Denne gamle tetningringen skal skiftes ut
Brukte en segeringtang for å få trekt den ut .
For å sette på plass ny ring brukte jeg en lang 19mm pipe m/ forlenger og dunket den forsiktig på plass.
Viktig å passe på at den ikke dunkes skeivt inn .
Nytt filter er montert på plass
Ny olje klar til innsats
Brukte denne pumpen for å fylle olje inn vha dreneringshullet inntil det var fullt (rant ut olje av hullet)
Deretter fingerstrammet jeg fast skruen i dreneringshullet og startet motoren og lot gearoljen bli varm.
Trykket så inn bremsen og beveget gearspaken fra P-R-N-1-2-3-2-1-N-R-P igjen før jeg gikk under bilen igjen
med motoren igang HELE tiden .
Åpnet dreneringsskruen og fyllte på olje vha pumpen inntil det var fullt (trengte ikke fylle på så mye synes jeg) .
Skrudde så fast dreningsskruen og stoppet motoren .
NB! Stopper man motoren under den siste seansen så renner varm gearolje ut av dreneringshullet og man kan brenne seg stygt !!
Dette var det siste jeg ville gjøre under min første storservise på C5'en min
Håper andre kan dra nytte av tekst og bilder .