BB exhaust til corvette c5-2000

Legg inn av C5_2000 » lør mar 11, 2017 20:58

Hei .

Har ikke peiling BB anlegg med jeg satte på Borla Stinger S-Type på min 2000 modell og er veldig fornøyd .
http://www.ebay.com/itm/Borla-Stinger-E ... 7x&vxp=mtr
Flott lyd på tomgang og passe lyd når jeg kjører med taket av i 80 sonen .
Virret bilen med mobilen for et par uker siden og gjorde dette opptaket som gir et brukbart inntrykk av lyden på tomgang

mvh Øystein

https://www.youtube.com/watch?v=9UIwXAo ... e=youtu.be

Brukeravatar
C3VETTE
Corvette-Maniac
Corvette-Maniac
Sted: Lyngdal
Kontakt:

Legg inn av C3VETTE » lør mar 11, 2017 23:31

Hei og velkommen på forumet og ikke minst med C5

Jeg har Billy B anlegg på min Z06 .
Virker helt ok ,ikke for mye lyd etter min smak
Greit på langtur
Mvh Kenneth

Brukeravatar
C5_2000
Corvette-Fanatic
Corvette-Fanatic
Kontakt:

Legg inn av C5_2000 » søn mar 12, 2017 07:56

Siden du har kjøpt deg en 2000 modell så anbefaler jeg deg å montere en LMC5 modul slik at du slipper å oppleve stopp pga GM's feilkontruerte Coloumn lock system .
Her er en tråd som viser hva det gjelder og hva som trengs gjøres .
Jeg la inn noen bilder av min installasjon i tråden som kan forhåpentligvis være til hjelp .
http://www.corvetteclub.no/forum/10/7697

mvh Øystein

Kamat
Corvette-Newbie
Corvette-Newbie
Kontakt:

Legg inn av Kamat » søn mar 12, 2017 10:33

Hei , og takk for video Øystein, bilen din er maken til den jeg får. Ja - fin lyd - hørt på en del andre på nett så jeg får se hva som bestilles. Er LMC5 modul nødvendig ? - stopper c5`n ofte ?? Sprøtt - vet dere hva som gjør det - virker inn på "motor kutt" mener jeg ? Jeg er "grønn" - dere har peiling - og skikkelig hyggelig å være på forumet. Kommer til å spørre og grave - håper OK. Har ingen dame akkurat nå så det blir "vettekos" denne våren.
Bestilte c5 Fog light HID coversion Kit og må vel bestille "MÅ BARE HA" greier . Fått fin hobby på gamle dager :D .
Takk for hyggelig mottagelse. Tar i gjerne i mot tips - leser ellers det som kommer i forumet.
mvh Asbjørn

Brukeravatar
C5_2000
Corvette-Fanatic
Corvette-Fanatic
Kontakt:

Legg inn av C5_2000 » søn mar 12, 2017 13:14

Ja , jeg mener at LMC5 modulen er nødvendig på de årgangene av C5 som har denne drittpatenten levert av GM.
GM har en motor i rattstammen som skal låse rattet . Denne styres av Body Control Modulen som ligger plassert i gulvet på passasjersiden. Det er også en endebryter i rattstammen som gir signal til samme modul . Når dette feiler så får du en bil ikke kan kjøre fortere enn 2mph . Forsøker du å kjøre fortere en dette tror BCM'en at du kjører med låst rattstamme og kutter bensintilførselen og motoren dør . Skjønte ikke stort da jeg opplevde det første gangen selv da bilen mottoren døde halv veis ut fra en parkeringsplass . men var heldigvis ikke langt hjemmefra :D
C5 column lock.jpg
Du kan sjekke under gulvplaten på passasjersiden i bilen din om det allerede er montert en slik liten LMC5 duppeditt når det byr seg en anledning .
Det skal også være andre patenter som har vært levert som skal bøte på problemet , men i det store Corvettemiljøet på Corvetteforum.com anbefales LMC5 innstallert .

Tror nok du blir fornøyd med bilen slik som jeg er , men det kan komme diverse utfordringer med elektronikken .
Men mesteparten av disse utfordingene kan løses ved litt strukturert feilsøking .

Ellers så er det ufattelig mange gøye ting man kan bruke penger på når man har Corvette .
Det er nesten ikke den ting man ikke kan bytte ut på bilen med noe finere eller tøffere :mrgreen: :mrgreen:

Det er bare å legge ut spørsmål i forumet så vil som regel en eller flere svare etter beste evne :mrgreen:

mvh Øystein

Kamat
Corvette-Newbie
Corvette-Newbie
Kontakt:

Legg inn av Kamat » søn mar 12, 2017 15:28

Takk for skikkelig bra info Øystein , moro med dedikerte folk :) , har bare hatt 2 amcar tidligere- en Blazer og en Tahoe.(Maaaange år siden) OG - til forumets skrekk og gru sikkert :oops: : en Bmw z3 2,8 og en 2012 Z4 begge på "dop". Har en 2012 530 daglig SÅ - dere skjønner at jeg ikke er noen amcar type. MEN - corvetten er noe av det fineste linjemessige jeg har sett til en overkommelig pris, og på mine eldre dager fortjener jeg det.(64) - men like hissig og glad i bil - mye lyd og - ja BIL. Nok om det.
Ja - Øystein, hadde båt til for 2-år siden så jeg VET at for bil og båt fantaster renner pengene ut.
But who cares ? så lenge man ikke sløser bort spenn på et 4-ukers cruise i carabbean :lol:
Henter bilen på fredag om det er bart her i Sandefjord på gårdsplassen. Gleder meg som en unge på julaften :P .Har vært på "nett" i hele dag, skal handle en del - kommer med spørsmål etter hvert.
Tusen takk for mye ryddig info spes fra Øystein men også fra mange andre på forumet., Stor stas :D
Hilsen Asbjørn

corvettte
Corvette-Newbie
Corvette-Newbie
Kontakt:

Legg inn av corvettte » tir mar 14, 2017 00:50

Hei og gratulerer med c5, Håper og få se bilder etterhvert.. Kan på det varmeste anbefale BB..Har det på min c6 og lydbilde er helt rått. Har fjernkontroll , mild to wild, med mere normal lyd for langkjøring og eu kontroll :D til wild for virkelig kos.... Anbefales...

Kamat
Corvette-Newbie
Corvette-Newbie
Kontakt:

Legg inn av Kamat » tor mar 16, 2017 20:11

He - he - da har jeg vel tatt i litt , :mrgreen: kjøpte Borla stinges, men blir det for heftig får jeg bytte, evt sette på det originale ved eu- kontroll. tar vist ikke lange tiden. men JA- jeg skal på tur - ferie kombinert med kundebesøk på vestlandet og blir det for mye lyd får jeg vurdere som deg.
Selv om jeg er 64 - er det nå en gang sånn for mange av oss enten det rock eller motor lyd :
" Er det for høyt er du for gammel". Men - uansett alder - det er ikke noe more med høyt HELE tiden :)

Brukeravatar
C5_2000
Corvette-Fanatic
Corvette-Fanatic
Kontakt:

Legg inn av C5_2000 » tor mar 16, 2017 23:35

Kamat skrev:He - he - da har jeg vel tatt i litt , :mrgreen: kjøpte Borla stinges, men blir det for heftig får jeg bytte, evt sette på det originale ved eu- kontroll. tar vist ikke lange tiden. men JA- jeg skal på tur - ferie kombinert med kundebesøk på vestlandet og blir det for mye lyd får jeg vurdere som deg.
Selv om jeg er 64 - er det nå en gang sånn for mange av oss enten det rock eller motor lyd :
" Er det for høyt er du for gammel". Men - uansett alder - det er ikke noe more med høyt HELE tiden :)
Tror du blir fornøyd .
Med orginalanlegget høres bilen nesten ut som en Tesla :mrgreen:

mvh Øystein

Kamat
Corvette-Newbie
Corvette-Newbie
Kontakt:

Legg inn av Kamat » søn mar 19, 2017 22:34

He- he - enig Øystein. hater "batteri lekebiler" - jøss - det hadde jeg for 40-år siden - du vet sånne små nusselige ???
Ser du bor i Søgne - bodde mange år i arendal - om jeg trenger noen tips ( gammel nybegynner vetu) selv om jeg har hatt en del tyske med mye "pulver" så så trenger jeg hjelp. Skal ha det moro på mine gamle dager- ( les alder) kjørt på Kine Kulle ring og hatt moro med bil hele livet. . men Amerikansk er jo noe spes da .... OG - du har gjort en del jeg vil gjøre også.
Skal skifte alle oljer - fluids på hele bilen når jeg har hentet den OLJEFLUSHE AUTOMATKASSE - tror mange ikke vet at det bør gjøres. IkKE bare skifte.

PS Har noen prøvd PROLONG i oljen- motoren? - Brukt det i 20-år - selv om jeg skifter hver 8-10000 km.
skal skrive om det nærmere. senere -.
Asbjørn

Brukeravatar
C3VETTE
Corvette-Maniac
Corvette-Maniac
Sted: Lyngdal
Kontakt:

Legg inn av C3VETTE » man mar 20, 2017 13:33

Nå må du forklare hva PROLONG er for noe?
Mvh Kenneth

Brukeravatar
C5_2000
Corvette-Fanatic
Corvette-Fanatic
Kontakt:

Legg inn av C5_2000 » man mar 20, 2017 16:04

Kamat
Corvette-Newbie
Corvette-Newbie
Kontakt:

Legg inn av Kamat » ons apr 05, 2017 21:08

Da har jeg fått montert Borla Stinger Catback. Som Øystein sa - veeeeldig bra lyd - :D , passe på tur og grom lyd ved småkjøring. men det er vel noe stress over mange timer. Kan glemme det dårlige Bose anlegget - men jeg hører ikke mye musikk i personbilen heller når jeg kjører lang - jeg kjører og gleder meg over det.

MEN : Fy for en kjip tilpassing :twisted: , begge pottene han 10 cm under på hver side og rørerene stakk skjevt ut. Kjøpte direkte fra Borla. Måtte tilpasse - kutte tre steder og sveise . pris 2200 ekstra hos Svendsen ekshaus i Skien som for øvrig gjorde en kjempejobb. ble helt topp og det var verdt hver krone.
Lydmessig ... løp og kjøp :D

Brukeravatar
C5_2000
Corvette-Fanatic
Corvette-Fanatic
Kontakt:

Legg inn av C5_2000 » ons apr 05, 2017 22:11

Bra du er fornøyd med lyden .

Merkelig at anlegget måtte tilpasses . Mitt Borla Stinger passet like bra som det orginale og bruker samme festepunkter (gummiopphengene ) bak som det orginale anlegget brukte .

mvh Øystein

Svar